سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/01/30
چ, 1395/02/15 - 22:41
حدادعادل:

توصیه‌های «حداد عادل» برای خرید از نمایشگاه کتاب تهران/کتاب لازمه حیات است

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ضمن توصیه به همه اقشار جامعه برای توجه به مسئله کتاب و کتاخوانی سه کتاب را برای خرید از نمایشگاه کتاب تهران مفید دانست.
به گزارش کوله بار، زنگ آغاز به کار نوزدهیمن دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روز گذشته با حضور رئیس جمهور به صدا در آمد. نمایشگاهی که پس از هجده تجربه خود، امسال با شکل و شمایلی متفاوت در «شهر آفتاب» محل اختصاصی نمایشگاه کتاب تهران در حال برگزاری است.
 
دغدغه خرید «کتاب خوب» همیشه یکی از مسائل مهمی است که بازدیدکنندگان را متوجه خود می کند. برای برطرف کردن این دغدغه، رجوع و نظر خواهی از نویسندگان، شاعران، ناشران و اهالی فرهنگ و هنر می تواند کمک بسزای در این امر داشته باشد. خبرگزاری دفاع مقدس برنامه دارد برای کمک به مخاطبین و بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران، جهت تهیه یک بسته کتاب خوب نظر اهالی فرهنگ و هنر را جویا می شود.
 
 
 
دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس ضمن توصیه به همه اقشار جامعه برای توجه به مسئله کتاب و کتاخوانی سه کتاب را برای مطالعه و خرید از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مفید دانست و گفت: آخرین کتابی که من مطالعه کرده‌ام کتاب«یاد گذشته و اندیشه آینده» از استاد محمدعلی موحد است که انتشارات نگاه نو آن را به چاپ رسانده و توصیه می کنم این کتاب حتماً مطالعه شود، کتاب لازمه حیات است.
 
وی افزود: در این کتاب موضوعاتی چون ناگفته های از ماجرای یکصدساله نفت، بازخوانی پرونده اتحاد اسلام نادر، ملاحضات آسیب شناسانه درتاریخ ایران، فصلی از تاریخ تحولات حقوقی ایران و غبار انگیزی تازه در کوتای 28 مرداد در آن مطرح شده است که به نظر مباحث خوب و جالبی برای امروز است.
 
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در توصیه دوم خود برای مخاطبین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آخرین مجموعه شعر فاضل نظری را معرفی کرد و گفت: مجموعه شعر آقای فاضل نظری که به اسم «کتاب» توسط انتشارات حوزه هنری به چاپ رسیده است توصیه دوم من است که به نظرم خوب است مطالعه شود.
 
 
 
حدادعادل اضافه کرد: فاضل نظری هوای تازه ای را وارد شعر فارسی کرده است. فاضل نظری در اشعارش وزن، قافیه و موسیقی کلام را حفظ کرده است و مضمون و زبان تازه ای به کار بسته است.
 
وی آخرین پیشنهاد خود برای خرید از نمایشگاه کتاب تهران را به دانشنامه زبان و ادب فارسی اختصاص داد و گفت: به نظرم دانشنامه هم می تواند در سبد خریدها قرار بگیرد. کار سرپرستی«دانشنامه زبان و ادب فارسی» را اسماعیل سعادت بر عهده داشته است که به نظر مجموعه گرانی قدری است که مورد توجه قرار گیرد.
 
شایان ذکر است «دانشنامه زبان و ادب فارسی» در دست چاپ است و از هفته آینده در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.
 
انتهای پیام/م
دفاع پرس

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.