سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
شنبه 1403/02/01
ش, 1395/08/29 - 04:05

روستازاده‌ای که فرمانده شاخص اطلاعات و عملیات شد

به گزارش کوله بار،الیاس ارجمند در سال 1339  در دشت باگرد فلارد از توابع شهرستان لردگان از روستاهای محروم استان چهارمحال و بختیاری متولد شد. او ارجمند تحصیلات ابتدایی را در روستای خود به اتمام رساند و به علت نبودن مدارس راهنمایی و دبیرستان به استان اصفهان رفت و در شهر اصفهان به دلیل مشکلات فراوان موفق به اخذ دیپلم نشد. بعد از اتمام درس در اوایل انقلاب در شرکت در شرکت هلی‌کوپترسازی اصفهان مشغول به کار شد که در همان زمان موج انقلاب سرتاسر ایران را فراگرفته بود و الیاس ارجمند در بدو انقلاب کارها را رها کرد و همراه مردم اصفهان به تظاهرات پرداخت.
به گزارش کوله بار،الیاس ارجمند در سال 1339  در دشت باگرد فلارد از توابع شهرستان لردگان از روستاهای محروم استان چهارمحال و بختیاری متولد شد. او ارجمند تحصیلات ابتدایی را در روستای خود به اتمام رساند و به علت نبودن مدارس راهنمایی و دبیرستان به استان اصفهان رفت و در شهر اصفهان به دلیل مشکلات فراوان موفق به اخذ دیپلم نشد.
 
بعد از اتمام درس در اوایل انقلاب در شرکت در شرکت هلی‌کوپترسازی اصفهان مشغول به کار شد که در همان زمان موج انقلاب سرتاسر ایران را فراگرفته بود و الیاس ارجمند در بدو انقلاب کارها را رها کرد و همراه مردم اصفهان به تظاهرات پرداخت. در حین تظاهرات توسط نیروهای حکومتی رژیم وقت دستگیر شد. پس از این که انقلاب به پیروزی رسید ایشان آزاد شدند و مدتی به کار مشغول شدند تا در سال 1359 به خدمت سربازی رفت.
 
در عملیات‌های مختلف مسئولیت‌های سنگینی را می‌پذیرفت و در عملیات والفجر8 فرماندهی اطلاعات و عملیات تیپ 44 قمربنی‌هاشم(ع) را به عهده داشت و تا لحظه شهادت هدایت نیروهای تیپ را برای پیروزی ارزشمند فتح فاو بر عهده گرفت و عاقبت با ایثارگری و شجاعت هرچه تمام‌تر در شهر فاو – اروند رود در تاریخ 64/11/23  به شهادت رسید.
 
در بخشی از وصیت نامه این فرمانده آمده است: انشاءالله پدر و مادرم از آنکه مدت زیادی است شما را ملاقات نکرده‌ام مرا ببخشید ‌می‌دانید که دین اسلام والاتر از این است در هر حال مرا ببخشید اگر فرزند خوبی برای شما نبودم اگر شما را اذیت کردم مرا به بزرگواری خوتان عفو کنید، پدرم یادت باشد که مرا در راه خداوند ببخشید پس دیگر جای هیچ نگرانی نیست و بسی افتخار دارد و برای من اشک نریز، دلم می‌خواهد همیشه روحت قوی باشد. مادرم از زحمات تو بسیار سپاس‌گزارم و مرا حلال بکن و دستت را می‌بوسم .صبر و استقامت را زیاد بکند و خواهشمندم که بر سرم ظاهر شدید ناراحت نشوید و بگویید به خاطر خدا بود و افتخار دارد خداحافظ مادر.
نخستین کنگره شهدای اطلاعات عملیات منطقه‌ای استان‌های اصفهانٰ چهارمحال و بختیاری و یزد در دوم دی ماه سال جاری به میزبانی قرارگاه سید الشهداء استان اصفهان برگزار خواهد شد. استان چهارمحال و بختیاری نیز 52 شهید اطلاعات و عملیات را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.
 
انتهای پیام/م
ایسنا

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.