سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/10
ش, 1394/11/24 - 18:57
آخرین گفتگوی منتشر شده از "شهید فرزانه":

در دفاع مقدس شیعه و سنی نبود/نقش پیشمرگان کرد مسلمان در پیروزی مقابل رژیم بعث عراق

فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور در یکی از آخرین مصاحبه‌های خود گفت: در زمان دفاع مقدس اصلا بحث شیعه و سنی مطرح نبود. اگر پیشمرگان مسلمان کرد اهل سنت نبودند، ما نمی‌توانستیم موفق باشیم زیرا به مناطق آشنا بودند و ما را راهنمایی می‌کردند.
به گزارش کوله بار، رضا فرزانه از فرماندهان لشکر عملیاتی 27 محمد رسول الله(ص) تهران به کاروان شهدای مدافع حرم پیوست. سردار رضا فرزانه متولد سال 1343 و فرمانده سابق  لشکر عملیاتی 27 محمد رسول الله(ص) بود که داوطلبانه راهی سوریه شد و در روز پنج شنبه 22 بهمن ماه 94 طی عملیات مستشاری توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. شهید فرزانه متولد تهران بود که بعد از گذشت 40 روز حضور داوطلبانه در سوریه به کاروان شهدای مدافع حرم پیوست. وی بعد از بازنشستگی در ستاد مرکزی راهیان نور به انجام فعالیت‌های مختلف و تاثیرگذاری پرداخت. شهید فرزانه معاون بازرسی ستاد مرکزی راهیان نور و فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور بود. یکی از آخرین گفت‌وگوهای رسانه‌ای شهید فرزانه با موضوع راهیان نور غرب و شمال غرب کشور در ادامه می‌آید:
 
سرهنگ رضا فرزانه فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور کشور گفت: در زمان دفاع مقدس اصلا بحث شیعه و سنی مطرح نبود. اگر پیشمرگان مسلمان کرد اهل سنت نبودند و اگر حضور نداشتند ما نمی‌توانستیم موفق باشیم زیرا این عزیزان به مناطق آشنا بودند و ما را راهنمایی می‌کردند و وحدت به معنای کامل برقرار بود. ما هم می‌خواهیم با حرکت راهیان نور ارزش‌های دفاع مقدس را زنده کنیم، شما می‌دیدید رزمنده مشهدی با پیشمرگه اهل سنت برادرانه در یک سنگر هستند الان هم خادمین شهدای ما در منطقه برادرانه با اهل سنت تعامل دارند و خیلی ارتباط گیری بین هر دو طرف اتفاق افتاده است.
 
 
 
فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور شمال‌غرب ادامه داد: مردمی که به اینجا می‌آیند با دیدن این ارتفاعات و جغرافیای منطقه تا حدودی به سختی کار رزمندگان پی می‌برند وقتی می‌بینند چقدر شهدای اینجا غریب هستند، می‌توانند با فرهنگ رزمندگان آشنا شوند. همه این ضرب المثل معروف را شنیده‌ایم که می‌گوید "شنیدن کی بود مانند دیدن" شاید در نقل‌ها مردم ایران خیلی چیزها درباره کردها شنیده باشند ولی باید بیایند و ببینند که کردها چقدر با فرهنگ هستند و به قول حضرت آقا که فرمودند: کردستان سرزمین فرهنگ و تمدن است. مردم بومی اینجا بسیار مهمان نواز و مهربان هستند، پس وقتی یک نفر از جای دیگر ایران به اینجا می‌آید، می‌تواند با تعریف فرهنگ این منطقه برای اطرافیان، باعث شود مردم با فرهنگ این خطه آشنا شوند.
 
این رزمنده دفاع مقدس فضا سازی این یادمان را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: البته برادران ما در مین زدایی هم خیلی به ما کمک کردند و با پاکسازی یادمان زمینه کارهای فضاسازی را به ما دادند. بدلیل ملاک‌های متعدد نمره دادن به این یادمان بسیار سخت است ولی بصورت توصیفی نمره این یادمان قابل قبول به سمت خوب هست. قصد داریم یادمان را به دلیل اشرافیت بهتر به منطقه مخصوصا شهر قلعه دیزه عراق و فضای خوب و معنوی که دارد به ارتفاعات دوپازا منتقل کنیم. در کل مسیر بانه به سردشت شهدای زیادی را بر اثر کمین ضدانقلاب از دست دادیم، قصد داریم اسامی شهدا بخصوص گل سرسبدشان شهید مهدی زین الدین را در قالب تابلوهایی در طول مسیر مخصوصا گردنه دارساوین نصب کنیم که یک حالت یادبودی داشته باشد ولی بدلیل موقعیت گردنه و جاده نمی توانیم یادمانی را آنجا داشته باشیم.

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.