سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1403/01/28
س, 1396/03/30 - 12:48
شهید «بهمن قره حسنلو»:

اگر شهید شدم سربلند باشید، زیرا در راه دفاع از وطنم کشته شده‌ام

شهید «بهمن قره حسنلو» در وصیت‌نامه خویش چنین می‌گوید: پدر و مادر عزیزم! اگر شهید شدم سربلند باشید زیرا در راه دفاع از وطنم کشته شده ام و همین برای من کافی است.

به گزارش کوله بار ، شهید «بهمن قره حسنلو» در تاریخ 5 اسفند 1346 در خانواده‌ای مذهبی و مؤمن در شهر كرج دیده به جهان گشود. دوران طفولیت را در كانون پر مهر و محبت خانواده سپری كرد و در سن هفت سالگی وارد مدرسه شد و به تحصیل علم پرداخت تا بتواند آینده روشنی داشته باشد.

دوره ابتدایی را با موفقیت پشت سر نهاد و وارد دوره راهنمایی شد كه در همین اثنا قیام‌های مردم بر علیه رژیم منفور پهلوی به اوج خود رسیده بود. تا این كه انقلاب شكوهمند اسلامی به پیروزی رسید و امام خمینی (ره) فرمان تشكیل ارتش 20میلیونی را دادند. شهید بهمن قره حسنلو هم به عضویت فعال این نهاد درآمد و در آن به طور شبانه روزی و مستمر به پاسداری مشغول بود و ضمن فعالیت به درس‌های خود هم رسیدگی می‌كرد.

سال دوم راهنمایی را نیز پشت سر گذاشت، ولی به علت مشكلات مادی و خانوادگی، دیگر قادر به ادامه تحصیل نبود و وارد بازار كار شد. در پی شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، جوانان این مرز و بوم اسلامی برای دفاع به سوی میدان‌های پیكار شتافتند و به دفاع پرداختند.

شهید بهمن قره حسنلو در پشت جبهه خدمت كرد و بعد از مدت‌ها داوطلبانه به سوی میدان‌های نبرد عزیمت كرد و به مقابله با صدام و صدامیان پرداخت. تا اینكه سرانجام در تاریخ 28 مرداد 1366 در منطقه عملیاتی پیرانشهر بر اثر اصابت تركش به درجه رفیع شهادت كه آرزوی قلبی‌اش بود رسید و پیكر مطهرش پس از تشییعی با شکوه  در گلزار امامزاده محمد (ع) کرج  به خاک سپرده شد.

اگر شهید شدم سربلند باشید زیرا در راه دفاع از وطنم کشته شده ام

وصیت‌نامه شهید «بهمن قره حسنلو»:

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان و یاری كننده رزمندگان اسلام. خدمت ارواح طیبه شهدای اسلام به خصوص شهدای حمله‌ای كه به زودی آغاز می‌شود سلام عرض می‌كنم و از خدای منان خواستار بخشودگی گناهان این بنده حقیر هستم. خداوند به همه ما فرصت این كه خود را پیدا كنیم را عنایت بفرماید.

پدر و مادرم! سلام فرزند حقیر خود كه از فرسنگ‌ها راه دور و از وادی شهدا تقدیم شما می‌كند را پذیرا باشید. پدر و مادر اسم این نامه را وصیت‌نامه نمی‌توان گذاشت فقط درد‌ دل یک فرزند با پدر و مادر خود است. پدر و مادر ساعت 9 شب مورخ 6 اسفند 1365 است كه این نوشته‌ها را برای شما می‌نگارم.

دل پر درد و روحی آزرده دارم ولی ایمان به ایران و پرچم به من روحی تازه و جوان می‌بخشد. پدر و مادر به زودی عازم عملیات هستیم. عملیاتی كه معلوم نیست با سرنوشتمان چه كند ولی هرچه كه باشد مسئله مهمی نیست.

پدر و مادر! اگر شهید شدم به من افتخار كنید و سربلند باشید، زیرا در راه وطنم شهید شده‌ام و همین برای من كافی است. همین كه خون من روی زمین ریخته شود، دل پیچارگان از غصه می‌شكند و راه مرا ادامه می‌دهند.

پدر و مادر عزیزم! من از این دنیای مادی چیزی نداشتم كه ببخشم ولی آرزو دارم مادر شیرت را حلالم كنی و پدر شما مرا فرزند اهل خود بخوانید. من دیگر چیزی ندارم كه بگویم. خداحافظ         

والسلام. 6 اسفند 1365

انتهای پیام/

دفاع پرس

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.