سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/01/30
ش, 1396/06/25 - 07:49

فرازی از وصایای شهدای جهاد سازندگی

در فرازی از وصیت‌نامه شهید محمود عرفانی بوجار آمده است: «به کتاب مقدست (قرآن) قسم و به فرمان جهادت قسم! جهاد در راه تو، بهترین قدمی بود که در زندگی‌ام برداشته‌ام.»
به گزارش کوله بار ، جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) در سال 58 تشکیل شد. جهادگران در ابتدا مشغول به آب رسانی، برق‌ رسانی و کمک به مردم مناطق روستایی و محروم شدند و با آغاز جنگ تحمیلی جهاد در راه خدا را به خاکریزها کشاندند و با ورودشان به جنگ، موفقیت‌های زیادی در صحنه جنگ به دست آوردند. در پی موفقیت‌های کسب شده از سوی جهادسازندگی، امام خمینی (ره) فرمودند: «فراموش نکنیم که همین مردم، پابرهنه‌ها، طبقات ضعیف و کسانی که در معیارهای مادی جوامع چیزی به حساب نمی‌آیند، صاحبان اصلی کشورند و پیروزی‌های این انقلاب و عزت این کشور به خاطر فداکاری‌های آن‌ها بوده است.»

نیروهای جهاد سازندگی از جمله کسانی بودند که پیش و پس از عملیات در مناطق عملیاتی می‌ماندند. احداث جاده، پل، خاکریز، بیمارستان، قرارگاه‌های عملیاتی و ... از جمله فعالیت‌های ارزشمند جهادگران فی سبیل الله بود.

امام زين‌ العابدين (عليه‌السلام) در حدیثی می‌فرمایند: «ريختن هيچ قطره‌اي نزد خدا محبوب‌تر از قطره خونی که در راه خدا ريخته شود، نيست.» جهادگران فی سبیل الله با اتکا به آیات و احادیث بعد از جنگ نیز فعالیت‌های خود را ادامه دادند تا آنجایی که امروز شاهد جان‌فشانی‌های جهادگرانی همچون حسینی‌ها، شیرازی‌ها و حججی‌ها هستیم. حججی‌ها امروز در پشت خاکریزها از اسلام ناب محمدی دفاع می‌کنند و این دفاع تا ظهور مهدی موعود ادامه خواهد داشت.

فرازی از وصایای شهدای جهاد سازندگی

در ادامه خبرگزاری دفاع مقدس به معرفی و انتشار وصیت‌نامه چند تن از شهدای جهادگر پرداخته است:

وصیت نامه شهید شوشتری

دیروز از هر چه بود گذشتیم. امروز از هر چه بودیم گذشتیم. آنجا پشت خاکریز بودیم و اینجا در پناه میز. دیروز دنبال گمنامی بودیم و امروز مواظبیم ناممان گم نشود. جبهه بوی ایمان می‌داد و اینجا ایمانمان بو می‌دهد. آنجا بر درب اتاقمان می‌نوشتیم: «یا حسین فرماندهی از آن توست». الان می‌نویسیم بدون هماهنگی وارد نشوید. الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم. بصیرمان کن تا از مسیر برنگردیم. آزادمان کن تا اسیر نگردیم.

فرازی از وصایای شهدای جهاد سازندگی

وصیت نامه شهید محمدرضا حسینی

برادران! می‌گفتند مگر جهاد فقط مختص یک عده به خصوص است؟ پس بیدار شویم. بوی بدنمان را با آب مطهر اسلام تطهیر کنیم، جهاد اکبر کنیم. و بر نفس اماره مسلط شویم. مادامی که خودمان را ساختیم.

وصیت نامه شهید محمدحسین فرمانبر

باری برادران و خواهران! تا حال من مرده بودم و این لحظه آغاز جهاد است. این احساس را در خود می‌بینم که تازه دارم زندگی می‌کنم و این شهادت است که تولد دیگری بر من اهدا می‌کند. چقدر خوب است که انسان، شهادت در راه خدا را پذیرا باشد.

وصیت نامه شهید بهرام ایازی

من براساس رسالت و مسئولیتی که حس کرده‌ام در راه الله و برای حفاظت از انقلاب اسلامی که خون‌بهای هزاران شهید و مجروح و معلول است، به میدان کارزار می‌روم و این مسیر الهی را که یک فرضه الهی می‌دانم طی خواهم کرد و می‌خواهم با این جنایت کاران مزدور بجنگم که نامی از آن‌ها جز ننگ و ذلت بر صفحات تاریخ باقی نماند و با خدایم پیمان می‌بندم که به آسانی کشته نخواهم شد. مگر آن که ضربه زنم و بر تاریکی بتازم و ظلمت را بشکنم و دگرگون کنم.

فرازی از وصایای شهدای جهاد سازندگی

وصیت نامه شهید پرویز محمدی

زندگی را جز جهاد در راه عقید‌ه‌ی درست و سعادت را جز مرگ در راه خدا ندانید، تا رستگار شوید. سعی کنید که در جنگ بزرگ‌تر یعنی مبارزه با شیطان درونی پیروز شوید، تا طریق جهاد فی سبیل الله بر شما هموار شود. فقط خلیفه الله در روی زمین باشد و به نمایندگان شیطان بگویید که جز آتش دوزخ نثارشان نخواهد شد.

وصیت نامه شهید یوسف اردکانی فر

من در این برهه از زمان، جهاد در راه خدا را وظیفه شرعی خود دانسته و پای به میدان می‌گذارم. تا این که با آمدنم به میدان جنگ حق علیه کفر و استکبار جهانی شاید بتوانم گام مثبتی به نفع اسلام و به نفع جمهوری اسلامی برداشته و دین خودم را نسبت به قرآن و مکتب و مذهبم ادا کنم و چیزی ندارم در راه خدا انفاق کنم جز چند قطره خون ناقابل.

وصیت نامه شهید قاسم خرسند

جنگ و مقاتله کنید، تا فتنه و پلیدی از روی زمین محو شود و همان طور که شرع اسلام جهاد در راه خدا را یک فریضه می‌داند و برای آن ارج و ارزش عظیمی قائل است و همچنین این امر را بر اشخاصی که توانایی حضور در جهاد را دارند واجب کرد و بنده‌ی حقیر برای عمل کردن این واجب راهی جبهه شدم.

وصیت نامه شهید مختار پاکدل

مسلمانان جهان، ما باید جهاد کنیم و ریشه کفر را از جهان کوتاه کنیم تا در جهان، دیگر هیچ ستم گر و غارتگری حکومت نکند.

فرازی از وصایای شهدای جهاد سازندگی

وصیت نامه شهید عباسقلی بهروز

من همواره آرزوی رسیدن به شهادت را فراموش نمی‌کنم و زمانی که به این خواسته خود نایل آمدم، مطمئن خواهم بود که در انجام وظیفه‌ام موفق بوده‌ام، چرا که جهاد فرد، شهادت است.

وصیت نامه شهید محمود عرفانی بوجار

به کتاب مقدست (قرآن) قسم و به فرمان جهادت قسم! جهاد در راه تو، بهترین قدمی بود که در زندگی‌ام برداشته‌ام.

وصیت نامه شهید غلامرضا مکاری

انگیزه‌ی رفتن من، جهاد در راه خدا بود، فقط برای خدا، دین اسلام، یاری امام، ملت مظلوم و مستضعفین بوده است.

انتهای پیام/ دفاع پرس

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.