سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
چهارشنبه 1403/02/05
پ, 1396/06/30 - 10:54

تسلط 80 درصدی کُردهای سوریه بر شهر رقه

نیروهای دموکراتیک اعلام کردند که 80 درصد از رقه را از داعش پس گرفته اند، ولی دیده بان حقوق بشر سوریه میگوید که نیروهای دموکراتیک 90% از این شهر را آزاد کرده اند.  
به گزارش کوله بار به نقل از فارس ، نیروهای دموکراتیک سوریه که بیشتر عناصر آن کُرد هستند، از تسلط بر بیشتر شهر رقه خبر می‌دهند. 

نیروهای دموکراتیک در صفحه رسمی خود در فیسبوک اعلام کردند که موفق شده اند از محور کارخانه قند واقع در شمال شهر رقه پیشروی کنند و کنترل کامل مناطق اطراف لشکر 17 را به دست گیرند.

به گفته فرماندهی نیروهای دموکراتیک، این نیروها همچنین سیلوهای رقه و محله‌های «تشرین، الرمیلة و الروضة» را آزاد کرده‌اند.

فرماندهی نیروهای دموکراتیک سوریه همچنین تأکید کرد که نیروهای کُرد موفق شده اند 80% از شهر رقه را از اشغال داعش خارج کنند.

عملیات آزادسازی شهر رقه مرکز استان رقه در شمال سوریه از ژوئن گذشته با حمایت آمریکا از نیروهای دموکراتیک سوریه آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه که وابسته به معارضان است اما میگوید که نیروهای دموکراتیک 90% شهر رقه را آزاد کرده‌اند.

به گفته دیده بان، نیروهای دموکراتیک محله های «التوسعیه، الحریه، البرید و النهضه» واقع در شمال، شمال شرق و غرب رقه را نیز آزاد کرده اند.

بنا بر این گزارش، عناصر داعش به سمت محله الامین و مرکز شهر رقه و برخی از ساختمانهای موجود در این قسمت عقب نشینی کرده اند.

انتهای پیام/

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.