سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/02/06
ی, 1396/03/28 - 10:31
مناجات الشهدا؛

بارالها! تو خود می‌دانی که ما می‌خواهیم بنده تو باشیم

شهید «علیرضا قندهارون» در فرازی از مناجات خود آورده است: بارالها! تو خود می­‌دانی که ما می‌خواهیم بنده تو باشیم، پس بند بندگیت را بر گردن ما قرار ده و یوغ بردگی غیر خود را از گردن ما بگسل، پروردگارا! آن‌چنان کن که تا آخرین قطره خون سرخ‌مان را در راهت و برای اجرای احکامت نثار کنیم.
به گزارش کوله بار ، از جمله عوامل مؤثر در تهذیب نفس، صفای باطن و رسیدن به کمال و قرب حق، دعا و نیایش به درگاه خدای سبحان است. دعا و نیایش، پیوند انسان را با خدای یکتا، برقرار نموده و موجب پرواز روح به سوی ملکوت و فضای معطر معنوی و عرفانی می‌شود.

 

ماه رمضان به عنوان ماه ضیافت الهی فرصتی است تا با دعا به درگاه الهی سعادت دنیا و آخرت خود را رقم بزنیم و شیوه بندگی را بیاموزیم و چه مناسب است تا با تأسی به ادعیه‌ای که از حضرات معصومین وارد شده و همچنین مناجات شهدا و اولیاءالله، مسیر بندگی و عبودیت را بهتر طی کنیم.

 

در آستانه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان به فرازهایی از مناجات شهدای خراسان رضوی اشاره‌ای خواهیم داشت.

 

معبود من! از سر تقصیراتم بگذر که بسیار پشیمان و شکست خورده‌ام. بارالها گریزی از آنچه کرده‌ام ندارم و پناهی نداشتم جز این که در لحظات آخر به تو رو کنم. که شاید مرا مشمول رحمت خود قرار دهی و بر این بنده ترحم کنی.

 

خدایا توفیق شهادت در راهت را به این بنده گنه‌کارت ارزانی فرما.

 

خداوندا! بگذار بنده گنه‌کاری چون من، روسیاهی چون من، پشیمان و مضطری چون من، به مقام شامخ شیعیان اولیای دینت برسد و جزو «وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ،

أُولَئِكَ الْمُقَرَّبُونَ» قرار گیرد و ای کاش جان‌های بسیاری می‌داشتم و در راه خدا فدا می‌کردم. (شهید سعید دلال خلخالی)

 

شکر خدای را که نعمتش شامل حالم شد و توانستم در صحنه نبرد حق علیه باطل شرکت کنم و در راه او جهاد نمایم. (شهید مجید نمازی)

 

خدایا، من کسی را جز تو پرده پوش بر گناهان و اعمال زشتم نمی‌خواهم و دست­‌های ضعیف مرا که رو به درگاه تو آورده‌اند نا امید بر مگردان و توبه این بنده ضعیف را بپذیر. (شهید سید جلال نصیری)

 

خدایا! تو را شکر که زندگی را وسیله­‌ای برای آزمایشمان قرار دادی تا با مال و جان و فرزند و تمامی هستی و نعمت­های‌ خود در این آزمایشات عظیم و پی‌درپی شرکت نماییم. (شهید سید سعید خالقی)

 

خدایا آن‌چنان ایمانی به من عطا کن که مرگ باعزت را انتخاب کنم و در صراط مستقیم گام بر دارم و از بندگان شایسته تو باشم. (شهید هادی مسلم)

 

خدایا، گران‌بها تر از جانم سرمایه‌ای ندارم که در راهت بدهم، این جان ناقابل را در راه خمینی­‌ات و گسترش اسلام بپذیر. (شهید محمد آرامی)

 

بارالها! من عاشقم به عشق تو و به امت واقعی تو و من عاشقم به ذات اقدس کمال تو، من عاشقم که با نیروی عقلی که در درون من نهفته دریابم کمال تو را و نام رحمانیت و کرمت را و دیگر صفات ذاتی تو را. (شهید محمد علی توسلی)

 

بارالها، آفتاب عمر چه زود غروب می­‌کند، باشد که تقدیر خداوندیت غروب عمر مرا با شهادت در راهت نصیب نماید. (شهید محمد نامنی)

 

خداوندا! به من دیده‌ه­ایی عبرت بین ده تا ناچیزی خود را ببینم و جلال و عظمت تو را تسبیح کنم. (شهید محمد جهان نما)

 

خدایا! مرا از بلای غرور و خودخواهی نجات ده تا حقایق را ببینم و جمال زیبای تو را مشاهده کنم. خدایا! پستی دنیا و ناپایداری روزگار را همیشه در نظرم جلوه‌گر ساز تا فریب زرق و برق عالم فانی مرا از یاد تو دور نکند. (شهید علی فامیلی)

 

خدایا! شهادتم را به سینه تاریخ خواهم کوفت تا بگویم من فرزند و درس آموز حسین (ع) تا وقتی تقاص خون مظلومیت آنان را نگیرم از پای نخواهم نشست و تا زمانی که توان دارم جهاد خواهم کرد و در آخر راه به تنها سلاحم «شهادت» دست خواهم برد. (شهید غلام علیرضاپناه)

پروردگارا، شرمنده‌ام که بگویم بنده‌­ات هستم ولی تو پروردگار منی. خدایا روحیه قناعت و رضایت را به من ارزانی ده. (شهید محمد فرومندی)

 

الهی در این واپسین روزهای امتحان، ما را رو سفید گردان و چنان چشمانم را به نور خود خیره کن که جز فروغ تو چیزی نبینند. (شهید رسول علی محمدی)

 

بارالها! تو خود می‌دانی که ما می­‌خواهیم بنده تو باشیم، پس بند بندگیت را بر گردن ما قرار ده و یوغ بردگی غیر خود را از گردن ما بگسل، پروردگارا! آن چنان کن که تا آخرین قطره خون سرخ ما را در راهت و برای اجرای احکامت نثار کنیم. (شهید علیرضا قندهارون)

 

بار خدایا! عذرم را بپذیر، بر شدت گرفتاریم رحمت آور و از دام­‌های شیطانی نجاتم بخش و از بندگان صالح، شهدا و پاکدامنت قرارم ده. (شهید محمود جویباری)

 

پروردگارا اگر عفوم کنی هیچ چیز به اندازه­‌ی رسیدن به وصال تو لذت ندارد. اینک احساس می‌کنم که قصد بخششم را داری، پس آمادگی هجرت را عطایم کن. (شهید حمید ربانی نوغانی)

 

خداوندا! بنده‌­ی روسیاه و درمانده‌ات به سوی تو بازگشت می­‌کند، در حالی که از نتیجه‌ی امتحان دنیا سخت نگران است و فقط امید به رحمت بی‌کران تو دارد. (شهید مهدی محمد زاده)

 

پروردگارا! تو را شکر، تویی که هر چقدر در آیات و نشانه‌هایت بیشتر سیر می‌­کنم، از صمیم قلب عاشق و دلباخته تو می‌شوم. (شهید کاظم جوان)

 

انتهای پیام/ دفاع پرس

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.