سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/10
چ, 1396/06/29 - 08:13

آمریکا به عقب‌نشینی از پایگاه زکف سوریه اذعان کرد

بنا به گزارش یک روزنامه آمریکایی، واشنگتن اذعان کرد که از یک پایگاه مرزی در جنوب شرقی سوریه عقب‌نشینی کرده است.  
به گزارش کوله بار به نقل از فارس ، ارتش آمریکا اعتراف کرده است که در روزهای اخیر از یک پایگاه مرزی در جنوب سوریه عقب‌نشینی کرده است. 

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» گزارش کرد، تصمیم به تخلیه این پایگاه مرزی در چندمایلی مرز عراق و سوریه به نام «زکف» در واقع تصدیق ضمنی این مطلب است که نیروهای تحت حمایت آمریکا هم‌اکنون تا حد زیادی در موقعیت دشواری برای بازپس‌گیری یکسری شهرهای مرزی که از نظر استراتژیک حائز اهمیت است و رهبران ارشد داعش در ماههای اخیر در آنجا دیده شده‌اند، قرار می‌گیرند.

سرهنگ «ریان دیلون» سخنگوی ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش در منطقه گفت که «تصمیم به ایجاد و تعطیلی پایگاههای موقتی بر اساس نیازهای عملیاتی و پیشرفت‌ مبارزات است».

وی توضیح داد: «در سراسر سوریه و عراق، ائتلاف تعداد زیادی پایگاه را ایجاد و تعطیل کرده است و این بر اساس اوضاع عملیات بوده است تا اطمینان حاصل شود که ما از نیروهای شرکای خود به صورت کارآمد پشتیبانی می‌کنیم».

دیلون در ادامه افزود که ارتش ائتلاف و نیروهای «مغاویر الثوره» همچنان در «تنف»، یک پایگاه مرزی بزرگتر در 45 مایلی زکف مستقر هستند.

بر اساس این گزارش، هنوز مشخص نیست که آیا تعطیلی پایگاه مرزی زکف در نتیجه توافق ماه ژوئیه اردن، روسیه و سوریه یا گفت‌وگوهای بیشتر اعلام نشده بین این کشورها بوده یا خیر.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.