سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1402/12/29
س, 1396/06/28 - 09:30
رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت خبر داد؛

برگزاری همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت با سخنرانی سرلشکر باقری

رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت از برگزاری همایش بزرگ پیشکسوتان جهاد و مقاومت با سخنرانی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در 30 شهریورماه خبر داد.

به گزارش کوله بار ، سرهنگ پاسدار صفرعلی براتلو رئیس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت  با اشاره به برگزاری همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: این همایش با حضور نمایندگانی از همه یگان‌های ارتش، سپاه، نیروهای انتظامی، جهاد سازندگی، وزات دفاع، بسیج، هنرمندان، زنان، روحانیت، پزشکان و دیگر اقشار پنج‌شنبه 30 شهریورماه در آستانه هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی از سخنرانی سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این همایش خبر داد و افزود: همایش یک روزه از صبح تا ظهر برگزار می‌شود و سپس میهمانان از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید می‌کنند.

 

براتلو هدف از این همایش را نکوداشت، تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس دانست و بیان کرد: همایش در آستانه هفته دفاع مقدس و ورود به ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر برگزار می‌شود. ماهی که امام راحل فرمودند هرچه داریم از محرم و صفر داریم. امروز موفقیت‌هایی که در کشور شاهد هستیم بویژه در این منطقه ناامن به فضل خدا به برکت مجاهدت‌های رزمندگان در دفاع مقدس است.

 

وی با بیان این نکته که اولین همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت می‌تواند الگویی برای سایر سازمان‌ها و مجموعه‌ها باشد تا این‌گونه جلسات ادامه پیدا کند، تصریح کرد: شاید چنین همایشی با حضور تمامی اقشار و دست اندرکاران دفاع مقدس که نمایشی از وحدت نیز هست تاکنون برگزار نشده است. خاطره‌گویی چندتن از پیشکسوتان و برپایی نمایشگاهی در حاشیه مراسم از جمله برنامه‌های این همایش یک روزه خواهد بود.

براتلو عنوان کرد: معتقد هستیم باید نظام و نیروهای مسلح از توانمندی پیشکسوتان نهایت استفاده و بهره را ببرند. پیشکسوتان از تجربه ذی‌قیمت و توانایی بالایی برخوردارند. مقام معظم رهبری فرمودند که دفاع مقدس گنج است و ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم. بخشی از این گنج خود رزمنده‌ها هستند که باید از خاطرات آن‌ها استفاده کنیم و بتوانیم نهضت خاطره‌گویی را در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد راه بیندازیم تا روحیه ایثار رزمندگان را به جامعه منتقل کنیم. در آن دوران اگر می‌خواستیم فرماندهی تعیین کنیم نمی‌توانستیم رزمندگان را متقاعد کنیم. اگر قرار بود پول به آن‌ها بدهند هرکس می‌گفت فلانی نیازمندتر است، کسی دنبال پول، مقام و جایگاه نبود، همه به دنبال عملیات پیچیده و کار سخت و منطقه مشکل بودند. این روحیه ما را در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح که همه کشورهای مستقیم و غیر مستقیم آن را پشتیبانی می‌کردند، پیروزمان کرد.

وی تصریح کرد: خود پیشکسوتان باید همت بالایی داشته باشند تا خاطرات شفاهی بیان شود، سراسر کشور آمادگی دارند این جهت دهی کلی را برای حضور پیشکسوتان در صحنه انجام دهند.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.