سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/02/06
ی, 1395/10/26 - 16:30

رژیم سعودی جسد شهید عقیلی را به خانواده‌اش تحویل داد

مراسم تشییع شهروند شیعه عربستانی که اخیرا زیر شکنجه آل سعود به شهادت رسید، تحویل خانواده‌اش شد.
به گزارش کوله بار، به نقل از العهد، رژیم سعودی امروز یکشنبه جسد شهید جابر العقیلی از اهالی القطیف را که چند روز قبل در پی شکنجه در زندان‌های این رژیم به شهادت رسیده بود، به خانواده‌اش تحویل دادند.
 
خانواده این شهید اعلام کردند که مراسم تشییع بعد از نماز مغرب در مقابل میدان السملکه در جزیره تاروت برگزار خواهد شد.
 
فعالان حقوقی در عربستان روز پنجشنبه گذشته تاکید کردند که جابر العقیلی یکی از شهروندان این کشور که در یک مرکز امنیتی در شرق عربستان بازداشت بود، در پی شکنجه، به شهادت رسیده است.
 
فعالان عربستانی گفتند که این شهروند در حین دوره بازداشتش که بیش از یک هفته از آن نمی‌گذرد، در معرض شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته است.
 
در حالی که رژیم سعودی مدعی شده است که العقیلی خود را در داخل زندان دار زده است، خانواده وی این روایت رژیم را که قبلا نیز مرتکب جنایات مشابهی در داخل زندان شده‌ است، رد کردند.
 
منطقه الشرقیه عربستان از سال 2011 میلادی تاکنون صحنه اعتراضات مردمی برای تحقق اصلاحات و پایان دادن به سیاست‌های تبعیض‌آمیز رژیم سعودی است.
 
نیروهای امنیتی رژیم سعودی هر از گاهی  به مناطق مختلف در منطقه الشرقیه یورش می برند و ضمن یورش به منازل شهروندان، آنها را بازداشت می‌کنند.
 
این رژیم اخیرا رویکردهای امنیتی خود را در منطقه شیعه‌نشین القطیف در شرق این کشور، برای ساکت کردن هرگونه صدایی که خواهان حق و عدالت است، تشدید کرده است.
 
 
 
 
انتهای پیام/م.
تسنیم

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.