سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/31
ش, 1400/08/29 - 21:54

خاطره گویی دریادار تنگسیری از راز ایستادگی رزمندگان در دفاع مقدس

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت که اگر امروز رزمندگان ما در مقابل استکبار جهانی هم سینه به سینه شدند و نترسیدند و ایستادگی کردند، همه‌ی این‌ها به برکت نماز بوده است‌

به گزارش کوله بار، اولین همایش سراسری نماز با شعار( نماز، نماد قدرت و اقتدار معنوی در سپاه) با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه، مسئول نمایندگی ولی فقیه در ندسا، جمعی از فرماندهان و مسئولان کشوری و لشکری و فعالان عرصه فرهنگی تبلیغی نماز و با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در سالن شهید اثری‌نژاد برگزار شد.

در بخش ابتدایی این همایش دریادار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه نماز مظهر اقتدار ما در نیروی دریایی سپاه است تاکید کرد: نماز حلقه وصل ما با خداست، شخصی که در دریا کار می کند چون خاکریز و پناهگاهی ندارد قطعاً شجاعت بیشتری لازم داشته و برای این کار توسل بیشتری هم نیاز دارد که این شجاعت را تا به امروز، از سوی نماز به رزمندگان ما داده شده پس وقتی خداوند به ما امر می کند «واستعینو بالصبروالصلاه» ما باید از نماز کمک بگیریم و برای انجام کارهایمان به وسیله نماز استعانت بجوییم.

وی افزود: نماز واقعی نمازی است که ما را از بدی ها دور می‌کند و به سمت راستی و درستی سوق می‌دهد. در دفاع مقدس به عینه دیده شد، شهید مهدوی قبل از اینکه به میدان نبرد با آمریکایی ها برود، اول، نماز خواند و بعد با کمک گرفتن از توسلات نماز راهی میدان نبرد شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: رزمندگان ما در دفاع مقدس قبل از حمله به رژیم بعث، مقید به نماز اول وقت بودند و اگر امروز رزمندگان ما در مقابل استکبار جهانی هم سینه به سینه شدند و نترسیدند و ایستادگی کردند، همه‌ی این‌ها به برکت نماز بوده است.

آیت الله سیدحسن عاملی، عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از این همایش طی سخنانی اظهار داشت: نماز بالاترین تکریم است که خداوند به این وسیله به انسان اجازه داده است تا به ذات بی انتهای پروردگار متصل گردد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ضمن اشاره به این موضوع که”نماز بالاترین تواضع برای خداوند است تاکید کرد: در واقع خداوند متعال این توفیق را به ما داده است که با نماز با آفریدگار خویش حرف بزنیم.

وی با بیان اینکه شهدایی که در 8 سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب شدند با نماز به خداوند متصل می شدند و  امروز حاکمیتی داریم  که خودمان تصمیم می گیریم ، در صورتی است که در گذشته ملت ها زیر سلطه استکبار نمی توانستند برای خودشان تصمیم  بگیرند این مطلب و دستاورد بسیار ارزشمند است.

آیت الله سیدحسن عاملی افزود: امروز ملتی که بگوید نه شرقی و نه غربی، یک استثنا به شمار می رود و در حقیقت به برکت خون شهدا و سردار عزیز شهیدمان حاج قاسم سلیمانی به وجود آمده است که همواره در مسیر نماز و اتصال به خداوند می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در اردبیل با اشاره به کسب قدرت با اتکای به نماز و تاثیر آن بیان داشت: وقتی حضرت امام خمینی(ره) می فرمایند:والله من در عمرم از هیچ چیزی نترسیدم تنها به این دلیل بوده که ایشان یک شخصیت توحیدی و الهی است که به وسیله نماز توانسته به این جایگاه برسد.

وی همچنین با تاکیر بر اینکه نماز یعنی مبدا قدرت، اضافه کرد: وقتی که خداوند متعال می فرماید؛ تو مال من و من مال تو یعنی کل قدرت خدا در دستان ماست که از نماز سرچشمه می گیرد.

آیت الله سیدحسن عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نماز یعنی در مواضع حق قرار گرفتن، اظهار داشت: حتی امیرالمومنین(ع) با تاکید خودشان به وسیله نماز توانست اتصال پیدا کند به قدرت خداوند، قلعه خیبر را از جا کنده و آن قلعه را فتح نماید.

نماینده ولی فقیه در اردبیل گفت: در قرآن کریم خداوند متعال می فرماید:کافران و جهنمیان نمی توانند با خداوند صحبت کنند و اسم متبرک خدا را بیاورند و این یعنی نتوانسته اند نماز بخوانند پس واقعاً بزرگ ترین تکریم انسان نماز است تا جایی که امام سجاد(ع) می فرایند” چون واجب اطاعت هستی من نماز می خوانم.

وی اظهار داشت: خلقت انسان سفره است و خداوند ما را دعوت نموده به این میهمانی و نماز، ادب این میهمانی است که در این مورد دو تا مطلب مهم وجود دارد اولی، معرفت است یعنی کسانی هستند 70 سال نماز می خوانند اما نمی دانند در مقابل چه کسی ایستادند، این مطلب حاکی از عدم معرفت آنهاست. پس وقتی معرفت پیدا می کنیم باید بدانیم هر کاری کنیم در حالت اتصال، تاثیر دارد. وقتی گناهی کردیم، معصیتی کردیم، در اتصال، تاثیر خواهد داشت. دوم، نیز طهارت نفس است که باعث می شود انسان مطهر شده و گناه را از خود دور کند حالا هم از زبان، هم از ذهن و هم از زندگی خود، راضی است. پس نماز دو قصه دارد یکی یاد خدا و دیگری تسلیم در برابر خداوند که باید تسلیم محض خدا باشیم.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.