سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/01/09
د, 1396/07/10 - 22:20
شمخانی:

رویکرد خودسرانه برخی مسئولان اقلیم کردستان غیرمسئولانه و ناشیانه است

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان رویکرد خودسرانه برخی مسئولان اقلیم کردستان عراق در برگزاری همه پرسی را غیر مسئولانه و ناشیانه خواند و گفت: عدم توجه به اقتضائات زمانی و امنیتی و پیگیری اهداف عشیره‌ای موجب کاهش تمرکز بر مبارزه با تروریسم می‌شود. 
به گزارش کوله بار، ژنرال خلوصی آکار رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و پیرامون همکاری‌های دفاعی و امنیتی میان دو کشور و مقابله با تهدیدات و افزایش امنیت مرزهای مشترک گفت‌وگو کرد.
 
شمخانی با اشاره به روند تحولات امنیتی و دفاعی منطقه و اجرایی سازی توافقات صورت گرفته در نشست آستانه میان ایران، روسیه و ترکیه در خصوص بحران سوریه، حل و فصل سریعتر بحران در منطقه را زمینه ساز دستیابی به امنیت پایدار و محدود شدن دخالت‌های نامشروع قدرت‌های فرامنطقه‌ای دانست.
 
وی افزود: پیشبرد توافقات صورت گرفته میان نیروهای مسلح دو کشور گام مهمی در مسیر مقابله با تروریسم و تقویت توان دفاعی کشورهای اسلامی خواهد بود.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان رویکرد خودسرانه برخی مسئولان اقلیم کردستان عراق در برگزاری همه پرسی را غیر مسئولانه و ناشیانه عنوان کرد و اظهار داشت: عدم توجه به اقتضائات زمانی و امنیتی و پیگیری اهداف عشیره‌ای در این اقدام، موجب کاهش تمرکز بر مبارزه با تروریسم تکفیری به عنوان مهمترین تهدید منطقه وانتقال سریع آثار زیانبار امنیتی به اقلیم کردستان عراق می‌شود.
 
وی ضرورت مهار و مدیریت پیامدهای بی ثبات ساز در اقلیم کردستان عراق را مورد تاکید قرار داد و افزود: هماهنگی سه جانبه دولت‌های عراق، ترکیه و ایران با هدف پیگیری در خواسته‌ای بغداد برای جلوگیری از اثرگذاری منفی تحولات اقلیم کردستان بر عملیات نهایی پاکسازی کامل این کشور از فتنه تروریسم اجتناب ناپذیر است.
 
امیر دریابان علی شمخانی با تبیین راهبرد آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تثبیت ناامنی و تنازع در منطقه و میان کشورهای اسلامی خاطرنشان ساخت: برگزاری همه پرسی در کردستان عراق کمک به تحقق اهداف جبهه غربی، عبری و عربی مدافع تروریسم تکفیری بوده و قطعاً با منافع مردم عراق و به ویژه کردها در تضاد است.
 
ژنرال خلوصی آکار رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه نیز با تاکید بر حمایت قاطع از دولت مرکزی عراق و لزوم حفظ یکپارچگی این کشور تصریح کرد: ایران، عراق و ترکیه با همکاری مشترک از اجرای طرح‌های تجزیه طلبانه در منطقه جلوگیری خواهند کرد.
 
وی با اشاره به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم افزود: مرزهای دو کشور مرز دوستی بوده و اجازه ناامن ساختن آن را به گروه‌های تروریستی نخواهیم داد.
 
 
انتهای پیام/م
تسنیم

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.