سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/10
س, 1395/06/02 - 12:40
کاخ‌ سفید:

برجام، پرداخت پول و آزادی زندانیان آمریکایی از ایران ۳ مسیر مجزا هستند

به گزارش کوله بار، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید که با پرسش تکراری خبرنگاری درباره ارتباط آزادی زندانیان آمریکایی از ایران و پرداخت پول به این کشور روبرو شده بود، دستیابی به برجام، توافق مالی با ایران و آزادی زندانیان را سه موضوع جداگانه توصیف کرد. جاش ارنست گفت: ما از ماه ژانویه به صراحت صحبت کردیم یعنی زمانی که شخص رئیس جمهور توافقنامه را اعلام کرده بود به صراحت صحبت کردیم. رئیس جمهور گفته بود که توافقنامه چه مزایایی برای آمریکا دارد، مزایایی که ما توصیف کرده‌ایم راستی آزمایی و علنی شدند.
به گزارش کوله بار، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید که با پرسش تکراری خبرنگاری درباره ارتباط آزادی زندانیان آمریکایی از ایران و پرداخت پول به این کشور روبرو شده بود، دستیابی به برجام، توافق مالی با ایران و آزادی زندانیان را سه موضوع جداگانه توصیف کرد.
 
جاش ارنست گفت: ما از ماه ژانویه به صراحت صحبت کردیم یعنی زمانی که شخص رئیس جمهور توافقنامه را اعلام کرده بود به صراحت صحبت کردیم. رئیس جمهور گفته بود که توافقنامه چه مزایایی برای آمریکا دارد، مزایایی که ما توصیف کرده‌ایم راستی آزمایی و علنی شدند. پس این مزایا اهمیت دارند.
 
وی افزود: این مزایا، شامل جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شود و به عقب راندن جنبه‌های کلیدی و مهم برنامه هسته‌ای شان را نیز شامل می‌شود. این چیزهایی که گفتم مربوط به مسیر هسته‌ای مذاکرات بود که ریاست آن بر عهده جان کری وزیر امور خارجه آمریکا بود و آن را هم تکمیل کرد. این دستاوردی بسیار مهم است. بسیاری از همپیمانان ما در سراسر جهان، دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را به عنوان مهمترین نگرانی سیاست خارجی خود اعلام کرده بودند.
 
سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: ما در مسیر جداگانه دیگر، مذاکرات برای حل کردن یک مناقشه مالی بین آمریکا و ایران را  تکمیل کردیم که سه دهه طول کشیده بود، این مناقشه مالی به شیوه‌ای حل شد که باعث صرفه جویی احتمالا میلیاردها دلار از پول مالیات دهندگان آمریکایی شد.
 
جاش ارنست اظهار داشت: در مسیر جداگانه و سوم مذاکرات هم، آمریکا موفق شد آزادی متقابل زندانیان را انجام دهد که باعث شد، چهار آمریکایی که در ایران بازداشت شده بودند به کشور خودشان بازگردند. همه این دستاوردها، بدون شلیک یک گلوله و بدون استقرار نظامیان آمریکایی صورت گرفت که نشان می‌دهد راهبرد دیپلماتیک محکم رئیس جمهور چقدر موثر بود.
 
 
 
انتهای پیام/م
تسنیم

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.