سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/01/09
س, 1395/03/11 - 23:11
معاون خدمات شهری شهرداری تهران تشریح کرد

برنامه‌های شهرداری تهران برای برگزاری مراسم ارتحال امام (ره)

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از آمادگی شهرداری تهران برای ارائه خدمات در پهنه‌ای به وسعت دو هزار هکتار برای زائرینی که جهت برگزاری مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) عزیمت می‌کنند، خبر داد.
به گزارش کوله بار، مجتبی عبداللهی در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) با اشاره به اینکه شهرداری تهران همه ساله در ستاد مرکزی مراسم ارتحال امام راحل حضور فعالی دارد و اقدامات وسیعی در جهت ارائه خدمات به زائران انجام می‌دهد، گفت: کمیته‌های متعددی از جمله کمیته خدمات و پشتیبانی، پذیرایی، اسکان، ایمنی، درمان و فرهنگی کار خود را آغاز کرده‌اند تا بهترین خدمات را به زائران مراسم سالگرد امام راحل ارائه کنند.
 
وی افزود: بیش از یکصد چادر اسکان برای زائرینی که از استان‌های مختلف و از شب قبل برای شرکت در مراسم ارتحال امام راحل به مجموعه مرقد مطهر می‌آیند در نظر گرفته شده است. همچنین جانمایی و تحویل پهنه‌های حرم و محوطه حرم به وسعت دو هزار هکتار انجام شده که مسئولیت هر یک از این پهنه‌ها به مناطق 22گانه تحویل داده شده است.
 
معاون خدمات شهری شهرداری تهران تاکید کرد: در سنوات گذشته سرویس‌های بهداشتی ثابت در اطراف حرم ساخته شده‌اند که در بیست و هفتمین سالگرد ارتحال نیز بر تعداد آنها افزوده شده که برای مراسم امسال بیش از 2000 چشمه سرویس بهداشتی در اطراف حرم مطهر قرار گرفته است.
 
عبداللهی به تشکیل کمیته راهنمای زائرین برای برگزاری مراسم ارتحال امام (ره) اشاره کرد و گفت: نیروهای کمیته راهنمایی زائر توسط پرسنل بهشت زهرا (س) تامین شده و امسال برای اولین بار راهنماهایی مسلط به زبان انگلیسی و عربی برای ارائه خدمات بهتر به زائرین در نظر گرفته شده است. همچنین تیمی به صورت موتورسوار برای راهنمایی زائرین و یا کسانی که از کاروان‌های خود جا مانده‌اند در محوطه حرم و اطراف آن مستقر هستند.
 
وی ادامه داد: طراحی و چاپ نقشه‌های حرم مطهر بر اساس پهنه‌بندی‌ و تقسیم‌بندی‌های شهرداری تهران چاپ شدده که در اختیار زائرین قرار می‌گیرد.
 
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به آماده‌سازی محوطه اطراف حرم مطهر امام راحل، گفت: به واسطه افتتاح شهر آفتاب امسال برای مراسم ارتحال امام راحل به صورت گسترده‌تری در این مکان حضور داریم و با توجه به آماده‌سازی محوطه پارکینگ حرم مطهر برای شهر آفتاب امسال پارکینگ‌ها از نظم بیشتری برخوردار هستند.
 
عبداللهی ادامه داد: زیباسازی و ایجاد فضای سبز به وسعت هزار هکتار در اطراف حرم انجام شده است. همچنین هماهنگی با دستگاه‌های مختلفی همچون هلال‌احمر، بسیج، سپاه، پلیس راهور و اورژانس صورت گرفته است.
 
وی به اکران طرح‌هایی با مضامین سالروز ارتحال امام راحل و قیام 15 خرداد در سطح شهر اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها بر روی عرشه گل‌های عابر پیاده و سازه‌های سطح شهر تهران نصب خواهند شد. همچنین در مبادی ورودی حرم مطهر امام نیز بر روی سازه‌های پرتابل و ورودی‌ها این طرح‌ها اکران خواهد شد.
 
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در صحبت‌های خود در تشریح اقدامات شهرداری تهران برای برگزاری بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، از استقرار بالن‌های راهنمای زائر در وسعت 2000 هکتار خبر داد و افزود: سه دستگاه تلویزیون شهری نیز در داخل مرقد امام راحل نصب شده است.
 
عبداللهی افزود: 3800 نیروی انسانی نظافت و رفت و روب حرم و اطراف آن را بر عهده دارند. همچنین بیش از هفت هزار تن کیسه زباله تهیه شده تا در اختیار کاروان‌ها قرار گیرد. مخازن پسماند نیز در سایزهای مختلف در اطراف حرم و پارکینگ‌ها جانمایی شده است.
 
وی ادامه داد: 940 نوع خودروی سبک و سنگین نظافت محوطه حرم مطهر را انجام خواهند داد.
 
معاون خدمات شهری شهرداری تهران به بهر‌ه‌گیری از نیروهای سمن‌های مختلف با کاوری که در بر روی آن شعار آسمان آبی، زمین پاک درج شده به عنوان راهنمای زائر خبر داد و افزود: 500 نفر از نیروهای بسیج شهرداری تهران نیز در طرح راهنمایی زائر به شهروندان ارائه خدمات خواهند داشت.
 
عبداللهی به مسئولیت واگذار شده به همه مناطق 22گانه شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: در میان مناطق 22گانه، منطقه یک و 20 خدمات ویژه‌ای ارائه می‌کنند. در منطقه یک به دلیل وجود بیت حضرت امام و در منطقه 20 نیز به دلیل وجود حرم حضرت عبدالعظیم حسنی خدمات ویژه‌ای به شهروندان ارائه می‌شود.
 
وی ادامه داد: در ایام برگزاری مراسم ارتحال امام راحل تمامی 123 ایستگاه آتش‌نشانی سطح شهر تهران در آماده‌باش کامل قرار دارند و بیش از 600 نفر از نیروهای خارج از شیفت این سازمان نیز در حرم مطهر و اطراف آن با انواع ماشین‌های سبک و سنگین مستقر هستند تا به شهروندان ارائه خدمات کنند.
 
معاون خدمات شهری شهرداری تهران به استقرار ایستگاه‌های پذیرایی در نقاط مختلف حرم و اطراف آن اشاره کرد و افزود: در بسته‌های پذیرایی از ظروف یکبار مصروف تجدیدپذیر استفاده شده است که این بسته‌ها از یک روز قبل در کامیون‌های یخچال‌دار در محوطه حرم برای پذیرایی زائرین مستقر می‌شود.
 
عبداللهی در تشریح اقدامات شهرداری تهران در بحث انضباط شهری، گفت: امسال این خدمات توسط شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران انجام می‌شود.
 
وی ادامه داد: در بخش بهداشت و درمان نیز شرکت شهرسالم شهرداری تهران با بیش از هفتاد نفر کادر پزشکی در مرقد مطهر مستقر هستند و با ایجاد درمانگاهی با 20 تخت به زائرین خدمات‌رسانی می‌کنند.
 
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در تشریح اقدامات حمل و نقلی شهرداری تهران برای برگزاری بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام راحل، گفت: خط یک مترو در روز 14 خرداد ماه رایگان خواهد بود و در روز 13 نیز از ساعت 8 شب به صورت رایگان به مردم ارائه خدمات خواهد کرد. متروی تهران در خط یک در روز 14 از ساعت 5:30 صبح با سرفاصله پنج دقیقه فعالیت خواهد کرد.
 
عبداللهی ادامه داد: چهار هزار اتوبوس از ساعت 6 صبح تا 14 در میادین شهر تهران برای انتقال شهروندان مستقر می‌شوند. همچنین تاکسیرانی نیز با 150 دستگاه ون و 50 دستگاه تاکسی سواری به شهروندان برای برگزاری این مراسم خدمات حمل و نقلی ارائه می‌کنند.
 
وی به برقراری شش ایستگاه فرهنگی در پهنه‌های تعیین شده اشاره کرد و افزود: دو ایستگاه فرهنگی نیز در منطقه یک و منطقه 20 مستقر خواهند شد که به برگزاری محافل ادبی، آموزشی، فرهنگی و نمایش فیلم‌های کوتاه با هدف معرفی ابعاد مختلف زندگی امام راحل و شخصیت ایشان خواهند پرداخت.
 
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص نحوه فعالیت ایستگاه‌های فرهنگی، گفت: این ایستگاه‌ها از 5 صبح روز چهاردهم تا 10 صبح خدمات خود را به شهروندان ارائه می‌کنند و از ساعت 10 و همزمان با سخنرانی مقام معظم رهبری فعالیت این غرفه‌ها تعطیل خواهد شد و سخنرانی حضرت آقا از تمام بلندگوها پخش خواهد شد. بعد از پایان مراسم نیز در ساعت 11:30 اتوبوس‌ها برای انتقال مردم جهت برگزاری نماز جمعه در دانشگاه تهران آماده خواهند بود.
 
عبداللهی ادامه داد: مسئولیت برگزاری نماز جمعه و آماده‌سازی محوطه دانشگاه تهران به شهرداری منطقه 6 واگذار شده است.
 
وی تاکید کرد: تمام زائران حرم مطهر امام راحل در ایام برگزاری این مراسم بیمه خواهند بود و زائرینی که از استان‌های دیگر می‌آیند از لحظه سوار شدن به اتوبوس‌ها تحت پوشش بیمه خواهند بود.
 
 
انتهای پیام/م
ایسنا

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.