سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1402/12/29
ی, 1396/05/29 - 14:20

جزئیات تشییع و خاکسپاری ۱۱ شهید گمنام دفاع مقدس در ۵ نقطه استان گیلان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌‌های دفاع مقدس گیلان گفت: پیکرهای مطهر ۱۱ شهید گمنام دوران دفاع مقدس از سالروز شهادت امام جواد (ع) تا روز عرفه در ۵ نقطه از استان گیلان تشییع و خاکسپاری می‌شود. 
به گزارش کوله بار، رسول جلایی در رشت اظهار داشت: از 31 مرداد ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع) تا روز عرفه، پیکرهای پاک 11 شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس در 5 نقطه از استان گیلان تشییع و به خاک سپرده می‌شود.
 
وی به مشخصات شهدا و نقاط تشییع و تدفین آن‌ها در استان اشاره کرد و افزود: این شهدای گمنام دوران دفاع مقدس که در زمان شهادت بین 19 تا 28 سال سن داشتند در شهرستان‌های سیاهکل، رشت، تالش و رضوانشهر تشییع و خاکسپاری می‌شوند.
 
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خاطرنشان کرد: پیکر مطهر 2 شهید گمنام ساعت 10 صبح سه شنبه 31 مرداد ماه در سالروز شهادت جوادالائمه حضرت امام محمد تقی (ع) در دیلمان شهرستان سیاهکل تشییع و در پارک شکوفه‌های این شهر تدفین می‌شود.
 
جلایی تصریح کرد: پیکرهای پاک این جوانان غیور رزمنده که در عملیات ‌های خیبر و بدر در سن 20 و 23 سالگی به درجه رفیع شهادت رسیدند به‌ترتیب در مناطق عملیاتی مجنون و شرق دجله تفحص شدند.
 
وی از تدفین 2 شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس در پارک ملت رشت خبر داد و گفت: مراسم تشییع این شهدای گرانقدر ساعت 10 صبح روز پنج‌شنبه 2 شهریور ماه در پیاده راه فرهنگی رشت به‌سمت بوستان ملت این شهر برگزار می‌شود.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌‌های دفاع مقدس گیلان افزود: این شهیدان والامقام در سن 19 و 21 سالگی در عملیات‌های والفجر 1 و کربلای 4 در مناطق عملیاتی فکه و جزیره سهیل به جمع شهدای گمنام 8 سال دفاع مقدس پیوستند.
 
جلایی اظهار داشت: ساعت 10 صبح سه شنبه 7 شهریور ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) نیز پیکرهای مطهر 3 شهید دوران دفاع مقدس در اسالم شهرستان تالش تشییع و در پارک شهدای گمنام این شهر به خاک سپرده می‌شود.
 
وی سن شهدای گمنام اسالم را 20، 21 و 22 ساله اعلام کرد و گفت: این شهدای بزرگوار که به‌ترتیب در مناطق عملیاتی شرق دجله، جزیره سهیل و شرهانی تفحص شدند در عملیات‌های بدر، کربلای 4 و محرم به فیض شهادت رسیدند.
 
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خاطرنشان کرد: روز سه شنبه 7 شهریور ماه پیکر پاک یک شهید گمنام هم در رضوانشهر تشییع و در ایستگاه رادار پدافند هوایی شهید عیسی‌پور پونل این شهرستان تدفین می‌شود.
 
جلایی اظهار داشت: این رزمنده 20 ساله دوران دفاع مقدس در تک دشمن در سال 1367 در منطقه عملیاتی زبیدات در اوج گمنامی و مظلومیت به خیل همرزمان شهیدش پیوست.
 
وی با اشاره به تشییع و خاکسپاری 3 شهید گمنام همزمان با روز عرفه در تالش گفت: پیکرهای پاک و نورانی این شهیدان سرافراز صبح روز پنج‌شنبه 9 شهریور ماه در پارک شهدای گمنام حویق واقع در شهرستان تالش به خاک سپرده می‌شود.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌‌های دفاع مقدس گیلان اعلام کرد: 3 شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس که در حویق شهرستان تالش تدفین می‌شوند 20، 22 و 28 ساله هستند و به ترتیب در عملیات‌های خیبر، کربلای 4 و بدر به شهادت رسیدند.
 
جلایی از مردم شریف و شهیدپرور استان گیلان دعوت کرد برای پاسداشت حرمت خون شهدای گمنام در مراسم تشییع و تدفین پیکرهای مطهر و معطر این شهیدان قهرمان حضوری پرشور داشته باشند.
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حال حاضر 115 شهید گمنام سال ‌های دفاع مقدس در 41 نقطه از استان گیلان تدفین شده‌‌اند.
 
 
انتهای پیام/م
تسنیم

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.