سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/31
س, 1396/04/06 - 22:03

ارتش سوریه به ۹۰ کیلومتری«دیرالزور» رسید/بازدید بشار اسد از پایگاه «حمیمیم»

منابع سوری از ادامه درگیری‌های شدید میان ارتش سوریه و تروریست‌های النصره در حومه دمشق، رسیدن نیروهای ارتش به ۹۰ کیلومتری دیرالزور و بازدید بشار اسد از پایگاه نظامی حمیمیم خبر دادند.
به گزارش کوله بار، درگیری‌ها میان  ارتش سوریه و تروریست‌های جبهه النصره در محور «عین ترما-جوبر» در حومه  دمشق همچنان ادامه دارد و مواضع تروریست‌ها نیز هدف حملات توپخانه‌ای و هوایی قرار دارد.
 
بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه به پل «عین ترما» پس از پیشروی در شرق مدرسه «المنار» نزدیک شدند. هدف ارتش از عملیات در این منطقه دور کردن تروریست‌ها به عمق غوطه شرقی و جدا کردن گروه‌های تروریستی محله جوبر است که آخرین محله تحت سیطره این گروه‌ها در شرق دمشق قلمداد می‌شود.
 
نیروهای ارتش سوریه سه کیلومتر مربع در شرق منطقه رجم الصریخی در حومه جنوب شرقی دمشق را از لوث هسته‌های داعشی و گروه‌های موسوم به جیش‌  اسود الشرقیه و نیروهای احمد العبدو وابسته به الجیش الحر پاکسازی کردند.
 
به گفته منابع میدانی، ارتش می‌خواهد با پایان دادن به حضور تروریست‌ها در این محور عملیات خود به سمت مرزهای اردن و عراق را از طریق صحرا تکمیل کند.
 
خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش سوریه به نقطه «الضلیعیات-حمیمه» واقع بین تدمر و دیرالزور نزدیک شدند به طوری که این نیروها به بیست کیلومتری مرزهای اداری استان دیرالزور و 90 کیلومتری شهر دیرالزور رسیدند. همچنین این نیروها در فاصله 95 کیلومتری شهر المیادین مستقر شدند که داعش آن را به عنوان مقر اصلی سرکردگان و تروریست‌های خود قرار داده است، حادثه امروز یک دستاورد مهم ارتش برای شکستن حلقه محاصره دیرالزور است.
 
از الرقه هم خبر می‌رسد که درگیری‌های شدیدی میان گروه‌های مسلح مورد حمایت آمریکا موسوم به سوریه دموکراتیک و داعشی‌ها در محله الصناعه جریان دارد. جنگنده‌های آمریکایی هم بروشورهایی در شهر  الرقه پرتاب کردند که طی آن از داعشی‌ها خواسته‌اند خود را تسلیم نیروهای سوریه دموکراتیک(کردها) کنند.
 
خبر بازدید بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از پایگاه مهم «حمیمیم»‌از دیگر تحولات سوریه به شمار می‌رود، این پایگاه در لاذقیه قرار دارد. نظامیان روسی در این پایگاه استقرار دارند.
 
 
 
انتهای پیام/م
تسنیم

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.