سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/31
ج, 1393/08/16 - 22:50
سردار روشنی:

تاریخ در مقابل نهضت حسینی زانو زده است / انقلاب اسلامی دنباله قیام عاشوراست

مشاور معاون نیروی انسانی فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تاریخ در مقابل نهضت حسینی زانو زده است، گفت: انقلاب اسلامی دنباله قیام عاشوراست.

سردار داود روشنی در جمع اهالی محله لاله قبا در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این شهرستان ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در مورد قیام عاشورا، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران دنباله‌رو نهضت امام حسین (ع) و عاشوراست.

وی با بیان اهداف قیام خونین امام حسین (ع) و با اشاره به اینکه اهداف انقلاب اسلامی نیز همانند اهداف سیدالشهدا(ع) است، ادامه داد: یکی از اهداف اصیل انقلاب اسلامی همانند قیام عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر است که همه وظیفه داریم این واجب دینی را در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم.

مشاور معاون نیروی انسانی فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: حرکت تاریخی امام حسین (ع) اعتراضی بود علیه نظام‌های جور و حاکمان ستمگر که در لباس دین با قصد واژگون‌سازی معارف اصیل دینی خواهان برکناری اسلام از جامعه بودند.

روشنی تصریح کرد: اگر عاشورا نبود، عشق به امام حسین (ع) و یاران او و ذکر حوادث عاشورا نیز گم می‌شد؛ شاید کل واقعه عاشورا در یک نصف روز باشد، اما شما ببینید که این نصف روز چقدر در تاریخ ما برکت دارد و تا امروز هم زنده بوده و برای مسلمانان و عاشقان امام حسین (ع) و اهل بیت پیامبر (ص) الهام‌بخش بوده است.

برپایه این گزارش روشنی همچنین با خانواده شهدای شهر مهربان که با هدف تجدید میثاق با شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود، دیدار کرد.

وی، هدف از این دیدار را دلجویی از خانواده شهدا و اعلام پیروی از آرمان‌های شهدا و رهبر کبیر انقلاب عنوان کرد.

مشاور معاون نیروی انسانی فرمانده کل سپاه اضافه کرد: سرزمین پاک ایران نیز بیش از هر جای دیگر، مفتخر به داشتن ارزش‌های والا و اصیلی است که نمونه آن را در کمتر جایی می‌توان یافت.

روشنی با اعلام اینکه «فرهنگ ایثار و شهادت» یکی از ارزش‌هایی است که هم‌زمان با تاریخ این سرزمین شکل گرفته و همیشه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است، تأکید کرد: پس از واقعه عظیم عاشورا، اعتبار و ارزش این فرهنگ در نزد ایرانیان دوچندان شده است.

وی در ادامه خواستار حفظ حرمت خون شهدا و رسیدگی به مشکلات خانواده شهدا در کشور شد و توضیح داد: شهدای ما با گذشتن از جان و مال خود از کشورمان و آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب دفاع کردند و امروز آرامش حاکم بر جامعه را مدیون خون‌ شهدا هستیم.

روشنی همچنین با حضور در مزار شهدای شهر مهربان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و از خداوند منان خواستار سلامتی برای خانواده شهدا کرد.

وی همچنین در مراسمی که در مسجد امام حسین (ع) محله لاله قبا برگزار شد، در سخنانی عنوان کرد: نهضت امام حسین(ع) حاوی دو پیام بود؛ اول اینکه هیچ ترسی در برابر قیام علیه ظلم نداشته باشیم و دوم اینکه به واسطه رهبری شجاعانه امام حسین (ع) تاریخ در برابر نهضت حسینی زانو زد، بنابراین باید از این دو درس بگیریم و با وحدت کلمه و پیروی از ولایت فقیه در برابر ظالمین و یزیدیان زمان قیام کنیم تا نهضت حسینی را زنده نگه داریم./م

منبع: فارس

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.