سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/31
ش, 1395/08/29 - 03:56
امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه :

آمریکایی‌ها با وقاحت تمام ایران را تحریم و در سوریه و یمن جنایت می‌کنند

به گزارش کوله بار، آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته ضمن عرض تسلیت به مناسبت  فرارسیدن اربعین سیدالشهداء‌(ع)، گفت: اربعین یک شعار شیعه است به نظر می‌رسد این شعار از زمان رفتن امام سجاد(ع) به کربلا شروع شده است و بسیار ارزشمند است. آیت‌الله امامی کاشانی در بیان صفات زیارت اباعبدالله(ع) اظهار کرد: زیارت امام حسین(ع) باید از لحاظ فکری در انسان اثر بگذارد طوری که انسان بتواند از تمامی گناهان گذشته توبه کرده و راه سالم و درست را طی کند.
به گزارش کوله بار، آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته ضمن عرض تسلیت به مناسبت  فرارسیدن اربعین سیدالشهداء‌(ع)، گفت: اربعین یک شعار شیعه است به نظر می‌رسد این شعار از زمان رفتن امام سجاد(ع) به کربلا شروع شده است و بسیار ارزشمند است.
 
آیت‌الله امامی کاشانی در بیان صفات زیارت اباعبدالله(ع) اظهار کرد: زیارت امام حسین(ع) باید از لحاظ فکری در انسان اثر بگذارد طوری که انسان بتواند از تمامی گناهان گذشته توبه کرده و راه سالم و درست را طی کند. باید در حین زیارت حضور اخلاقی و معرفتی داشته باشیم.
 
وی در بیان معنی اربعین گفت: اربعین در لغت به معنای چهلم است که در بسیاری از احادیث معصومین(ع) مثل حفظ 40 حدیث یا دعا در 40 روز به آن اشاره شده است. در حدیثی پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند، اگر کسی 40 روز عمل خالص انجام دهد چشمه‌های معرفت و حکمت بر او گشوده می‌شود و رازهای عالم را می‌فهمد.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیات 15 و 16 سوره احقاف گفت: در این آیات سفارش زیادی به نیکی به پدر و مادر و شکرگزاری نعمات خداوند شده است. وقتی انسان به 40 سالگی می‌رسد عقل او به سمت کمال سیر می‌کند. انسان در این سن باید از خدا بخواهد تا به او نعمت شکرگزاری از نعمات خداوند را عطا کند. از جمله نعماتی که خداوند به ما داده است ارادت به پیامبر(ص) و اهلبیت‌ ایشان و به خصوص امام زمان(عج) است.
 
آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه افزود: وقتی انسان از سن 40 سالگی گذر کرد باید رضایت خدا برایش جذاب باشد و بیشتر به سمت پاکدامنی، انفاق و قرائت قرآن به جای حرکت به جهات مادی دنیا حرکت کند از 40 سالگی به بالا عیب است که انسان نعمت‌های خدا را فراموش کند و به گناه کردن بپردازد. انسان باید علاوه بر خود برای پدر و مادر و فرزندانش هم دعا کند و در تربیت فرزندان مواظبت کند.
 
وی در خطبه‌های دوم نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته تهران به وضع آلودگی هوا اشاره کرد و از مردم خواست تا از استفاده از خودروهای تک سرنشین بپرهیزند و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
 
وی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی با تمام ابزارهای نظامی، سیاسی و فرهنگی به میدان مقابله به جبهه حق آمده است، گفت: تنها راه مقابله با استکبار ایستادگی و صبر در مقابل دشمن است.
 
آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به بیان امیر المومنین در نهج‌البلاغه درباره فتنه‌ها در آخرالزمان گفت: امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند در آخرالزمان فتنه‌ها مثل پاره‌‌های شب تاریک هجوم می‌آورند به طوری که هیچ پرچمی در مقابل آنها توان ایستادگی ندارد. تعبیر این سخن به زمانه ما برمی‌گردد، امروز شاهد آن هستیم که عده‌ای آدمکش و تروریست فقط به دنبال خونریزی هستند و کشورهای مختلف اسلامی گرفتار این تروریست‌ها هستند.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: در مقابل درنده‌خویی و فتنه‌ها جمعی که به تعبیر احادیث در زمین گمنامند و در آسمانها مشهورند ایستادگی و مقاومت در مقابل فتنه‌ها را برعهده می‌گیرند مانند امروز که ایران در مقابل این تروریست‌ها ایستادگی کرده است. گمنام بودن این مجاهدان در زمین به معنای آن است که کسی شعارها و ارزشهایی که آنها به آن پایبند هستند را نمی‌شناسد.
 
وی با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها با وقاحت تمام ایران را تحریم می‌کنند و آن را حامی تروریست می‌خوانند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها در سوریه و یمن و دیگر کشورها جنایت می‌کنند و خودشان تربیت کننده و به وجود آورنده داعش و تروریست‌ها هستند.
 
آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به نتایج انتخابات آمریکا گفت: همانطور که رهبری انقلاب فرمودند نتیجه این انتخابات برای ما فرقی نمی‌کند و مهم عملکرد آمریکاست. امروز آمریکایی‌ها در کشور خودشان گرفتار مشکلات اقتصادی و اخلاقی هستند. اقلیتی که در آمریکا پای صندوقهای رای آمدند نشان دهنده وضع داخلی آمریکاست.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما باید جهان را بشناسیم و بر مبنای شناختمان عمل کنیم، گفت: همانطور که رهبری انقلاب توصیه به بصیرت کردند و  امام راحل(ره) نیز توصیه به شناخت دنیا می‌کردند ما باید در مقابل ستمگران صبر و ایستادگی کنیم و هیچگاه عقب‌نشینی نکنیم. باید در مقابل آمریکا محکم ایستاد و خسته هم نشد و بر نصرت و یاری پروردگار تکیه داشت.
 
وی با اشاره به احادیث معصومین(ع) درباره آخرالزمان تصریح کرد: ما باید به خدای متعال تکیه کنیم و فرج امام زمان(عج) را از او بخواهیم. انتظار فرج جامعه را رشد می‌دهد و خط مقابل ستمگران و جنایتکاران است. در این احادیث صبر به معنای استقامت و ایستادگی است و همراه با پیروزی و نصرت است.
 
آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به راهپیمایی ایام اربعین حسینی گفت: این جمعیت در دنیا انعکاس خاصی دارند و این حرکت در برابر جنایتها و خونریزی‌هاست. یکی از نویسندگان بزرگ اهل سنت کربلا را بالاتر از همه مکانهای مقدس در دنیا می‌داند و می‌گوید، تمام صفات انسانی مانند ایثار و فداکاری ایستادگی و... در کربلا بروز کرد.
 
امام جمعه موقت تهران از نیروهای امنیتی عراقی که امنیت زائران اربعین را فراهم کردند تقدیر و تشکر کرد.
 
انتهای پیام/م
تسنيم

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.