سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/31
چ, 1395/12/25 - 22:01

جزئیات سفر کاروان بنت‌الهدی با ۱۲۰ دانشجوی خارجی از ۲۷ کشور به راهیان نور

مدیر کاروان دانشجویان خارجی بنت‌الهدی گفت: در این کاروان ۱۲۰ دانشجو از ۲۷ملّیت مثل کشورهای بحرین، برمه، پاکستان، ترکیه، چین، سریلانکا، بوسنی، تاجیکستان، تانزانیا، تونس، حجاز، زامبیا، غنا، مادرید، هلند، بلژیک، اندونزی، ازبکستان و افغانستان حضور دارند.
به گزارش کوله بار، همزمان با ایام سفر به سرزمین‌های نور، دانشجویان غیرایرانی نیز مشتاق و علاقه‌مند به بازدید و زیارت از این مناطق هستند. حوزه علمیه جامعة المصطفی(ص) از مراکزی است که طلبه‌های غیرایرانی را پوشش داده و حمایت می‌کند و مؤسسه بنت‌الهدی زیرمجموعه جامعة المصطفی بوده که فقط خواهران طلبه در آنجا تحصیل می‌کنند. در این مرکز دروس حوزوی و دانشگاهی با یکدیگر ادغام شده و دانشجویان در هر دو بخش تحصیل می‌کنند. در شش ماه اول ورود دانشجویان به ایران، فقط زبان فارسی را می‌آموزند و سپس دوره‌های تمهیدیه که آشنایی با مفاهیم و آموزه‌های اسلامی است، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را گذرانده و مدرک بین‌المللی دریافت می‌کنند.
 
فاطمه نصیری کارشناس فرهنگی جامعة المصطفی، مسئول اردوهای خواهران بنت‌الهدی و مدیر کاروان دانشجویی بنت‌الهدی در گفتگو با تسنیم، درباره این کاروان که عازم سفر به راهیان نور هستند، گفت: در این کاروان، 120 دانشجو از 27 ملیت مثل کشورهای بحرین، برمه، پاکستان، ترکیه، چین، سریلانکا، بوسنی، تاجیکستان، تانزانیا، تونس، حجاز، زامبیا، غنا، مادرید، هلند، بلژیک، اندونزی، ازبکستان و افغانستان حضور دارند.
 
مدیر کاروان دانشجویی بنت‌الهدی با اشاره به مدت زمان این سفر و مناطق عملیاتی مورد بازدید، اظهار داشت: این سفر 5روزه است که دانشجویان از شهرها و مناطق عملیاتی خرمشهر، کارون، سوسنگرد، شلمچه، هویزه، فکه، دهلاویه، فتح‌المبین، بیمارستان صحرایی و دوکوهه بازدید و شهدا را زیارت می‌کنند. این کاروان با همکاری بسیج دانشجویی قرارگاه نور برگزار شده است.
 
نصیری درخصوص استقبال دانشجویان بنت‌الهدی از سفر راهیان، گفت: استقبال این دانشجویان خارجی برای راهیان نور بسیار زیاد است و حدود 300 نفر ثبت‌نام کننده داشتیم، ولی کسانی را که سال‌های گذشته به این سفر آمده بودند حذف کردیم. 95 درصد از این 120 نفر، سفر اولی هستند. تغییر و تحولی که در آنها بعد از این سفر ایجاد می‌شود، باعث می‌شود ما پیگیری این نوع سفرها را داشته باشیم. همچنین  علاوه بر راهیان نور جنوب، راهیان نور غرب و شمال غرب را نیز پیگیری می‌کنیم و حتی اگر یک اتوبوس هم شده آنها را به این سفر می‌بریم، چون واقعاً علاقه‌مند بوده و تأثیرات بسیار زیادی می‌گذارد.
 
وی با اشاره به بازتاب سفر این دانشجویان خارجی، خاطرنشان کرد: بازتابی که این سفر در شبکه‌های اجتماعی دارد، خیلی عالی است، چون ما همیشه پیگیر این موضوع هستیم و می‌بینیم که دانشجویان سفرنامه خود را نوشته و ترجمه می‌کنند یا عکس‌های گرفته شده را با تیتر و عنوان جالب در شبکه‌های مجازی مثل اینستاگرام و فیس‌بوک قرار می‌دهند که این موضوع اثرگذاری زیادی داشته است.
 
 
 
انتهای پیام/م
تسنیم

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.