سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/31
چ, 1396/06/29 - 22:16
ایزدی:

قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران دائمی می‌شود

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران دائمی می‌شود، اظهار کرد: جایگاه رزمندگان برای نخستین‌بار در کشور و در قانون ششم توسعه قوت گرفته است. 
به گزارش کوله بار، مهدی ایزدی چهارشنبه 29 شهریور در شورای امور ایثارگران استان همدان، با بیان اینکه به اتفاق 5 مدیرکل و دو مشاور در حوزه ایثارگران به همدان آمده‌ایم تا وضعیت استان را مشاهده و نقاط ضعف و قوت آن را مشخص کنیم، اظهار کرد: مردم همدان دلاورانی هستند که در دوران جنگ 8000 شهید تقدیم کرده‌اند.
 
ایزدی با تأکید بر اینکه باید دیدار استاندار و مسئولان با خانواده‌های شهدا و ایثارگران رسانه‌ای شود، افزود: خوشبختانه در استان همدان این دیدار به نحو مطلوب انجام می‌شود و رسانه‌ای شدن آن به تشویق دیگر مسئولان برای دیدار کمک می‌کند.
 
ایزدی با اشاره به برخی زخم زبان‌هایی که عده‌ای به خانواده‌های شهدا و ایثارگر می‌زنند خاطرنشان کرد: خانواده‌های شهدا از زخم زبان افراد حسود و تنگ‌نظر دلگیر نشوند.
 
وی از مسئولان شهرستان‌ها خواست تا حتما به صورت هفتگی از خانواده‌های ایثارگران و شهدا دیدار و دلجویی کنند و به طرح مشکلات ایثارگران پرداخت و گفت: موضوع اشتغال برای ایثارگران بسیار مهم است و باید برای رفع آن تلاش کنیم البته این نوید را بدهیم که نرخ بیکاری ایثارگران در همدان 2.4 درصد است.
 
ایزدی با بیان اینکه تعداد بیکاران فرزندان شهید 220 نفر با مدرک زیر دیپلم و 136 نفر با مدرک فوق‌دیپلم و بالاتر در استان است، اضافه کرد: تعداد فرزندان بیکار جانبازان 550 نفر در مقطع زیردیپلم و دیپلم و  1100 نفر بالای فوق‌دیپلم و لیسانس است بنابراین از بخش خصوصی می‌خواهیم فرزندان شهدا و ایثارگران را با مدرک دیپلم و زیردیپلم را به‌کار گیرند.
 
معاون تعاونی بنیاد شهید و ایثارگران در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال 420 هزار دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگر در کشور صورت گرفته و  این دیدارها به صورت سیستمی ثبت می‌شود و با خانواه‌های شهدا تماس می‌گیریم که از این دیدار رضایت داشتند یا خیر؟
 
به گفته وی، 80 درصد بودجه‌ای که دولت به بنیاد شهید می‌دهد صرف حقوق ایثارگران می‌شود.
 
ایزدی درباره بیمه و خدمات درمانی این دسته از افراد اظهار کرد: در پی انعقاد قرارداد با 2700 مراکز درمانی، دولت باید پول بیمه و درمان را پرداخت کند که البته با بیمه خصوصی دی نیز برای ایثارگران قرارداد بسته شده تا از این پس به ایثارگران خدمات ارائه دهند.
 
وی با بیان اینکه مراکز درمانی هم باید به ایثارگران خدمات درمانی به موقع و رایگان را ارائه دهند و پس از آن هزینه خود را از بیمه دریافت کنند، یادآور شد: در بازرسی‌ها و نظرسنجی‌ها، بنیاد شهید و امور ایثارگران از نظر سلامت اداری در وضعیت خوبی قرار داشته است.
 
 
انتهای پیام/م
ایسنا

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.