سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/31
س, 1396/01/15 - 10:01

شهدای شاخص بسیج در سال 96

 

به گزارش کوله بار گلستان ٰ؛شهید «سید محمد سعید جعفری» از شهدای دفاع مقدس استان کرمانشاه و شهیده «مرجان نازقلچی» از  شهدای اهل سنت فاجعه خونین منا به عنوان شهدای شاخص ملی سال 96 بسیج معرفی شدند.

 

 
 
شهید سید محمد سعید جعفری از شهدای دفاع مقدس استان کرمانشاه
 
اهم دلایل انتخاب:
  - اولین فرمانده بسیج مستضعفین استان کرمانشاه - اولین فرمانده سپاه کرمانشاه - بنیان گذار کمیته های 14 گانه و کمیته انقلاب اسلامی - تشکیل سپاه در غرب کشور - تشکیل سازمان پیش مرگان مسلمان کرد در استان کرمانشاه - نجات پادگان سنندج و مریوان - هوشمندی خارق العاده-قدرت نفوذ کلام و جذبه ذاتی- روشن بینی خارق العاده-پیش بینی حوادث و تحلیل آن از زبان سپهبد شهید علی صیاد شیرازی: آشنایی من با سعید آغاز آشنایی من با مربیان دینی بود . سعید برای من همچون پلی بود به جهان معرفت و معنویت. بیانات امام خامنه ای (مدظله العالی) در مورد شهید بزرگوار:  
مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران استان کرمانشاه در تاریخ ۲۱ مهر ماه سال ۱۳۹۰ ضمن تجلیل از حرکت آگاهانه و به موقع "شهید سید محمد سعید جعفری" و یارانش در دفاع از انقلاب در جریان محاصره پادگان سنندج توسط ضد انقلاب تنها یک ماه پس از پیروزی انقلاب، از این شهید بزرگوار با تعابیری همچون "شهید پیشرو و شهید پیشتاز" یاد کردند .
 
 شهیده «مرجان نازقلچی» از شهدای اهل سنت فاجعه خونین منا
اهم دلایل انتخاب: - پایبندی به نظام جمهوری اسلامی و آرمانهای انقلاب، شهدا و مقام معظم رهبری - زحمت کش و حامی محرومان و مستضعفان - به جا آوردن حج به نیابت از مستضعفان - تکریم از مقام شامخ شهدا و خانواده ایشان وایثار گران - شرکت در تمامی مراسم ملی و مذهبی شهرستان - عضو بسیج دانش آموزی و بسیج دانشجویی - تشکیل کانون بانوان ساعی فرمانداری و پشتیبانی از زنان سرپرست خانوار - حمایت از فعالیت های فرهنگی شهرستان - عضویت در جمعیت هلال احمر و کمیته زنان شهرستان - عضویت در طرح ایتام کمیته امداد حضرت امام(ره)شهرستان - بازرس علی البدل مجمع قاریان راه نور بندرترکمن - عضو شورای حل اختلاف شهر بندر ترکمن - فرماندار فقید بندر ترکمن - شهیده ای از اهل سنت بیانات امام خامنه ای (مدظله العالی) در دیدار اعضای ستادبرگزاری کنگره شهدای استان گلستان 1395/10/15 درمورد شهیده بزرگوار: ... مردمی که در گنبد اظهار محبّت به مامیکردند، اکثریّت قاطعشان برادران اهل سنّت بودند. خب، این درست نقطه‌ی مقابل آن چیزی است که امروز سعودی‌ها و تکفیری‌ها و پشت سر آنها   آمریکا   و سرویس‌های جاسوسی سی‌آی‌ای و اینتلیجنس سرویس و مانند اینها دارند کار میکنند؛ این درست نقطه‌ی مقابل آن است؛ یعنی کار سیاسیِ به‌ معنای واقعی کلمه هدف‌دار، جهت‌دار، صحیح، بُرنده و قاطع است. این یکی از مناقب منطقه‌ی گلستان است که به نظر من خیلی مهم است . همین اواخر -چند ماه قبل از این- یک نامه‌ای برای من آمد از خانواده‌ی آن بانوی ترکمن که در قضایای منا به شهادت رسیده بود.  خانواده‌ی ایشان برای من نوشته بودند که ایشان مکّه رفته و یکی را استشهاد کرده که از طرف حقیر زیارت رفته -حالا یا همین سفر یا یک سفر قبل- این خیلی مهم است. یک بانوی ترکمن، بدون اینکه من او را بشناسم، نام او را بدانم، به نیابت ازاین حقیر بلند میشود میرود سفر مکّه و حج میکند و بعد هم این را استشهاد میکند-استشهاد کردند، نوشتند و امضا کردند، چند ماه قبل از این برای ما فرستادند- این ها آن چیزهایی است که در کشور ما و در ملّت ما، آن نقاط قوّت حقیقی است‌. این جنگ نامتقارن که گفته میشود، معنایش این است که یک طرف از یک وسایلی و ابزارهایی برخوردار است که طرف دیگر، آن ابزارها را ندارد و حتّی گاهی نمی‌شناسد؛ یک مصداقش همین است. این محبّتها، این ارتباط‌ها، این هماهنگی‌ها چیزهایی است که طرف مقابل ما -که استکبار جهانی است، صهیونیسم است، آمریکا است- اصلاً اینها را نه میدانند ونه حتّی می‌شناسند و نمی توانند تحلیل بکنند؛ برایشان قابل تحلیل هم حتّی نیست.

  سرویس عکس:

شهدای شاخص بسیج در سال 96 1 شهدای شاخص بسیج در سال 96 2

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.