سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
شنبه 1403/02/01
چ, 1396/07/05 - 23:41
چمران:

تکیه بر ارزش های الهی دفاع مردم ایران را مقدس کرد

برادر شهید دکتر مصطفی چمران گفت: ایدئولوژی ومکتب انقلابی مبتنی بر اسلام و ارزش های الهی بود که دفاع هشت ساله ملت ایران را مقدس کرد. 
به گزارش کوله بار، مهدی چمران در آئین رونمایی از سردیس و نامگذاری دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی ساوه به نام شهید چمران افزود: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس فقط برای حفظ تمامیت ارضی و سرزمین و برای چند وجب خاک دفاع نکرد بلکه هدفی بالاتر از حفظ سرزمین و مرزهای جغرافیایی وجود داشت.
وی با تاکید بر مقدس بودن این دفاع اظهار کرد: تقدس این گونه دفاع از این جهت است که ملت ایران با رهبری امام عزیز به عنوان یک مجتهد بزرگ و ولی فقیه در یک طرف این جنگ قرار داشتند و در طرف دیگر رژیم بعثی با تفکر سوسیالیستی به سرکردگی صدام که وابسته به همه دنیا بود، قرار داشت.
 
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه گفت: در این طرف جنگ، پیروان مکتب و دین مبین اسلام ناب محمدی با روحیه ایثار و شهادت طلبی برگرفته از مکتب حسینی با سلاح شهادت که تیزترین و برنده‌ترین سلاح است قرار داشتند و همین روحیه منجر به پیروزی ما در مقابل جبهه کفر شد وگرنه نمی‌توانستیم در مقابل دنیای استکبار بایستیم.
 
وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که حق و باطل وجود دارد، دفاع همچنان باقی است، اظهار کرد: امروز هم اسلام با دنیای کفر در مبارزه است و جنگ امروز ما جنگ فرهنگی است و بر همه ملت ایران به عنوان رزمندگان دفاع از اسلام واجب است که مانع از نفوذ فرهنگی دشمن به کشور شوند و همچنان با سلاح شهادت طلبی که تیزترین سلاح است به دفاع بپردازند.
 
چمران گفت: در دوران دفاع مقدس کشور ایران از لحاظ تجهیزات نظامی و سلاح به مراتب ضعیف تر از سایر کشورهایی بود که به کمک صدام آمده بودند اما تنها وجه تمایز رزمندگان اسلام از جبهه کفر برخورداری از سلاح ایمان، اعتقاد، ایثار و شهادت طلبی بود و به همین دلیل است که پیروز میدان شد.
 
وی با تاکید بر اینکه اگر امروز هم پیروزیم به دلیل تاسی از مکتب اسلام و پیروی از مکتب حسینی است، افزود: امروز راهکار تقویت بنیه اعتقادی مردم به ویژه نسل جوان تجهیز آحاد جامعه به سلاح ایمان و تقواست که تیزترین سلاح به شمار می‌رود.
 
رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بزرگداشت یاد و خاطره شهدا را اقدامی ارزشمند در راستای تقوبت بعد فرهنگی جامعه دانست و گفت: بزرگداشت یاد و خاطره شهدا از سردلسوزی نیست و این نیست که شهدا به ما نیاز داشته باشند، این ما بازماندگان از قافله شهدا هستیم که به برگزاری این یادواره شهدا و تقویت روحیه ایثار و شهادت در جامعه نیاز داریم.
 
وی افزود: امروز اگر امام حسین (ع) نبود آن قیام تاریخی صورت نمی‌گرفت و نامی از اسلام ناب محمدی (ص) نبود شاهد ترویج اسلام آمریکایی و اسلام وهابی بودیم.
 
چمران با بیان اینکه صهیونیسیم مروج اسلام آمریکایی و اسلام وهابی است، افزود: صهیونیست‌ها همواره دشمن بشریت و مخالف اسلام ناب محمدی (ص) هستند چرا که با منافع آنان در تضاد است.
 
وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران گفت: این شهید ارجمند تنها به عنوان یک دانشمند علمی مطرح نبود بلکه در تمامی ابعاد شخصیتی در جامعه تاثیرگذار بود. وی با روحیه جهادی و عرفان عملی زبانزد خاص و عام بود و به عنوان یک فرد خلاق و مبتکر با هدایت‌های خود در تمام عرصه‌ها خلاقیت خود را اشاعه می‌داد.
 
وی با تاکید بر تاسی از سیره آن شهید والامقام تصریح کرد: امروز هم زمانی می‌توانیم در مقابل توطئه‌های استکبار جهانی به ویژه در جنگ اقتصادی پیروز باشیم که بتوانیم با اتکا به ظرفیت‌های درونی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توطئه‌ها را نقش بر آب کنیم.
 
 
انتهای پیام/م
ایسنا

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.