سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1403/02/04
د, 1396/05/09 - 12:59

راهیان نور در استان کردستان فرهنگ و اقتصاد را رونق می‌بخشد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان با اشاره به حماسه مردم کردستان در زمان دفاع مقدس افزود: استان کردستان بنا به فرموده مقام معظم رهبری سرزمین مجاهدت‌های خاموش است و شخصی که وارد استان و یادمان‌ها دفاع مقدس کردستان می‌شود ولی با خود مردم این منطقه ارتباط برقرار نکند به معنا و مفهوم این جمله پی نمی‌برد. 
به گزارش کوله بار، سردار مراد حسنی،افزود: مردم کردستان با حماسه‌آفرینی‌ها و رشادت‌های خود توانستند بخش مهمی از حماسه دفاع مقدس را به نام خود رقم بزنند زیرا در دو جبهه ضد انقلاب و رژیم بعثی عراق مبارزه کرده‌اند. گروه‌هایی همچون پیشمرگان کرد مسلمان و جبهه انصار کُرد در طول دوران دفاع مقدس بیش از 5400 شهید و 10 هزار جانباز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند.
 
سردار حسنی افزود: خاموشی در این است که این خانواده‌های بزرگوار با همه رشادت‌ها و ایثارگری و تقدیم فرزندان خود جهت پایداری ایران اسلامی، نمی‌خواستند اسمی از آنها مطرح شود و هیچ گونه تقاضایی از انقلاب نداشتند و زمانی که با این خانواده‌ها صحبت می‌کنید می‌گویند ای کاش فرصتی به ما داده شود تا همه زندگی خود را فدای این نظام و اسلام کنیم. این برخورد و نگاه ارزش و قداست این مردم را نشان می‌دهد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان با اشاره به اینکه استان کردستان با ایثار خودشان و تقدیم شهدای خود به دنیا ثابت کردند که ایران اسلامی حرکت و انقلابش یک حرکت مردمی بود، پایداری این حرکت بزرگ را بر سه رکن اساسی استوار دانست و افزود: اولین رکن این حرکت مکتب، که همان اسلام عزیز است که شیعه و سنی با وحدت توانستند بر استکبار جهانی مقابله کنند. مردمی که پای انقلاب بودند که با حضور به موقع خود بحران کردستان را خاتمه دادند، دومین رکن و رهبری که امام راحل و مقام معظم رهبری از اوایل انقلاب تاکنون چنان این کشتی عظیم را هدایت کردند که تمامی توطئه‌ها و حیله‌های دشمنان را پشت سر هم خنثی کردند هم سومین رکن این حرکت عظیم بودند.
 
وی خاطرنشان کرد: مردم استان کردستان با حضور خود در جبهه‌ها و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بعد از جنگ تحمیلی وحدت را به معنا واقعی نشان دادند و همچنان پای آرمان های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری ایستاده‌اند.
 
 سردار حسنی با اشاره به اقدامات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس در عرصه راهیان نور غرب و شمال غرب افزود: حضور بیش از 350 هزار زائر در یادمان های دفاع مقدس در سال 1395، جذب اعتبارات عمرانی جهت ساخت و بازسازی و تکمیل یادمان های استان کردستان، ایجاد هماهنگی در خصوص مباحث امنیتی و ترافیکی کاروان ها راهیان نور، آماده سازی محیطی یادمان ها و فضا سازی اردوگاه ها و استقرار اکیپ های پزشکی بین راهی و استقراری در یادمان ها، بخشی از اقدامات بنیاد استان بوده است.
 
وی در ادامه به نقش راهیان نور در اقتصاد و فرهنگ مردم استان اشاره کرد و افزود: حضور کاروان های راهیان نور در استان کردستان علاوه بر تقویت روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم می‌تواند موجب رونق فرهنگی و اقتصادی این استان شود.
 
سردار حسنی ضمن تشکر از مجموعه روابط عمومی ستاد مرکزی راهیان نور کشور برای حضور فعال در راهیان نور غرب و شمال غرب کشور، گفت: بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان قصد دارد در سال 1397 در کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 5400 شهید استان کردستان که در یک بزرگداشت عظیم برگزار خواهد شد، از تلاش ها و تولیدات مجموعه ستاد مرکزی راهیان نور کشور از جمله فیلم، کلیپ، نماهنگ و کتاب استفاده نماید.
 
سردار حسنی در پایان با اشاره به تولیدات فرهنگی در خصوص دفاع مقدس و راهیان نور در سطح استان کرستان، گفت: امسال در نظر داریم که حدود 80 جلد کتاب در زمینه پیشمرگان کُرد مسلمان و حماسه مردم استان به قلم رسانده و در اختیار عموم قرار دهیم.
 
 
انتهای پیام/م
ایسنا

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.