سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
چهارشنبه 1403/02/05
چ, 1394/05/21 - 10:49
غرویان:

برای مقابله با اثرات مخرب شبکه‌های اجتماعی کارهای شعاری فایده ندارد

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: مسائل و مفاهیم دینی را باید در باور و اعتقاد مردم و جوانان رشد داد تا در برابر هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنند.
به گزارش کوله بار، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان با بیان این‌که «ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در دنیایی زندگی می‌کنیم که کشورهای دیگر فرهنگ خود را از طریق رسانه‌های مختلف در اختیار جوانان و مردم جهان قرار می‌دهند» اظهار کرد: اکنون در برابر ما یک موج جهانی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و ما باید تلاش کنیم یک محتوای درونی دینی و فلسفی قوی در بین مردم و به ویژه نسل جوان به وجود بیاوریم تا عملکرد این رسانه‌ها در جامعه ما تاثیر کمتری داشته باشد.
 
وی ادامه داد: باید نسل جوان را از درون مقاوم و پرمایه کرد تا از این طریق آنها بتوانند تا حدی در برابر این هجمه‌هایی که از سوی برخی از رسانه‌ها وارد می‌شود مقاومت کنند و راه‌های مقابله باید فکری و فلسفی باشد و کارهای سطحی و ظاهری نتیجه‌ای ندارد و یا خیلی موقتی است.
 
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر نسل جوان خودش از نظر اندیشه‌ای، فکری و فلسفی به یک مطلبی برسند می‌توانند در برابر امواج مخالف ایستادگی کنند و کمتر تحت تاثیر افکار و فرهنگ‌های نادرست قرار می‌گیرد وگرنه انجام کارهای شعاری، زوری و صوری نمی‌تواند خیلی اثربخش باشد و دیر یا زود سبک زندگی و رفتاری افراد ما تحت تاثیر امواج و شبکه‌های ماهواره‌ای قرار می‌گیرد.
 
غرویان در ادامه با بیان این‌که «رسانه‌ها باید بتوانند برای رفع هجمه‌های تبلیغاتی به صورت فلسفی کار کنند» گفت: فکر و اندیشه دینی باید برای نسل جوان تبدیل به باور شود. می‌توان برنامه‌های تربیتی را به صورت عکس، فیلم و هنرهای صوتی و تصویری مختلف تهیه و به نسل جوان ارائه داد، ولی تمام این فعالیت‌ها باید براساس یک چارچوب و پارادایم قوی فلسفی و دینی باشد و از درون فکر درست را به نسل جوان القا کرد.
 
وی ادامه داد: برای مقابله با اثرات مخرب این شبکه‌های اجتماعی باید از متفکران، فیلسوفان و اهل فکر کمک گرفت و مطالب آموزنده را در قالب هنر ارائه داد و باید دانست که پایه اصلی دین، فکر و فلسفه است و برای رسیدن به تدین و دین‌داری قوی در جامعه باید ریشه‌های فکری و اعتقادی افراد را محکم کرد وگرنه در قالب صوری تدین معنی و مفهومی ندارد.
 
انتهای پیام/م
ایسنا

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.