سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
شنبه 1403/02/01
ش, 1396/03/06 - 07:39
نشریه تخصصی ارتش آمریکا:

ایران با «فناوری نانو» تسلیحات پیشرفته می‌سازد

نشریه ویژه ارتش آمریکا نوشت: فناوری نوپای نانوی ایران کاربری نظامی نیز دارد و این کشور می‌تواند با کمک نانو فلزها حسگرها ، تسلیحات و مهمات پیشرفته بسازد.
به گزارش کوله بار، نشریه تخصصی ارتش آمریکا در مطلبی پیرامون «توسعه فناوری نانوی ایران در داخل و خارج کشور» و اشاره به همکاری‌های ایران با چین در این زمینه نوشت: در حالی‌که سرمایه گذاری ایران در امور موشکی و هسته‌ای موضوع نگران کننده دیپلماتیک بوده و تیتر رسانه‌های غربی است اما تمرکز این کشور بر فناوری نانو کمتر مورد توجه قرار گرفته و اینک ایران تمرکز عمیق تری در این بخش نموده است.
 
بر این اساس، برخی شرکت‌های ایرانی اخیرا تولیدات خود را در چین عرضه و با طرف مقابل نیز قراردادهای همکاری امضا نمودند.
 
این نشریه نوشت: فناوری نانو که بسیاری از کشورهای در حال توسعه در آن تمرکزی ندارند، دارای کاربردهای زیادی در حوزه پزشکی، به عنوان نمونه ترمیم زخم‌های آسیب دیده است و البته خاصیت بالقوه نظامی نیز دارد.
 
نشریه ویژه ارتش آمریکا نوشت: به عنوان مثال، می‌توان با نانو فلز‌ها در ساخت تسلیحات و مهمات و افزایش قدرت فیبرهای کربنی و حسگرهای پیشرفته استفاده کرد.
 
استفاده از این فناوری در ساخت سلاح، هواپیما و راکت‌های مقاوم و سبک مورد توجه صنایع نظامی ایران است. در بخش نانو الکترونیک نیز می‌توان از  این فن آوری پیشرفته بهره گرفت.
 
این نشریه در خاتمه نوشت: این همکاری به مثابه تزریق آدرنالین در صنعتی نوپای فناوری نانوی ایران است و البته باید خطرهای سرقت شرکت‌های چینی از حق مالکیت معنوی ایران را نیز لحاظ کرد.
 
 
این نشریه اخیرا نیز در زمینه توان موشکی ایران نوشته بود: ارتقا توانمندی ساخت موشک‌های نقطه زن بیانگر رشد فنی صنایع نظامی بومی ایران و شکست تلاش‌های غرب است.
 
نشریه یاد شده در ادامه نوشت: ادعای مقام‌های ایران درباره افزایش دقت هدف گیری موردی مبالغه آمیز نیست. این کشور در مارس 2016 دو موشک مختلف بالستیک «قدر» را از رشته های کوه‌های البرز در نزدیکی دریای خزر شلیک کرد که بنابر گزارش‌ها با موفقیت به اهداف خود در ساحل «مکران» اصابت کردند.
 
ژورنال ارتش آمریکا در خاتمه نوشت:افزایش دقت هدف گیری موشک‌های ایران عامل تحریک کننده در رقابت‌های تسلیحاتی و موشکی بین اعراب خواهد شد.
 
انتهای پیام/م/
فارس

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.