سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1402/12/29
ی, 1396/05/29 - 14:11

افزایش سه برابری اعتبار مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تعهد، تخصص و ایثارگری سه شاخصه‌ اصلی اعضای مرکز دانش‌ پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر است. با ظرفیتی که این افراد دارند آنها می‌توانند فضای خالی مدیریتی را در کشور پر کنند. 
به گزارش کوله بار، علی‌عباس کمری رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز در یک نشست خبری در رابطه با فعالیت‌های این حوزه و معرفی دستاوردهای نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر بیان کرد:‌ هدف اصلی این مرکز منحصر به فرد است چرا که هدف اصلی  آن کادرسازی، جانشین‌پروری و مجاهدپروری است و در این زمینه طرح و نقشه‌هایی چهار و پنج‌ساله داریم.
 
وی افزود: ما در مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر به دنبال این هستیم که با استفاده از توان و ظر فیت نخبگان طرح‌هایی در سطح ملی و بین‌المللی انجام بدهیم. در این راستا کارگروه‌های تخصصی ایجاد شده‌اند که با محوریت اقتصاد دانش بنیان فعالیت می‌کنند. کارگروه‌هایی همچون بهداشت و سلامت روان، حقوق، توسعه فرهنگی، نیروی انسانی، اقتصاد دانش بنیان و آی‌تی و اطلاع‌رسانی از جمله این کارگروه‌ها هستند.
 
کمری با بیان اینکه هر کارگروه متشکل از ۲۵ نفر متخصص است، گفت: البته سایر نخبگان و سرآمدان می‌توانند به عضویت هر یک از این کارگروه‌ها درآیند. ما نیز به تناسب نیاز از این نخبگان برای انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی کمک خواهیم گرفت. از جمله فعالیت‌هایی که این کارگروه‌ها انجام می‌دهند رصد برنامه‌ها و ارزیابی و شناسایی خدماتی است که به واسطه آنها می‌شود در جامعه صورت بگیرد. لازم به ذکر است که یادآور شوم ما در این بخش به دنبال ساختارسازی نیستیم بلکه فعالیت‌ها داوطلبانه و کاملاً مجازی در این کارگروه‌ها انجام می‌شود. مزایایی همچون بهره‌گیری از سرمایه‌های فکری و علمی- پژوهشی جامعه ایثارگری و ارتقای پویایی و خلاقیت در این طرح وجود دارد. تعهد، تخصص و ایثارگری سه  شاخصه‌ اصلی اعضای مرکز دانش‌ پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر است. با ظرفیتی که این افراد دارند آنها می‌توانند فضای خالی مدیرتی را در کشور پر کنند.
 
وی در رابطه با تشکیل بانک ایده و تجاری‌سازی ایده‌های نخبگان شاهد و ایثارگر توضیح داد:‌ خوشبختانه امسال با تلاش‌هایی که انجام دادیم توانستیم اعتبار مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر را سه برابر رشد دهیم و دولت نیز حمایت‌های خوبی از مرکز داشت. بنیاد با توجه به زیرمجموعه‌هایی که دارد این ظرفیت را دارد که به صورت زنجیره‌وار ایده‌های نخبگان و سرآمدان ایثارگر را به مرحله تجاری‌سازی برساند. آنچه که نیازمند است مدیریت فرآیند برای تکمیل این پازل خواهد بود. چرا که اکنون این ظرفیت‌ها در بنیاد جزیره‌ای هستند.
 
رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برگزاری اردوهای داخلی و بین‌المللی یادآور شد: نخستین اردوی بین‌المللی نخبگان هنرمند ما چند روزی است که در کشور عراق برگزار شده است. در این اردو نخبگان هنری ما به برپایی نمایشگاه آثار تجسمی خود در این کشور به دعوت وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق پرداخته‌اند. این اردو با حضور ۶ هنرمند از جامعه ایثارگری برگزار شده است. همچنین سال گذشته نیز هشت اردوی داخلی با حضور بیش از ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر از جامعه ایثارگری برگزار کرده‌ایم و دوره‌های مختلفی همچون ارتقای سطح سلامت زیستی مبتنی بر مدیریت فردا برگزار شده است.
 
کمری تأکید کرد: بنا داریم برای نخبگان شاهد و ایثارگر کارت شناسایی هوشمند صادر شود و همچنین یکسان‌سازی خدمات و حمایت‌ها از نخبگان با همکاری با بنیاد ملی نخبگان شکل بگیرد.
 
وی در بخش دیگری سخنان خود با اشاره به آماری از نخبگان جامعه شاهد و ایثارگر گفت: تعداد اعضای فعلی مرکز دانش‌پژوهان۸۱۲۲ نفر است که از این آمار ۲۷۷۵ نفر خانم و ۵۳۴۷ نفر آقا هستند. در سا ۹۵ توسط این عزیزان ۳۵۴۸ دستاورد به ثبت رسید.
 
کمری ادامه داد: در مجموع از سال ۹۳ تا ۹۵ نیز ۱۰ هزارو ۸۲۲ دستاورد ثبت شده است. در المپیادهای ملی و بین‌المللی هفت مدال و در بخش مقالات برتر ۲۶۰۷  مقاله از جامعه ایثارگران شناسایی شده است. در بخش کتاب ۴۶۰ اثر و در حوزه اختراعات نیز ۷۴ اختراع داشته‌ایم. همچنین دانشجویان فارغ‌التحصیل نمونه‌مان نیز ۱۳ نفر هستند.
 
رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آمار اعضا به نسبت ایثارگری گفت:‌ ۲ هزارو ۸۹۴ فرزند شهید، ۹۱ نفر همسر شهید، ۱۶۵۱ نفر جانباز، ۳۱۴ همسر جانباز،۲۷۵۶  فرزند جانباز، ۱۴۸ نفر آزاده، ۳۹ نفر همسر آزاده و ۲۲۴ نفر فرزند آزاده اعضای این مرکز را تشکیل داده‌اند.
 
کمری در بخش دوم این نشست خبری در رابطه با فعالیت تشکل‌های شاهد و ایثارگر با بیان این مطلب که تنها تشکل‌هایی مجوز فعالیت دارند که در مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد ایثارگر  بنیاد شهید و امور ایثارگران به ثبت رسیده باشند، گفت: از همین رو اگر مجموعه‌ای بدون طی کردن فرآیند ثبت در این مرکز اقدام به فعالیت کند کاری غیرقانونی انجام داده است. ما برای فعالیت این تشکل‌ها دستورالعملی را تأمین کرده‌ایم تا از نام‌های ارزشی همچون بنیاد شهید حفاظت به عمل آید.  
 
کمری اعلام کرد: اکنون نزدیک به ۳۰۰ تشکل خودشان را به مرکز معرفی کرده‌اند که ۱۵۰ تای آنها به ثبت رسیده‌اند. برنامه ما بر ای این تشکل‌ها توانمندسازی به ویژه در حوزه بین‌الملل، ایجاد شبکه ملی اطلاع‌رسانی، ایجاد بانک اطلاعات تشکل‌های شاهد و ایثارگر و ایجاد کمیسیون‌هایی برای آنها است.
 
 
 
انتهای پیام/م
ایسنا

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.