سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1403/02/04
پ, 1396/04/01 - 08:05

امام‌خمینی با نامگذاری روز قدس توطئه‌ها برای فراموشی قدس را خنثی کرد

یک کارشناس سوری مسائل استراتژیک با اشاره به این موضوع که امام خمینی روز قدس را بنیان نهاد تا جهان اسلام را متوجه اهمیت قدس و فلسطین کند، گفت که امام‌ (ره) با نامگذاری روز قدس توطئه‌ها برای فراموشی قدس را خنثی کرد.
به گزارش کوله بار، "ملاذ مقداد" کارشناس سوری مسائل استراتژیک در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم درباره موضوع فلسطین به گفت‌وگو پرداخت.
 
امام خمینی روز قدس را بنیان نهاد تا جهان اسلام را متوجه اهمیت قدس و فلسطین کند
 
وی در این مصاحبه گفت: طرح‌های امپریالسیم در منطقه در راستای منافع رژیم صهیونیستی است. مهمترین موضوع جهان اسلام می‌بایست آزادسازی فلسطین و قدس باشد و در همین راستا امام خمینی (قدس الله سره) روز قدس را بنیان نهاد تا جهان اسلام را متوجه اهمیت موضوع قدس و فلسطین بکند. کاملا باعث تاسف است، کشورهایی که حرف از گفت‌وگوهای صلح با اسرائیل می‌کنند در حال هماهنگی با این رژیم و اقدام علیه محور مقاومت هستند که سردمدار آنها، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هستند. متاسفانه طرح‌های اسرائیل-آمریکایی در منطقه اقدام به خلق دشمن دیگری به جای صهیونیست‌ها و همچنین ایجاد بحران‌های داخلی کرده و کشورهای حاشیه خلیج فارس و در راس آنها عربستان اقدام به معرفی کردن جمهوری اسلامی به عنوان دشمن به جای رژیم صهیونیستی کرده است. اما ما همچنان بر اهمیت موضوع فلسطین و احیای روز قدس تاکید داریم و امیدوارم که مراسم امسال روز جهانی قدس اهمیت این قدس و موضوع فلسطین را به خوبی نشان دهد.
 
امام‌خمینی با نامگذاری روز قدس توطئه‌ها برای فراموشی قدس را خنثی کرد
 
وی در ادامه این مصاحبه درباره نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس توسط امام خمینی گفت: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان باعث باقی ماندن قدس و فلسطین در ذهن‌ها و تقویت عزم‌ها در این زمینه شد. تظاهراتی که در روز قدس در بسیاری از پایتخت‌های کشورهای عربی برگزار می‌شود بر این موضوع تاکید دارد که ذهن و فکر ما همچنان به سوی فلسطین است. امام خمینی با دیدگاه وسیعی که داشت به خوبی می‌دانست که چه کسانی قصد توطئه علیه فلسطین و به فراموشی سپردن آن را دارند اما روز قدس این توطئه‌ها را خنثی کرد.
 
فلسطین و آزادسازی قدس همچنان مهمترین موضوع عربی و اسلامی باقی می‌ماند
 
این کارشناس مسائل استراتژیک درباره اقدام برخی کشورهای عربی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: متاسفانه ساختار و چارچوب قدرت در کشورهای عربی و برخی کشورهای اسلامی در نتیجه گرایش آنها به آمریکا بوده و در نتیجه این کشورها به صورت پنهانی به ایجاد روابط با رژیم صهیونیستی پرداختند. این کشورها با گذر زمان در حال حاضر و بر خلاف خواست ملت‌های عربی اقدام به آشکار سازی روابط خود با اسرائیل پرداخته‌اند اما باید تاکید کنم که با وجود تمامی تلاش‌ها برای عادی سازی روابط با این رژیم، موضوع فلسطین و آزادسازی قدس همچنان مهمترین موضوع عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و چاره‌ای جز بازگشت حق وجود ندارد.
 
ایران همچنان فلسطین را در کانون توجهات خود دارد
 
ملاذ مقداد در پاسخ به سوال دیگری درباره تلاش برخی کشورها در دشمن جلوه دادن ایران به جای اسرائیل گفت: در واقع آنها تلاش دارند با استفاده از این حربه کاری کنند که ملت‌های اسلامی موضوع فلسطین را به فراموشی بسپارند به همین دلیل تلاش کردند که به جای اسرائیل دشمن جایگزینی را معرفی کنند اما جای خرسندی وجود دارد که جمهوری اسلامی همچنان موضوع فلسطین را در کانون توجه خود دارد.
 
 
انتهای پیام/م
تسنیم

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.