سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1402/12/29
ی, 1396/05/29 - 14:21

سعی داریم با اساتید جداشده از مرکز هنرهای تجسمی تعامل برقرار کنیم

سیدمسعود شجاعی ضمن تشریح برنامه‌های مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری به ضرورت برقراری تعامل با اساتید بزرگی که از این مرکز جدا شده‌اند تاکید کرد. 
به گزارش کوله بار، نشست رسانه‌ای تشریح اهداف و برنامه‌های مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با حضور سیدمسعود شجاعی مدیر این مرکز برگزار شد.
 
در این نشست سیدمسعود شجاعی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: دوهفته‌نامه تجسمی نور در اواخر مهرماه منتشر خواهد شد و نسخه پی‌دی‌اف آن در سایت هنرهای نمایشی قرار داده خواهد شد. امسال با توجه به تقارن زمانی هفته دفاع مقدس با ایام محرم، کتاب «دفاع و عاشورا» را منتشر خواهیم کرد و 50 عکس از بهترین عکس‌های دفاع مقدس نیز به صورت پوستر و بیلبورد تهیه و در فضاهای شهری اکران خواهد شد. هم‌چنین در روز عاشورا ورک‌شاپ کربلا را برگزار خواهیم کرد.
 
وی افزود: کتاب سال گرافیک مذهبی که از دو هفته قبل برای آن فراخوان داده بودیم؛ اکنون در مرحله انتخاب آثار و صفحه‌آرایی است و کتاب «تصویرسازی ایران» نیز در دست انتشار است و به زودی توزیع خواهد شد. هر هفته رونمایی از یک اثر جدید خواهیم داشت و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ورک‌شاپ و نشست‌های تخصصی را در برنامه کاری خود خواهیم داشت.
 
شجاعی ادامه داد: سعی داریم به جای رقابت و موازی‌کاری با ارگان‌های همکار، به هم‌افزایی با آنها دست پیدا کنیم. در حال حاضر ارتباط بسیار خوبی با دفاتر حوزه مثل دفتر طنز و دفتر ادبیات داریم. با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع هجو، چاپ دو جلد کتاب اثر علیرضا قزوه و ناصر فیض را با همکاری دفتر ادبیات و دفتر طنز حوزه هنری را در دست اقدام داریم. به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اقداماتی همچون تولید تندیس، سردیس و نقش‌برجسته را در برنامه کاری خود داریم. 
 
وی با اشاره به ارتقاء سطح فعالیت‌های سایت مرکز هنرهای تجسمی گفت: سعی داریم تمامی آثاری که روی سایت قرار می‌گیرد تولیدی باشد و تصاویر با کیفیت بالا و همراه با شناسنامه و شرح بارگذاری شوند. در حال حاضر بخش عضویت سایت کاملاً فعال شده است. رنک جهانی سایت از 200 هزار به 16 هزار رسیده است که نشان‌دهنده تلاش جدی همکاران ما در بخش سایت است. می‌خواهیم این سایت را به بانک بزرگ آثار هنرمندان تجسمی ایران تبدیل کنیم که تا کنون چنین بانکی را نداشته‌ایم. هم‌چنین دوزبانه شدن سایت با افزودن زبان انگلیسی را در دست اقدام داریم.
 
مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری بیان کرد: در دوره‌های مدیریت قبلی برخی از هنرمندان بزرگ از مجموعه مرکز هنرهای تجسمی منفک شده‌اند که ما به طور جدی سعی داریم تعامل آنها با مرکز را دوباره برقرار کنیم تا شأن، جایگاه و منزلت این اساتید بزرگ رعایت شود.
 
در پایان این نشست از نقاشی استاد حسن روح‌الامین برای شهید محسن حججی رونمایی به عمل آمد.
 
 
انتهای پیام/م
تسنیم

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.