سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/31
چ, 1398/07/10 - 09:56
عضو فعال ستاد خدمات سفر کشور در گفتگو با کوله بار عنوان کرد

ضرورت تدوین سند راهبردی توسعه گردشگری با رویکرد بیانیه «گام دوم انقلاب»

مقدمیان گفت: متولیان گردشگری کشور می بایست با توجه به اهداف، رویکرد ها و پیام های بیانیه گام دوم انقلاب، نسبت به تدوین سند راهبردی توسعه گردشگری کشور همت گمارند.

محمد مقدمیان عضو فعال ستاد خدمات سفر کشور و کارشناس گردشگری در گفتگو با کوله بار با اشاره به اهمیت مبحث گردشگری تعالی بخش اظهار داشت: همانگونه که مستحضرید گردشگری، سیر و سیاحت در آموزه های دینی ما جایگاه ویژه ای دارد و در آیات و  روایات بر آن تاکید شده و آن را مایه عبرت، رونق اقتصادی، کسب آرامش و نشاط دانسته است.

وی ادامه داد: در جوامع بشری کنونی نیز گردشگری دارای اهمیت بسیاری است و بر ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی آنان موثر است و سیاستمداران و برنامه ریزان کشورهای مختلف به گردشگری نگاه ویژه ای دارند و باید گفت که گردشگری در بسیاری از کشورها موتور محرک اقتصاد و رونق آن است.

مقدمیان با بیان اینکه ایران اسلامی نیز پس از انقلاب اسلامی در حوزه گردشگری در ابعاد مختلف فعال بوده است، گفت: با توسعه زیرساختها، تربیت نیروی انسانی ، فرهنگ سازی و هم افزایی بین بخشی کوشیده است در این عرصه گام بردارد ولی کافی نبوده است و باید گفت که کشورمان در حوزه گردشگری با چالش های فراوانی در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مواجه است؛ برای مثال می توان به کم توجهی به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، از بین رفتن برخی از بناهای تاریخی و صنایع دستی، ضعف در استاندارد سازی حوزه گردشگری، ضعف در تبلیغات و بازاریابی، ارتباط ضعیف با برخی از کشورهای همسایه و .. اشاره کرد.

این کارشناس گردشگری افزود: اگر کشور بخواهد در حوزه گردشگری متحول گردد نیاز به بازنگری و اتخاذ رویکرد جدید و انقلابی در حوزه گردشگری است.

وی تصریح کرد: متولیان گردشگری کشور می بایست با توجه به اهداف، رویکرد ها و پیام های بیانیه گام دوم انقلاب، نسبت به تدوین سند راهبردی توسعه گردشگری کشور همت گمارند و با استفاده از ظرفیت قانونی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای اصلاح وضع موجود با نگاه فرابخشی و اتخاذ مدیریت یکپارچه گردشگری در کشور گام بردارند.

عضو فعال ستاد خدمات سفر کشور در ادامه جهت اصلاح وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب در حوزه گردشگری مواردی را به عنوان پیشنهاد مطرح کرد: سند راهبردی توسعه گردشگری کشور با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب تدوین گردد، الگوهای توسعه گردشگری مناطق مختلف کشور در دستور کار قرار گیرد، برندسازی گردشگری کشور با عنوان گردشگری تعالی بخش با تاکید بر آموزه های دینی و انقلابی صورت بگیرد، مدیریت یکپارچه گردشگری کشور با استفاده از همه ظرفیت های کشور اجرایی گردد، نظام جامع قوانین و مقررات گردشگری کشور با توجه به شرایط گردشگری روز و گام دوم انقلاب تدوین گردد، اولویت بخشی به گردشگری در تمام ارکان نظام مورد توجه قرار گیرد، بانک جامع اطلاعات گردشگری جهت برنامه برنامه ریزی مدون در کشور راه اندازی گردد، در آمایش سرزمینی به گردشگری کشور توجه ویژه صورت گیرد، تقویم گردشگری ویژه مناطق مختلف کشور با توجه به ظرفیت ها و فرصت های آنان تدوین و اجرا گردد.

مقدمیان سایر پیشنهاداتش در حوزه توسعه گردشگری کشور را این گونه بیان کرد: در توسعه شهری و روستایی کشور به گردشگری و صیانت از اصالت و معماری ایرانی اسلامی و فرهنگ های بومی و محلی توجه ویژه شود، از ظرفیت علمی و تخصصی کشور در راستای فرهنگ سازی و ارتقا فرهنگ گردشگری جوامع میزبان استفاده گردد، توجه ویژه به بازاریابی و تبلیغات در حوزه گردشگری با اولویت کشورهای همسایه و اسلامی صورت گیرد و توجه ویژه به گردشگری سلامت، دفاع مقدس، بوم گردی در دستور کار قرار بگیرد.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.