سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
شنبه 1403/02/01
د, 1395/08/03 - 14:35
کارگردان انیمیشن ناسورر در گفتگو با کوله بار :

حماسه های دینی به گونه‌ای روایت شوند که همذات پنداری ایجاد کنند

کیانوش دالوند در گفتگو با خبرنگار کوله‌بار بیان کرد: مفاهیمی مانند شجاعت، رشادت و وفاداری که فضائل اخلاقی محسوب می‌شوند در قالب لغت و متن برای نسل ها قابل تعریف نیستند و به طور یقین سینما و انیمیشن وسیله‌ای است که می‌تواند این مفاهیم را با احساسات مخاطبان درگیر کرده و در ناخودآگاه ذهن او ، نهادینه کند.او در ادامه با اشاره به اینکه حماسه دینی به دلیل  تقدس اش، ممکن است با مخاطب فاصله داشته باشد، اضافه کرد: به دلیل همین فاصله ممکن است مخاطب نتواند با  قهرمان  همذات پنداری کند .در صورتی که در سینما مخاطب فرصت همذات پنداری و حتی الگو برداری از قهرمان را دارد.
کیانوش دالوند در گفتگو با خبرنگار کوله‌بار بیان کرد: مفاهیمی مانند شجاعت، رشادت و وفاداری که فضائل اخلاقی محسوب می‌شوند در قالب لغت و متن برای نسل ها قابل تعریف نیستند و به طور یقین سینما و انیمیشن وسیله‌ای است که می‌تواند این مفاهیم را با احساسات مخاطبان درگیر کرده و در ناخودآگاه ذهن او ، نهادینه کند. او در ادامه با اشاره به اینکه حماسه دینی به دلیل  تقدس اش، ممکن است با مخاطب فاصله داشته باشد، اضافه کرد: به دلیل همین فاصله ممکن است مخاطب نتواند با  قهرمان  همذات پنداری کند .در صورتی که در سینما مخاطب فرصت همذات پنداری و حتی الگو برداری از قهرمان را دارد. از همین رو ما سعی کردیم در ناسور حماسه دینی را به شکلی روایت کنیم که این همذات‌پنداری اتفاق بیفتد. دالوند با بیان اینکه بعضی ها باور ندارند بخش خصوصی یک انمیشن دینی بسازد، عنوان کرد: سینمای دینی در کشور ما مغفول مانده و آن طور که شایسته است به آن پرداخته نشده و لازم است حمایت‌های دولتی و پشتیبانی نهادهای مرتبط با حوزه‌های فرهنگی را در این بخش ببینیم. کارگردان انیمیشن «رستم و سهراب» با عنوان اینکه فیلم های زنده ای که درحوزه‌های عاشورایی ساخته می شوند به دلیل رویکرد تاریخی که دارند نیازمند جلوه‌های ویژه سنگینی هستند، ادامه داد:‌ در این آثار برای نمایش  تصاویر معجزه‌ها و و صحنه هایی که وجود ندارند از جلوه‌های ویژه استفاده می‌شود، در صورتی‌که در انیمیشن این کارها ساده‌تر است و حتی دست کارگردان را برای کارهای جدید باز می‌گذارد. دالوند با اشاره به اینکه یکی از دلایل عمده در تولید فیلم در بخش خصوصی، بحث بازگشت سرمایه است، ادامه داد: کار های  فاخری در گذشته و در حوزه‌های عاشورایی ساخته شده، ولی این حرکت باید تداوم داشته باشد و منحصر به کارهای موردی و خاص نشود، چون سینمای آئینی به شدت آسیب پذیر است. این کارگردان در پایان نیز تاکید کرد که با ساخت یک انیمیشن خوب که کیفیت مطلوبی داشته باشد و از پس جذب مخاطب بربیاید، می‌توان امیدوار به برگشت سرمایه بخش‌های خصوصی نیز بود.  او ادامه داد: با اینکه بعضی‌ها باور ندارند که انیمیشن آئینی یا فیلم مذهبی در بخش خصوصی ساخته می‌شود، اما این کار شدنی و قابل اجرا است. انتهای پیام/م

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.