سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/02/06
چ, 1396/05/25 - 00:53
با سخنرانی سرتیپ نعمتی و سرتیپ گلفام

سردیس شهید محسن قوطاسلو رونمایی شد

مراسم رونمایی از سردیس شهید مدافع حرم ارتش محسن قوطاسلو امروز در ایستگاه مترو میدان ولیعصر (عج) تهران برگزار شد. 
به گزارش کوله بار، در این مراسم،امیرسرتیپ نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس و همچنین شهیدان مدافع حرم به ویژه شهیدان قوطاسلو وحججی گفت: یکی از مقوله‌هایی که در زندگی اجتماعی امروز نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند، امنیت است. امنیتی که زیرساخت همه فعالیت‌های مردم محسوب می‌شود. این امنیت امروزه در کشور ما که مرزهای پیرامونی آن دستخوش بحران‌های متعدد است به وضوح قابل مشاهده و لمس است و هیچ‌یک از این بحران‌ها نتوانسته است بر فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ما تاثیر بگذارد.
 
وی ادامه داد: استکبار جهانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با تحمیل جنگ هشت ساله قصد داشت اعتقادات مردم کشور ما را از درون از هم بپاشد و در این راستا قدرت خود را به قدرت‌های سخت، نرم، هوشمند و هنرمندانه تقسیم کرد. هدف این تقسیم‌بندی تغییر باور مردم ایران بود اما با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب هنوز نتوانسته است به اهداف خود دست پیدا کند.
 
امیر سرتیپ نعمتی از جمله دلایل شکست‌های متعدد دشمنان در تغییر باورهای مردم ایران را ایثار و فداکاری عنوان کرد و گفت: با فداکاری مردم ایران در دوران دفاع مقدس و امروزه فداکاری در دفاع از مرزهای عقیدتی در بیرون از مرزها میدان عملی برای دشمن بر جای نمانده است.
 
وی یادآور شد: تک تک شهدای ما نمونه معنویت و ولایتمداری هستند. به عنوان مثال شهید قوطاسلو برای حضور در سوریه تلاش‌های بسیاری داشت. او می‌گفت هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی رفتن مرا بگیرد چون من در این مسیر ثبت‌نام شده‌ام و در دو صورت برمی‌گردم. یا همه تکفیری‌ها از بین خواهند رفت و یا اینکه من شهید خواهم شد.
 
در ادامه این مراسم، امیر سرتیپ گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش 48 هزار شهید در دوران دفاع مقدس و 670 شهید در دوران قبل از آن تقدیم مردم ایران کرده است.
 
 
 
وی افزود: برنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران ترویج فرهنگ مقاومت با بهره‌گیری از ابزار و هنر و همچنین چنین برنامه‌هایی است.
 
سرتیپ گلفام یادآور شد: شهیدان هدفی جز احیای فرهنگ اسلامی و مقاومت نداشتند و تا فرهنگ مقاومت پایدار است هیچ خطری ایران اسلامی را تهدید نمی‌کند. مردم ایران هم همواره قدرشناس شهدای مدافع حرم هستند زیرا آنها رفتند تا ارکان کشور حفظ شود.
 
سرتیپ گلفام گفت: امروزه دفاع از عقیده در چارچوب مرزهای کشورمان محسوب نمی‌شود و شهدای مدافع حرم هم دقیقا برای تحقق این هدف در مقابل تکفیری‌ها می‌جنگند.
 
در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خانواده شهید قوطاسلو، سردیس این شهید با حضور جمعی از مسئولان و فرماندهان ارتش از جمله امیرسرتیپ نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش همرزمان و تعدادی از فرماندهان ارتش وامیر سرتیپ گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش و خانواده شهید قوطاسلو رونمایی شد.
 
 
انتهای پیام/م
ایسنا

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.