سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/01/09
س, 1396/03/02 - 11:54
نقوی حسینی:

«حمایت از تروریسم» و «جنگ‌افروزی در منطقه» پیام‌های سفر ترامپ به عربستان است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «حمایت از تروریسم»، «جنگ‌افروزی در منطقه» و «تفرقه‌افکنی بین کشورهای مسلمان» پیام‌های سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان است.
به گزارش کوله بار ، «سید حسین نقوی حسینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر ترامپ به کشور عربستان درباره هدف از انجام این سفر اظهار داشت: سفر ترامپ با هدف تقویت روحیه عربستان، رژیم صهیونیستی و متحدانش در منطقه انجام گرفت.
 
وی افزود: طی سال‌های گذشته دماغ آمریکا در منطقه به خاک مالیده شده است و رژیم‌های مورد حمایت آمریکا در سوریه و عراق ناکام و در یمن در باتلاق فرو رفته‌اند. لذا ترامپ با سفر به عربستان روحیه‌ای به کشورهای ذلیل و زبون داد.
 
نقوی حسینی در ادامه به پیام‌های این سفر اشاره کرد و نخستین پیام این سفر را حمایت از تروریسم دانست و تاکید کرد: تروریست‌هایی که امروز مردم مسلمان منطقه را به خاک و خون کشیده‌اند، مورد حمایت آمریکا و رژیم‌های منطقه هستند. ترامپ در سفر خود این پیام را صادر کرد که حامی داعش، القاعده، بوکوحرام و دیگر گروه‌های تروریستی است تا در مقابل حکومت‌های مردم سالار منطقه بایستد.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیام دوم این سفر را جنگ افروزی در منطقه عنوان کرد و بیان داشت: ایجاد رقابت تسلیحاتی در منطقه موجب تولید و کسب درآمد برای کارخانه‌های نظامی آمریکا می‌شود. قرارداد 110 میلیارد دلاری در مقطع فعلی و توافق 350 میلیارد دلاری برای یک پروسه زمانی بلند مدت بین عربستان و آمریکا برای خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی، یعنی دلارهای جهان اسلام به شکم آمریکا می‌رود.
 
وی خاطرنشان کرد: سومین پیام سفر ترامپ، ایجاد اختلاف و تفرقه‌افکنی بین کشورهای منطقه است. آمریکا تلاش دارد تا با ایجاد ناتوی عربی، جهان اسلام را دچار تفرقه کند و رژیم صهیونیستی در پناه این تفرقه، بقای خود را دنبال کند و به نابودی ملت فلسطین بیاندیشد.
 
نقوی حسینی تصریح کرد: در چنین شرایطی همه‌ی کشورهای منطقه باید با هوشیاری جلوی این اقدامات را بگیرند؛ چرا که آمریکا و عربستان می‌خواهند مناقشات را افزایش دهند و با تجزیه کشورهای اسلامی، منافع آمریکا تامین و محصولات نظامی‌شان به فروش برود و ملت‌های مسلمان منطقه به خاک و خون کشیده شوند.
انتهای پیام/ دفاع پرس

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.