سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/10
د, 1395/12/23 - 21:29

رونمایی از آثار مکتوب جشنواره تا برگزیدگانی که تندیس‌های خود را به شهدا اهدا کردند

مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی سرزمین نور امشب(یکشنبه) با حضور زائران راهیان نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد.
به گزارش کوله بار، چهاردهمین اختتامیه جشنواره سرزمین نور امشب(یکشنبه22 اسفند95) با حضور سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور  رئیس سازمان بسیج مستضعفان, سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج و سپاه, سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور, سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج, سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفان, سردار نصرت الله سیف معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفان, سردار احمد حق طلب رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج, اسعد عبدالحمید العطوری از فرماندهان سپاه بدر و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و حضور جمع کثیری از زائران راهیان نور  در مجمتع اردوگاهی شهید باکری خرمشهر برگزار شد.
 
فرماندر خرمشهر: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و رهبری انقلاب در اوج اقتدار است
 
در ابتدای این مراسم ولی الله حیاتی فرماندار ویژه خرمشهربه عنوان اولین سخنران این مراسم در سخنانی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آن هستیم راه شهدا را مرور کرده و آن را ملکه ذهن خود کنیم, گفت: حضور زائران راهیان نور دو پیام دارد  پیام دارد یکی آن است که ملت بزرگ ایران به راه و روش شهدا پایبند است و با تمسک به خون شهدا تاکنون توانسته است توطئه دشمن را خنثی کند.
 
وی افزود:  پیام دوم این حرکت عظیم این است که ما همانند شهدا بدون کوچکترین چشم‌داشتی با تکیه بر داشته ها و توانمندی‌های خود در اعتلای انقلاب گام بر می‌داریم.
 
حیاتی گفت: امروز انقلاب بزرگ اسلامی که حاصل خون های ریخته شهدا و به برکت رهبری امام خامنه ای در اوج اقتدار است و امروز پیام شهدا حفظ وحدت و هم صدایی است تحت زعامت رهبری امام خامنه ای است.
 
سپس جاوید شورچی دبیر علمی جشنواره بیانیه اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی سرزمین نور  را قرائت کرد.
 
در این بیانیه آمده است:شهادت؛ هنر مردان خداست.هنرمندان متعهد ولایتمدار، هنر ارزنده خود را که از چشمه سار زلال آموزه های والای الهی، اندیشه های ناب نبوی، اصول اصیل علوی،  فرهنگ فاخر فاطمی، حسن حسنی و حماسه حسینی به امانت گرفته و با طبع لطیف و حس دقیق خویش درآمیخته اند، پیام آوران سروش آسمانی امام مهربانی ها و رهنمودهای رهبر روشنگری ها هستند تا پیغامشان را به جان مشتاق تشنه کامان حقیقت برسانند و به تناسب عظمت انقلاب اسلامی، جان زیبادلان را معطر سازند.
 هنر هنرمند انقلابی،  در خدمت مستضعفین، دردمندان، پابرهنگان و تازیانه خوردگان تاریخ است. هنر متعهد؛ کوبنده سرمایه‌داری مدرن، ویرانگر کاخهای تجمل و تفاخر است و در یک کلام به تعبیر امام روشنایی ها، هنر؛ «ترسیم روشن عدالت و شرافت و انصاف است. هنرمندان مسلمان زمانی می توانند کوله بار مسئولیت را زمین بگذارند که: «مطمئن باشند مردمشان بدون اتکا به غیر، تنها و تنها در چهارچوب مکتبشان، به حیات جاویدان رسیده‌اند.» و خوب می دانید که "حیات جاویدان" یعنی چه. یعنی تا وقتی که جان در بدن دارند باید بایستند و در این جبهه جهاد کنند. یعنی شما وقتی می توانی آسوده باشی که از این جهان چشم بسته باشی و هم خودت و هم مردمانت در بهشت جاویدان متنعم به انعام الهی باشید.ما هنرمندان انقلابی!در چهاردهمین جشنواره سرزمین نور با خدای شهیدان مدافع نور، عهد و پیمان تازه می سازیم تا آخرین لحظه از اسلام عزیز و ناب محمدی پاسداری نماییم. و لحظه ای غفلت و کندی و بی مسئولتی را بر خود جایز نمی دانیم و راه هنرمندان بصیر و شهید جبهه‌های دفاع مقدس را در تمام تاریخ تا پای جان ادامه خواهیم داد.
 
سردار غیب پرور: دوران دفاع مقدس مینیاتوری از تابلو عظیم عاشورا است/هنر از جلوه‌های استخراج گنج دفاع مقدس است
 
در ادامه سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفان در سخنانی برگزاری این جشنواره را نگاهی به وجهه های هنری دوران دفاع مقدس توسط کسانی که ذوق و سلیقه و احساس در زمینه های هنری دارند, دانست و گفت: دوران دفاع مقدس یک تابلو چند وجهی است که هر کسی که به زعم خودش می تواند از این تابلو برداشت کند.
 
وی با اشاره به ابعاد این تابلو اظهار کرد: شجاعت, ایثار, فداکاری, مناجات, تقرب به ذات الهی است, بی هیاهویی و انضباط در انجام عملیات, ولایت مداری, پا در رکاب بودن رهبری از جمله این ابعاد این تابلو است و هر کسی با هر میزان سواد و تحصیلات و ذوق و احساس می تواند از این تابلو برداشت کند.
 
سردار غیب پرور  در ادامه با بیان اینکه عاشورای سیدالشهدا یک تابلو با عظمتی است که دوران دفاع مقدس یک مینیاتور از آن تابلو عظیم است, گفت: عاشورا یک تابلو تمام عیار از ارزش های والای انسانی و عصاره همه خوبی ها است.
 
 رئیس سازمان بسیج مستضعفان امام حسین(ع) را بزرگترین داشته ملت ایران عنوان کرد و افزود: جوانان ما در دوران دفاع مقدس مرتبه استادی را از امام حسین آموخته اند و هر کدام از شهیدان ما یک استاد بزرگ هستند اما خود شاگردی هستند که به شایستگی در خانه امام حسین(ع) شاگردی کردند.
 
سردار غیب پرور با اشاره به بیانات امام خامنه ای(مدظله) مبنی بر اینکه دوران دفاع مقدس یک گنج است و باید آنرا استخراج کرد, گفت: یکی از جلوه های دوران دفاع مقدس هنر است. مهمترین بخش آن جامعه هنرمندان است و هر کسی که می تواند با فیلم و عکس و غیره این گنج را استخراج کند.
 
در ادامه از سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج و سپاه, حجت الاسلام موسوی امام جمعه خرمشهر, ولی اله حیاتی فرماندار ویژه خرمشهر, سرگرد علیرضا خردمند فرمانده سپاه خرمشهر, مردانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر, سرهنگ موسوی فرمانده اردوگا شهید باکری, سرهنگ مراحی فرمانده اردوگاه ایثار آبادان تقدیر به عمل آمد.
 
برگزیدگانی که هدایا خود را به شهدا اهدا کردند
 
سپس از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل آمد.
 
در بخش فیلم مستند رتبه اول پژوهش از تهران محمد حبیبی منصور از تهران رتبه اول پژوهش و حسین نصیری از استان اردبیل شایسته تقدیر در این بخش شناخته شد.
 
در بخش نماهنگ مرتضی مقدس از آذربایجان غربی تندیس برگزیده این بخش را دریافت کرد که او تندیس خود را  به شهدای مدافع حرم شهرستان خرمشهر و شهید مدافع حرم هاشم دهقان نیا تقدیم کرد.  همچنین مرتضی راوش از استان تهران نیز برگزیده این بخش معرفی شد
 
در بخش پویانمایی جلال نعیمی از کرمانشاه, بخش فیلم داستانی علی ثقفی از استان تهران رتبه اول, ابراهیم ایرج زاده از استان تهران رتبه دوم و داود جلیلی از تهران رتبه سوم را کسب کرد که هدیه خود را به شهید علی معرفت تقدیم کرد.
 
در بخش  فیلم داستانی,عباس عمرانی از استان تهران,بخش شعر کلاسیک میثم داودی رتبه اول, مهدی جهاندار رتبه دوم, سمانه احمدیان رتبه سوم و زهرا بختیاری نژاد شایسته تقدیر شناخته شد.
 
میثم زردشتیان از استان کرمانشاه رتبه یک شعر , اکبر آزاد پور از استان خوزستان رتبه دوم, امیر خسروی از استان مرکزی رتبه سوم و فاطمه بیرانوند از استان لرستان شایسته تقدیر در بخش شعر سپید انتخاب شد که از این میان اکبر آزاد پور جایزه خود را به برادر شهیدش تقدیم کرد.
 
رونمایی از آثار تحریری از ادوار مختلف جشنواره ملی سرزمین نور از دیگر بخش های این مراسم بود. همچنین به 5 نفر از حضار به قید قرعه کمک هزینه سفر به کربلای معلی اهدا شد.
 
 
 
انتهای پیام/م
تسنیم

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.