سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
شنبه 1403/02/01
چ, 1399/07/16 - 12:41

ادبیات مدافعان حرم گونه جدیدی از ادبیات جنگ است

مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری گفت: ما صاحب ادبیات تازه دیگری شده‌ایم که این ادبیات، ادبیات مدافعان حرم است که امیدواریم بتوانیم این ادبیات را همانند ادبیات جنگ خودمان به‌سامان برسانیم.

به گزارش کوله بار، آیین رونمایی از کتاب خاطرات مدافع حرم «مصطفی نجیب» با نام «ابوباران» پیرامون حضور رزمندگان فاطمیون در جنگ سوریه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

مرتضی سرهنگی در ابتدای این مراسم خلق کتاب «ابوباران» را به راوی و بچه‌های فاطمیون تبریک گفت و اظهار داشت: «ابوباران» یکی از کتاب‌هایی است که در‌هایی از جنگ را به رویمان باز می‌کند که این جنگ هزاران کیلومتر بیرون از مرز ما رخ داده است.

وی به ویژگی‌های مصطفی نجیب اشاره کرد و گفت: راوی ذاتا قصه‌گو است و کم اتفاق می‌افتد که راویان اینقدر به قصه‌گویی علاقه داشته باشند. سرباز جنگ‌دیده یک مرجع با تجربه است که ما می‌توانیم از تجربه‌های او استفاده کنیم. وقتی سرباز خودش قصه‌گو است، کار ما راحت است و این موضوع در این کتاب دیده می‌شود.

مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری افزود: نجیب سینه مشروحی دارد، اما همین که موضوعات اصلی را در کنار مطرح کرده کار را خواندنی‌تر کرده‌است. استناد متکی بر اعتناست؛ یعنی متن باید طوری نوشته شود که اعتناانگیز شود. ما صاحب ادبیات تازه دیگری شده‌ایم که این ادبیات، ادبیات مدافعان حرم است که امیدواریم بتوانیم این ادبیات را همانند ادبیات جنگ خودمان به‌ سامان برسانیم.

سخنران بعدی این مراسم، «محمدمهدی دادمان» رئیس حوزه هنری در ادامه گفت: سختی و درد فراق حاج قاسم فقط برای همرزمانش نیست. نسل ما با اینکه خیلی کنار حاج قاسم نبود ولی دلداده او است. ما هم مثل کسانی که در سال‌های جنگ کنار او بوده اند، از اینکه حاجی بین ما نیست دردمان آمده و می‌سوزیم.

وی افزود: نسل ما به انگیزه انتقام خون حاج قاسم زنده است و می‌دانیم که انتقام خون او به انتقام نظامی خلاصه نمی‌شود. البته اقدام نظامی محکم‌تری هم خواهد بود اما خون حاج قاسم به احیای جریان مقاومت در منطقه و اخراج نیروهای اشغالگر می‌انجامد.

رئیس حوزه هنری عنوان کرد: رفتن آمریکا از منطقه خاورمیانه، حذف غده سرطانی اسرائیل در منطقه از عوارض خون بابرکت حاج قاسم سلیمانی هستند که قطع به یقین و به فضل الهی محقق خواهند شد.

در ادامه این مراسم، از کتاب «ابو باران» رونمایی به عمل آمد که پیش از پرده برداری از این کتاب، یکی از رزمندگان لشکر فاطمیون در میانه سالن برخاست و خطاب به حاضران روی سن گفت: آقای شیرازی (نماینده ولی فقیه در سپاه قدس) و سردار فلاح زاده بر ما روا نیست که با گذشت حدود یک سال همچنان انتقام حاج قاسم نگرفته باقی بماند. بچه‌های فاطمیون هر روز پیش ما می آیند و می‌گویند ما پاسپورت رسمی داریم و می‌توانیم به اسرائیل برویم و انتقام را آغاز کنیم. نگذارید این انتقام سخت و حرف مقام معظم رهبری بیش از این روی زمین بماند.

پس از بیان این سخنان، سردار فلاح زاده و آیت الله شیرازی بر انجام انتقام سخت از دشمنان و اخراج نیروهای اشغالگر از منطقه تأکید کردند.

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.