سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/02/06
ی, 1394/11/25 - 01:16
حجت الاسلام خاموشی:

انقلاب اسلامی یک موجود کاملا زنده در جهان معاصر است

حجت الاسلام خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی در نخسین نشست رؤسای مجامع کانونهای فرهنگی، تبلیغی کشور گفت: انقلاب اسلامی یک موجود کاملا زنده در جهان معاصر است.
به گزارش کوله بار، دکتر سید مهدی خاموشی در جمع رؤسای کانون فرهنگی، تبلیغی استانها ازمقوله فرهنگ به‌عنوان جنبه معنایی جامعه یاد کرد و گفت: معنای فرهنگ مورد اختلاف نیست. آنچه که مهم است این است که باید بدانیم در زمان حاضر با اوضاع و احوالی که در جهان پیرامون می گذرد تقابل هر کدام از فرهنگها با جانمایه ای که دارند، چگونه اتفاق می افتد.
 
وی ادامه داد:هدف امام خمینی (ره) از انقلاب اسلامی احیای تفکر دینی بود و امروز دشمنان انقلاب اسلامی تفکر اسلام ناب، تفکر صحیح اسلام و قرائت صحیح از آن را مورد هدف قرار می دهند. این مساله مبانی و مقدماتی دارد که باید آنها را بشناسیم
 
دکترخاموشی تاکید کرد: حوزه فرهنگی که در درون کشور فعال است اولا باید نقاط قوام فرهنگ خودی را بشناسد ثانیا باورهای دینی را تعمیق و ترویج دهد و ثالثا بعد از این که فرهنگ خودی را تقویت کرد آن را در معارضه با فرهنگ های دیگر غالب کند. چرا که الإسلام یعلو ولا یعلى علیه.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: این هماوردی فکری امروز به جبهه فرهنگی تبدیل شده است؛ جبهه فرهنگی انقلاب و جبهه فرهنگی مقابل انقلاب. باید بسنجیم که ویژگی های جبهه فرهنگی خودی چیست که باید از آن دفاع کنیم.در قبال آن باید ویژگی های جبهه فرهنگی مقابل را هم بشناسیم.
 
 دکترخاموشی همچنین اضافه کرد: این که مقام معظم رهبری از تعابیر جنگی در حوزه فرهنگ استفاده می‌کنند بسیار پرمعناست. چون فضای واقعی جهان معاصر همین گونه است. ما باید برای جبهه خودی، قرارگاه، سیاست، راهبرد و عملیات اجرایی داشته باشیم.
 
وی با تاکید بر اینکه منظور از فرهنگ خودی فرهنگ پیش از انقلاب اسلامی نیست، تصریح کرد: منظورما از فرهنگ خودی، فرهنگ با ویژگی انقلابی است. ما اصرار داریم که مقطع تاریخی انقلاب اسلامی دیده شود. اگر انقلاب اسلامی مرده بود که این قدر به آن تیر نمی زدند. انقلاب اسلامی یک موجود زنده در جهان معاصر است. تفکرش، اهدافش، مبارزاتش، موضع گیری هایش زنده است.
 
وی در ادامه سخنانش با اشاره به زنده بودن مبارزه با رژیم صهیونیستی به علت حرکت هوشمندانه امام در بنیان نهادن روز قدس، به تحلیل اوضاع منطقه پرداخت و گفت: تمام مبارزات داعش در بین النهرین برای این است که اسرائیل حفظ شود. مسلمین را به جان هم انداخته اند تا اسرائیل موقعیتش را حفظ کند. اسلحه هایی که باید به سمت اسرائیل نشانه گیری شود به سمت خودی برگشته است.
 
خاموشی افزود: باید بفهمیم کشور برای چه چیزی انقلاب کرد. ریشه های انقلاب چه بود و امام خمینی (ره) چه ادعایی داشت. امام برای افعال مردم حجت قائل بود. امام آمد حکومت اسلامی وابسته به ولی فقیه را مطرح کرد. 
 
وی با طرح این سوال که در مقابل کدام کشور به جز ایران این همه شبکه ماهواره ای و جبهه شکل گرفته است،تاکید کرد: جبهه انقلاب اسلامی به اندازه کل جهان است. در هر جایی بحث انقلاب است بحث ضد انقلاب هم هست.نگذاریم جبهه مقابل در داخل هم نفوذ کند. باید حواسمان جمع باشد  حریم انقلاب اسلامی را که یک موجود زنده و حی است، چه کسانی دارند حفظ می‌کنند و چه کسانی با آن زاویه پیدا کرده اند.
 
رییس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین اظهار کرد: فضایی که در جهان معاصر دارد شکل می گیرد می خواهد اسلام ناب و فهم صحیح از آن را مورد هدف قرار دهد. همه حرکتهای ما برای دفاع از فرهنگ خودی باید محکم باشد و در آن اتقان و تعادل وجود داشته باشد.
 
دکترخاموشی یادآور شد: مساله شناختن روش های مقابله با جبهه مقابل هم بسیار مهم است. به‌عنوان مثال اگر می خواهیم دست به تولید فنی بزنیم باید بسنجیم که چه قدر می توانیم این تولید را ادامه بدهیم. چه قدر این تولید ما حوزه تاثیر دارد.علاوه بر این که راه های تقویت جبهه خودی را باید بشناسیم گاهی اوقات هم باید بسنجیم چه کارهایی را باید نکنیم که جبهه خودی تقویت شود.
 
وی در بخش پایانی سخنانش به تبیین وظایف و اهداف کانونهای فرهنگی و تبلیغی بر طبق اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت.
 
گفتنی است، نخستین نشست رؤسای مجامع کانونهای فرهنگی، تبلیغی کشورصبح امروز در سالن اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان آغاز به کار کرده است
 
انتهای پیام/م
مهر

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.