سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/10
ی, 1396/03/21 - 07:55
علوی در برنامه گفتگوی ویژه خبری:

فرمانده و طراح اصلی حادثه تروریستی تهران امروز کشته شد/ انهدام 25 تیم تروریستی از ابتدای سال جاری

وزیر اطلاعات از کشته شدن فرمانده و طراح اصلی عملیات تروریستی تهران طی روز (شنبه) خبر داد. 
به گزارش کوله بار، حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با تبریک و تسلیت شهادت جمعی از هموطنانمان توسط تروریست ها در حادثه تروریستی تهران به خانواده های آنان، مردم و رهبر معظم انقلاب و با آرزوی شفای عاجل برای مجروحان این حادثه گفت: فردی که فرماندهی این تیم تروریستی را بر عهده داشت و در مناطق مرزی مستقر شده بود پس از اینکه این اقدام به طور کامل سرکوب شد و این عناصر به هلاکت رسیدند از کشور خارج شده بود اما با همکاری سرویس های دوست، روز شنبه کیفر جنایت خود را متحمل شد و به وسیله سربازان گمنام امام زمان (عج) و دوستانمان در سرویس های همراه و همکار به درک واصل شد.
 
وی افزود: پی در پی تیم هایی که قصد اقدامات ضد امنیتی و انفجار بمب یا کمربند و جلیقه انفجاری یا هر نوع اقدام ضد امنیتی دیگر را داشتند شناسایی و دستگیر کردیم.
 
علوی ادامه داد: این نخستین بار نیست، در سال 1394 حدود 30 تیم و در سال 1395 حدود 45 تیم را زیر ضربه بردیم و تنها در حدود دو ماه و نیم اخیر در سال 1396 بیش از 25 تیم را شناسایی کردیم و زیر ضربه بردیم که شامل تیم های 2، 3 ، 4 ، 5 نفره یا بیشتر و برخی هم تک نفره بودند.
 
وی گفت: این که می بینیم هر سال تعداد تیم هایی که شناسایی می شوند و زیر ضربه می روند افزایش می یابد نشان دهنده آن است که دشمن، ول کن نیست و می خواهد ضربه امنیتی به کشور بزند و این موضوع حساسیت نیروهای امنیتی را افزایش می داد و رصد همه جانبه نسبت به قضایا داشتند و از آسیب مردم در 3 سال و نیم اخیر جلوگیری کردند و به رغم اینکه در کشورهای اطراف ما بمب منفجر و اقدامات تروریستی انجام می شد و افرادی کشته می شدند در کشور ما الحمدالله از این مسایل خبری نبود.
 
وزیر اطلاعات گفت: در سال 1396 برای ما تعجب آور بود که اگر در سال های قبلی ماهی 2 تیم تروریستی و یا هفته ای یک تیم تروریستی کشف می کردیم اما اخیرا کشف تیم به روزانه رسیده بود یعنی هر روز تیم هایی را کشف می کردیم و زیر ضربه می بردیم و افراد را دستگیر می کردیم.
 
علوی افزود: بنای ما این نبود که با انعکاس مرتب خبر این دستگیری ها آرامش روانی مردم را مخدوش کنیم و به بهداشت روحی و روانی مردم صدمه بزنیم.
 
وی ادامه داد: همین که موفق می شدیم یک اقدام ضد امنیتی و تروریستی را از سر راه مردم برداریم خدا را شکر می کردیم و گاهی برخی از آن ها را به اطلاع مردم می رساندیم.
 
علوی افزود: اخیرا فشار به گونه ای بود که احساس کردیم آن ها جنون عملیاتی پیدا کردند یعنی ناکامی هایی را که در این چند سال در اقدامات ضد امنیتی و تروریستی شان متحمل شده بودند آن ها را به سرحد جنون رسانده بود.00:0003:09
 
وی ادامه داد: همچنین آن ها با حمایت های مالی و مشوق هایی که از آن سوی مرزها پیدا کرده بودند انگیزه بیشتری برای این کار پیدا کردند و حتی ابعاد برنامه های آن ها گسترده تر از اقدام معمولی تروریستی و ضد امنیتی بود.
 
وزیر اطلاعات گفت: یکی از تیم هایی را که حدود 10 روز پیش در یکی از مناطق کشور زیر ضربه بردیم امکاناتی را که توانستیم از این تیم ضبط کنیم شامل 30 قبضه اسلحه کلاشینکف، 4 قبضه تیربار گرینوف، 2 قبضه آر پی چی هفت با 10 موشک آر پی چی 7 ، 15 بسته 700 تایی گلوله کلاشینکف و 4 هزار و 400 فشنگ تیربار گرینوف بود.
 
علوی افزود: این مقدار اسلحه برای عملیات رزمی، جنگی و نظامی است و نه برای یک عملیات پارتیزانی و چریکی.
 
وی اضافه کرد: قدم به قدم به آن ها ضربه زده شد و عناصر اصلی آن ها هدف قرار گرفتند و با هماهنگی و همراهی سرویس های همکار در کشورهای همراه برخی از عناصر آن ها در خارج از مرزها و برخی در داخل هدف قرار گرفتند.
 
علوی اضافه کرد: ابوعایشه کردی از سرکردگان این ها بود که حدود 2 تا 3 ماه پیش آمده بود میز عملیات را در خود کشور هدایت کند و در مرز هدف قرار گرفت و از بین رفت. 
 
وی ادامه داد: سرکرده و مسئول میز عملیات این ها در رقه فردی به نام ابوفارس بود که اخیرا در موصل مستقر شده بود به یاری پروردگار هدف قرار گرفت.
 
وزیر اطلاعات با بیان اینکه پس از عملیات تروریستی رذیلانه روز چهارشنبه تهران سرنخ های زیادی از آن ها بدست آوردیم، گفت: البته تیم های زیادی را تحت رصد داشتیم اما بنا به ملاحظاتی گذاشته بودیم به موقع علیه آن ها اقدام کنیم که در شرایط فعلی به این نتیجه رسیدیم که آن ها را هم زیر ضربه ببریم و دستگیر کنیم که بالغ بر 42 تا 43 نفر ازتروریست ها شناسایی و دستگیر شدند.
 
علوی افزود: خانه امنی که آن ها در کرمانشاه داشتند شناسایی شد و زیر ضربه قرار گرفت و نفراتی از آن ها دستگیر شدند و امکاناتی از جمله جلیقه و کمربند انفجاری از آن ها کشف و ضبط شد.
 
وی ادامه داد: به خانه امن دیگری اشراف یافتیم و افرادی را در آن جا شناسایی و دستگیر کردیم و این همان خانه ای بود که این 5 تروریست حادثه اخیر در تهران در آن جا هم پیمان شده بودند.
 
علوی گفت: برادر یکی از این تروریست ها هم در تور اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار گرفت و در اختیار نیروهای اطلاعات است.
 
انتهای پیام/م
فارس

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.