سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/31
ی, 1399/09/16 - 12:20

رونمایی از کتاب معنویت در گردشگری

کتاب معنویت در گردشگری با تاکید بر سفرهای راهیان نور می تواند مورد استفاده‌ي دانشجويان و استادان گرامي در رشته‌هاي مرتبط با گردشگري و همچنين برنامه‌ريزان و مديران راهيان نور و همه کسانی که با این حرکت بزرگ فرهنگی - بصیرتی سرو کار دارند، قرار گيرد.

به گزارش کوله بار،  برزو سبزی نویسنده کتاب معنویت در گردشگری در گفتگو با کوله بار گفت : هر سازمانی برا ی پیشبرد اهداف خود علاوه بر کارهای اجرایی نیازمند کار ستادی قوی و علمی هم می باشد این اقدامات در سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج با توجه به فلسفه وجودی آن و تاکید مقام معظم رهبری( مدظله العالی) مبنی بر توسعه هم جانبه برنامه های راهیان نور، به صورت  توأمان هم کار اجرایی و نیز کارستادی در راستادی هم انجام شده و الحمدلله کارهای اجرایی صورت گرفته، بخصوص در بحث نهضت اردوگاه سازی که توسط سازمان  ارویی انجام شده، در سطح ملی نمود قابل توجهی داشته است. در بحث ستادی هم فعالیت های و اقدامات خوبی صورت گرفته و لی آنچه یک سازمان را نسبت به ماموریت خود در بحث کار ستادی موفق می نماید داشتن مبانی نظری علمی قوی در راستای ماموریت های آن سازمان می باشد . با توجه به این مهم و اینکه  بارها دانشجویان یا استاد در ارتباط با پژوهشی که می خواستند انجام دهند( گردشگری یا راهیان نور ) به سازمان اردویی مراجعه می کردند و خواستار اطلاعات در این زمینه بودند،  یک منبع علمی قابل دسترس که بتوان نیازهای آنها را برآورده نماید  و در سطح جامعه قبل انتشار باشد در سازمان اردویی نداشیم . این عوامل و همچنین تناسب رشته ای دانشگاهی  بنده با گردشگری و راهیان نور، برآن شدم تا با همکاری و مشاوره سردار مسئول محترم سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج، مدیران و پیشکسوتان راهیان نور، کتاب معنویت در گردشگری با تاکید بر سفرهای راهیان نور تالیف شد.

برزو سبزی

سبزی با اشاره به ضرورت نگارش کتاب افزود: از آنجایی که ماموریت اصلی  این سازمان در سه عرصه­ی  اردویی، راهیان نور و گردشگری می باشد، لازم است مسئولین و کارشناسان نسبت به ماموریت محوله توجیه شده و داشته های علمی و تجربی خود را به صورت مکتوب در اختیار نسل بعدی قرار دهند. مسئله اصلی جهت نگارش این است که،  در کشور عزیزمان  ایران بعضی از  مسولین تصمیم گیر و تصمیم ساز سطح بالا،  به گردشگری و سفر، نگاه مثبتی ندارد و بعضا آن را به عنوان یک تهدید در بخش فرهنگی، هویت ملی، محیط زیست و ... تلقی می کنند. این در حالی است که درکشور های توسعه یافته علاوه بر اهداف اقتصادی به  اهداف معنوی گردشگری و تاثیر آن در سلامتی روح و خودشکوفایی افراد جامعه توجه ویژه دارند و در برنامه ریزی های کلان  خود در اولویت های اجرایی قرار می دهند. نگارنده  این کتاب به دنبال اصلاح نگرش منفی در زمینه گردشگری  و همچنین به  تاثیر غیر قابل انکارگردشگری  در تعالی بخشی  روح و روان  جامعه پرداخته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه محتوای کتاب حاضر که برگرفته از آموزه های قرآنی، روایت های ائمه اطهار (ع) ، منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و همچنین صاحب نظران در حوزه گردشگری می باشد، به ذکر دلایل اهمیت گردشگری و نقش کاربردی آن  در تعالی بخشی افراد  پرداخته شده است . لذا امید است مسولین و دست اندر کاران حوزه گردشگری با نگاه مثبت به این مقوله و در اولویت قرار دادان برنامه های آن، شاهد رونق گردشگری و توسعه راهیان نور بعنوان یکی از گونه های گردشگری باشیم، که قابلیت بسیار زیادی در تعالی بخشی افراد جامعه دارد.

برزو سبزی در خصوص مخاطبین کتاب گفت:  کتاب معنویت در گردشگری با تاکید بر سفرهای راهیان نور  با توجه به اینکه این کتاب به صورت تخصصی نگارش شده است لذا مخاطبین خاص خود را میطلبد. محتواي حاضر  می تواند مورد استفاده‌ي دانشجويان و استادان گرامي در رشته‌هاي مرتبط با گردشگري و همچنين برنامه‌ريزان و مديران راهيان نور  و همه کسانی که با این حرکت بزرگ فرهنگی - بصیرتی سرو کار دارند، قرار گيرد.

سبزی با اشاره به اینکه چهار سال نگارش  این کتاب به طول انجامیده گفت: هر محقق برای اشراف کامل به موضوع مورد مطالعه ناگزیر به خواندن ادبیات یا پیشینه موضوع می باشد  تا علاوه بر آگاهی و اشرافیت به آن، بتواند علم نو و جدیدی تولید نماید. بر این اساس برای نگارش این محتوا، بیش از 190 منبع اعم از کتاب، مقاله ، نشریه و ... مطالعه و بررسی شده است . نکته مهمی که در این جا لازم است بگویم در هر مقطع از این  نگارش با افراد صاحب نظر مربوطه ساعتها مصاحبه شده است که عاملی اصلی بر پیشرفت کار بود. 

برزو سبزی تعداد تیراژ در چاپ اول را  1000 اعلام کرد و گفت:  که با توجه به تقاضای زیاد چاپ بعدی کتاب هم در دستور کار قرار گرفته است. در چاپ دوم ویرایش و اصلاحات  مقتضی صورت خواهد گرفت. این کتاب توسط انتشارات فاتحان منتشر گردیده است.

سبزی در خصوص موضوع های بحث شده در کتاب به ای عناوین اشاره کرد:

  • اهمیت گردشگری و گونه شناسی آن
  • مفهوم معنویت در گردشگری  و ارتباط معنویت با گردشگری
  • مفهوم گردشگری جنگ و سیر تحولی آن در کشورهای که در آنها جنگ رخ داده است
  • مفهوم راهیان نور و سیر تحولی آن در صدر اسلام  و ایران
  • و در نهایت راهکارهای توسعه راهیان نور
  • کتاب معنویت در گردشگری

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.