سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/10
ی, 1396/05/22 - 22:47

ضرورت غبارروبی از چهره فرهنگ دفاع مقدس

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم با اشاره به ضرورت غبارروبی از چهره فرهنگ دفاع مقدس گفت: ساخت یادمان‌های شهدا و موزه در واقع استمرار روحیه ایثار و فداکاری در جامعه است و نباید اجازه دهیم این روحیه در جامعه فروکش کرده و یا تضعیف شود. 
به گزارش کوله بار، سردار غلامرضا احمدی در بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم افزود: شهدا منشاء ساخت بناها و یادمان های مرتبط با حوزه دفاع مقدس هستند و باید با تمام وجود در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم.
وی تصریح کرد: با ساخت این موزه، آیندگان به عظمت کار امام راحل و شهدای والامقام بیشتر آشنا خواهند شد و اینکه موزه قم علاوه بر دفاع مقدس به حوزه انقلاب اسلامی هم اختصاص یافته کار بزرگی است و تکلیف مسئولان را در این زمینه مضاعف می کند، زیرا مردم قم از دوران آغاز و رشد نهضت اسلامی و سال های انقلاب و دفاع مقدس، همراه و وفادار نظام اسلامی و ولایت فقیه بودند.
وی تصریح کرد: تشکیل گروه های اندیشه ورزی که بتوانند از طریق قالب های هنری و تجسمی، مخاطبان را به زیباترین و روان ترین وجه به محتوا و حال و هوای موزه و فرهنگ ایثار و شهادت پیوند دهند، ضروری است.
احمدی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) با وقایع یک نصف روز عاشورا، اسلام را زنده نگه داشته است،گفت:طبق فرموده مقام عظمای ولایت، فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس نیز می تواند نیازهای فرهنگی و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی را تا سالیان سال و تا دوران ظهور حضرت حجت(عج) تامین کند.
فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم تاکید کرد: لازمه این کار آن است که بتوانیم گنجینه نهان دفاع مقدس را کشف و غبار فراموشی رااز چهره آن بزداییم تا زیبایی هایش را به مخاطبان منتقل نماییم.
وی همچنین مطالعه وصیتنامه های شهدا را از تاکیدات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: باید ارزش هایی همچون تامل در وصیتنامه های شهدا، سفر به اردوهای راهیان نور و دستگیری شهدا از زائران مزارشان را به افراد جامعه ای که بخش اعظم وقت خود را در فضای مجازی می گذرانند، معرفی کنیم.
احمدی فرصت جمع آوری و ثبت خاطرات انقلاب و دفاع مقدس را ناکافی و گذرا دانست و یادآور شد: همه ما در این راستا مسئولیت داریم زیرا در سال های بعد، جمع زیادی از والدین معظم شهدا و صاحبان حماسه ها شاید حضور نداشته باشند.
وی ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، دفاع مقدس یک قطعه ای از بهشت است که خیل عظیمی از ملائک فوج فوج در قتلگاه شهیدان فرود می آیند و تبرک می جویند.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این بازدید، «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم گزارشی از فعالیت های خود را ارائه داد.
 
موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم به عنوان یکی از برکات و دستاوردهای سفر تاریخی سال 89 رهبر معظم انقلاب به استان آغاز شد.
در آذرماه سال 92 روند اجرایی این پروژه به دلیل عدم تامین بودجه لازم متوقف و دوباره اوایل سال 94 کار اجرایی آن آغاز شد. قرار است این پروژه نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد.
 
 
انتهای پیام/م
ایسنا

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.