سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1403/02/04
د, 1395/12/23 - 21:49
علامیان:

برای جذب مخاطب باید زبان حماسه‌سرایی‌مان تغییر کند

دبیرکل انجمن رونامه‌نگاران دفاع مقدس، هدف فعالیت‌های دشمن را تفرقه بین مردم و مسئولان دانست و بر این باور است که مقام معظم رهبری هم برای مقابله با این موضوع همگان را به فرهنگ حماسی دفاع مقدس ارجاع می‌دهند.
به گزارش کوله بار، سعید علامیان با بیان اینکه مقام معظم رهبری بهترین سرمشق را برای حماسه دفاع مقدس ارائه می‌دهند، گفت: طی دو دهه و نیم گذشته از دوران دفاع مقدس، بسیاری از این حوزه غافل بوده‌اند که مقام معظم رهبری برای فراموش نکردن فرهنگ حماسه ما را به دوران دفاع مقدس ارجاع می‌دهند. چنانکه ایشان به صراحت اعلام می‌کنند «کارهای فرهنگی در حوزه دفاع مقدس باید استمرار پیدا کند». این کلام به این معناست که فعالیت‌های فرهنگی نباید فقط به یک مقطع و یا زمان خاص بسنده شود.
علامیان با بیان اینکه انجمن روزنامه‌نگاران دفاع مقدس سخنان رهبری را وصف العین قرار داده است، اظهار کرد: وقتی آیت‌الله خامنه‌ای اعلام می‌کنند که حوزه دفاع مقدس «سرچشمه‌ای غنی» است ما هم باید از این موضع استفاده کنیم. این در حالی است که مسئولان فرهنگی کشور اعم از وزارت ارشاد باید به سخنان رهبری اهمیت بدهند. وقتی رهبری اعلام می‌کنند «برخی می‌خواهند ارزش‌های دفاع مقدس را کم‌رنگ جلوه دهند و رفتار آن‌ها همانند کسانی است که ثروت نفت یک کشور را به دریا می‌ریزند» من مسئول فرهنگی باید ثابت کنم که نمی‌خواهم فرهنگ حماسه دفاع مقدس کم‌رنگ شود.
این روزنامه‌نگار با انتقاد از رفتار برخی از مسئولان فرهنگی اظهار کرد: مسئولان اگر می‌خواهند ارزش‌های دفاع مقدس پررنگ شود نباید فعالیت‌های فرهنگی در این حوزه را در اولویت‌های چهار و پنجم خود قرار دهند. این افراد بر این باورند که در دوران راحتی و گشاده دستی  باید به حوزه دفاع مقدس رسیدگی کنند در حالی که رهبری خلاف این باورها، سخن می‌گویند.
علامیان سخنان رهبری را اصل گفتمان حماسی قلمداد می‌کند و می‌افزاید: ما با برگزاری سمینار و همایش‌ها نمی‌توانیم به نتیجه برسیم. چرا که برخی از افراد فکر می‌کنند با سخنرانی و عکس انداختن، وظیفه خود را در این زمینه انجام داده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه کار فرهنگی باید به جان بنشیند و هیاهو و آمار دهی کاری از پیش نمی‌برد، ادامه داد: کاری به جان می‌نشیند که مخاطب جذب کند. وقتی رهبری می‌فرمایند  که «ما در سفرهای راهیان نور مخاطب داریم» منظورشان این است که این مخاطبان به شکل فیزیکی از مناطق جنگی بازدید می‌کنند. ما با برگزاری همایش‌ها باید مخاطب جذب کنیم و بر تعدادشان بیافزایم. ما نزدیک به 90 میلیون جمعیت داریم که باید تمامی بخش‌های فرهنگی ما به نسبت این جمعیت مخاطب داشته باشد؛ یعنی وقتی یک کتابی در حوزه حماسه دفاع مقدس منتشر می‌شود 2 میلیون نفر آن کتاب را بخوانند.
این روزنامه‌نگار دوران جنگ با بیان اینکه وظیفه ما روزنامه‌نگاران در این حوزه ایجاب می‌کند که به فکر راه‌کار در جهت گرایش مردم به سمت فرهنگ حماسه باشیم، اظهار کرد: ما باید ایده‌های تازه و نویی داشته باشیم؛ سفرهای راهیان نور خود یک نوع ایده است که از آن استقبال گسترده‌ای شده است. ما هم باید چنین ایده‌هایی داشته باشیم. از سوی دیگر ما باید زبان حماسه‌سرایی‌مان را تغییر دهیم و از ادبیات جدیدتری بهره بگیریم.
 
 
انتهای پیام/م
ایسنا

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.