سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1402/12/29
ش, 1396/05/28 - 21:24

شهادت شهید حججی، شور و شوق شهادت را در نسل سوم انقلاب نشان داد

صلابت، آرامش، شجاعت، و معنویت معنادار «شهید حججی» تجلی فرهنگ اسلام ناب و تجسم عینی حماسۀ عاشوراست که نشان داد نسل سوم انقلاب هم طراز شهدای نسل اول از شور و شوق شهادت برخوردارند. 
به گزارش کوله بار، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین مختاری؛ رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و استاد سطوح عالیه حوزه و دانشگاه یادداشتی را به مناسبت شهادت مظلومانه شهید مدافع حرم؛ محسن حججی در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داد. وی در این یادداشت تجلی فرهنگ اسلام ناب را پیام این شهید والا مقام به عنوان نماد و الگوی مقاومت علیه تکفیر و افراط عنوان کرد.
 
* مشروح این یادداشت را  در ادامه می‌خوانید:
 
شهادت مظلومانه و سرافرازانۀ شهید محسن حججی تراژدی عجیبی است که در یک بُعد نمی‌گنجد، بلکه به نحو کامل باید از زوایای مختلف مورد تحلیل و واکاوی قرار بگیرد.
 
خون به ناحق ریختۀ  شهید «محسن حججی» تداعی‌گر اوج معصومیت و مظلومیت مدافعان حرم و رزمندگان محور مقاومت و مجاهدان فی سبیل الله است، از سوی دیگر روشنگر اوج جنایت، قساوت و شقاوت‌های تروریست‌های تکفیری است که با چراغ سبز آمریکا و متحدانش، دستان پلید حامیان ترور  و جریان‌های افراطی  به خون صدها هزار تن از  مردم مظلوم سوریه و عراق آغشته شده است.
 
بی‌شک آرامش، شجاعت، صلابت و معنویت معنادار شهید حججی، تجلی فرهنگ اسلام ناب است. شهادت‌طلبی زاید الوصف شهید حججی نشان داد که شهدای نسل سوم انقلاب هم‌طراز شهدای نسل اول از شور و شوق شهادت برخوردارند و  نامۀ آن شهید والا مقام به امام رضا(ع) و درخواست‌های مکرر و عاجزانه از آن حضرت برای امضاء جواز شهادت، کمال جویی برای سعادتمندی و روسفیدی در درگاه الهی و حس غرورانگیز و عزتمندانه اسارت و  شهادت شهید حججی؛ تجسم عینی حماسۀ عاشوراست، لذا باید به عنوان منشور کامل عقلانیت اسلام ناب در میان جوانان این مرز و بوم مورد توجه و الگوبرداری قرار گیرد.
 
شکوه شهادت شهید حججی و دیگر شهدای مدافع حرم در دفاع ازحریم  اهل بیت(ع) و ریشه‌کنی تکفیر به اندازه‌ای اثرگذار و رونده است که آثار و برکات آن در منطقه مشهود است، از یک سو پیروزی‌های چشمگیر جبهۀ مقاومت به عنوان نمایندگان فکری جریان عقلانیت اسلام ناب و محور مقاومت بر جریان‌های تروریسم تکفیری و از سوی دیگر شکست مفتضحانۀ حامیان تروریسم در منطقه و اختلافات عدیده میان جریان‌های افراطی، تکفیری و ترویستی نویدبخش ریشه‌کنی تروریسم تکفیری است. 
 
امروز تفکر تکفیر، تفسیق، خشونت و افراطگرایی دینی در قالب توحش قرن بیست و یکم، درنده‌تر و خطرناک‌تر از هر زمان به منصۀ ظهور رسیده و چهره واقعی خود را نشان داده که نمایش حق در چهره نورانی شهدای مدافع حرم و ترسیم چهرۀ باطل و پلید آنها، توحش عینی بی حد و حصر تروریست‌های تکفیری را آشکارتر کرد.
 
تحقق این مهم مرهون رشادت‌ها و مجاهدت‌های «شهید حججی‌ها» و دیگر شهدای مدافع حرم است که آینده‌ای روشن و بی‌بدیل برای انقلاب اسلامی ایران و جبهۀ مقاومت به عنوان نمایندۀ عقلانیت اسلام ناب با رویکرد عدالت و فطرت در جهان اسلام رقم زده است همانگونه که  آینده جریان تکفیر و افراط، با مجاهدت‌های رزمندگان مقاومت همچون شهید حججی، بیش از پیش به سوی زوال و نابودی کامل پیش رفته به نحوی که باید گفت زمان ریشه‌کن کردن کامل تروریسم تکفیری فرا رسیده است.
 
 
انتهای پیام/م
تسنیم

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.