سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/02/06
پ, 1395/04/31 - 09:30
حجت الاسلام رفیعی:

"رویاهای صادقه شهدا" در قالب کتاب تدوین شود

استاد حوزه و دانشگاه بر ضرورت جمع آوری رویاهای صادقه شهدا در قالب تدوین و چاپ کتاب تاکید کرد.
به گزارش کوله بار، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی طی سخنانی در پنجمین یادواره شهدای شعبانیه سپاه استان که عصر چهارشنبه 30 تیرماه در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) گلزار شهدا برگزار شد، با اشاره به همزمانی برگزاری یادواره و سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) ابراز داشت: طبق روایات، آیه "من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه...." در مورد امام علی(ع) و حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) می باشد.
 
وی افزود: مقام شهادت آنقدر رفیع است که حضرت علی(ع) بارها از خدا آن را درخواست کردند تا آنجا که وقتی در محراب نماز به شهادت می رسند، می فرمایند: فزت و رب الکعبه.
 
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) جزو هفت شخصیت برگزیده ای بود که در حدیث قدسی در کنار وجود شریف پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع)، حضرت مهدی موعود(عج) و جعفر بن ابی طالب(ع) از آنان یاد شده است.
 
وی با اشاره به اینکه شهادت، مفهومی است که باید به آن غبطه خورد، یادآور شد: اولین قطره ای که از خون شهید به زمین می رسد، هفت اثر بر آن مترتب می شود و اگر کسی مقام شهادت را صادقانه از خدا درخواست کند، حتی اگر به آن هم نرسد، با شهدا محشور خواهد شد.
 
رفیعی حدیث قدسی که خداوند جانشین شهید در خانواده اش می باشد، را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان ساخت: هر کسی اسباب رضایت خانواده معظم شهدا را فراهم کند، در واقع رضایت خداوند متعال را کسب نموده است.
 
وی با بیان این نکته که شهدا از عالم برزخ به اوضاع خانواده خود رسیدگی می کنند و نظارت دارند، عنوان کرد: نمونه های زیادی از رسیدگی شهدا نسبت به خانواده در عالم رویا وجود دارد و همانگونه که مرحوم "حاجی نوری" کتاب دارالسلام را در باب رویاهای صادقه صلحا و علما نوشت، ضرورت دارد چنین کتابی نیز در مورد رویاهای صادقه شهدای عزیز جمع آوری و تدوین گردد.
 
استاد حوزه و دانشگاه با ذکر نمونه ای تصریح کرد: بخشی از پیکر مطهر شهید محراب، آیت الله دستغیب پس از اینکه مراسم تشییع انجام شد، با راهنمایی خود ایشان در عالم رویا، پیدا شد و لذا به جهت الحاق باقیمانده پیکر، این شهید بزرگوار دو بار تشییع شدند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه خداوند در روز قیامت بدون واسطه و حجاب، با شهدا سخن می گوید، افزود: دو نوع شهید داریم، شهید اصلی و شهید حکمی.
 
رفیعی با اشاره به اینکه منظور از شهید اصلی همان شهیدی است که قطرات خونش در راه خدا بر زمین می ریزد، بیان کرد: طبق احادیث و روایات، کسانی که عفت می ورزند و بخصوص امروز در فضای مجازی، خود را از گناه حفظ می کنند، در محیط خانواده و اجتماع خشم خود را کنترل می نمایند، حق خدا و رسول و اهل بیت(ع) را می شناسند و رعایت می کنند، مداومت بر تلاوت سوره قدر دارند و همچنین کسانی که از خدا درخواست شهادت می کنند، طبق حکم، با شهدا محشور می گردند.
 
وی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره) نیز بارها آرزوی شهادت می کردند و همواره به یاد شهدا و خانواده های معظم آنان بودند، تاکید کرد: مکتب حضرت امام، "شهید آفرین" بود و ایشان با قلم و کلام نورانی خود، هزاران جوان رزمنده را راهی جبهه های حق علیه باطل کردند.
 
استاد حوزه و دانشگاه در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تاکید کرد: امنیت امروز کشور ما مدیون خون شهیدان بزرگوار بخصوص شهدای انقلاب و دفاع مقدس و بویژه شهدای عرصه دفاع از امنیت و عزیزانی است که در این راستا شبانه روز تلاش می کنند.
 
در این مراسم که به مناسبت بزرگداشت پنجمین سالروز شهادت شهیدان عباس عاصمی، محمود احمدی تبار، علی اکبر جمراسی، مهدی خبیر، ولی الله صحرایی و سید عبدالحسین موسوی نژاد در منطقه سردشت، برگزار شد، یاد سه تکاور شهید لشکر عملیاتی سپاه قم در سردشت، شهیدان سعید غلامی شهروز، محمد سلیمانی و روح الله شکارچی و سرباز شهید "بزمی" نیز گرامی داشته شد.
 
در ابتدای مراسم، سرهنگ پاسدار اسدالله گنجعلی به روایتگری از وضعیت منطقه و فعالیت گروهک تروریستی پژاک در فراسوی مرزهای کرمانشاه، آذربایجانغربی و کردستان پرداخت و همچنین نحوه شهادت 6 شهید اطلاعات سپاه قم در ارتفاعات جاسوسان در سال 90 را مورد بازخوانی قرار داد.
 
انتهای پیام/م
دفاع پرس
 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.