سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/02/07
ی, 1396/03/28 - 12:12
معرفی کتاب

كتاب " يادگاران ٣٠؛خاطراتی از شهید علی محمودوند

كتاب " يادگاران ٣٠؛ شهيد علي محمودوند "، سی امین جلد از مجموعه «یادگاران» انتشارات روایت فتح است که شامل خاطراتی از «شهید علی محمودوند» است

به گزارش کوله بار، كتاب " يادگاران ٣٠؛ شهيد علي محمودوند"، سی امین جلد از مجموعه «یادگاران» انتشارات روایت فتح است که شامل خاطراتی از «شهید علی محمودوند» است.

 

این کتاب شامل یکصد خاطره کوتاه درباره شهید علی محمود وند از دوران کودکی تا زمان شهادت است که به قلم افرروز مهدیان به رشته تحریر درآمده است.

 

در بخشی از این کتاب آمده است:

 

والفجر مقدماتي بوديم. باهم مي كنديم و مي رفتيم جلو. شروع كرد به تعريف كردن از يك دوست قديمي. گفت " تخريبچي بود از بچه هايمون. چقدر خاطره داشتيم باهم." آهي كشيد، سرش  را انداخت پايين و  زير لب گفت" خودم همين اطراف ولش كردم و رفتم. اما بهش قول دادم برمي گردم و مي برمش." 

 

صورتش يه جوري شد، انگار كه شرمنده باشد، جلوتر كه رفتيم چيزي پشت بوته ها تو جهمان را جلب كرد. دويديم طرفش. آورديمش بيرون. شهيد بود. كارتش را پيدا كرد و خاكها را زد كنار. اسمش را كه خواند استخوانهايش را چسباند به سينه اش. مي بوسيد و گريه مي كرد. به قولش عمل كرده بود

 

 

گفتنی است: علی محمودوند تابستان سال 1361 همزمان با شروع عملیات رمضان در هفده سالگی به جبهه رفت و کارش را در گردان تخریب لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) آغاز نمود.

شهید محمودوند در عملیات والفجر مقدماتی، همراه گردان حنظله به منطقه فکه رفت و از ناحیه دست مجروح شد. در عملیات والفجر 8 برای همیشه پایش را از دست داد و با وجود 70 درصد جانبازی (شیمیایی، موجی، قطع پا و 25 ساچمه در دست) باز هم از میهن اسلامی دفاع نمود.

 

پس از جنگ تحمیلی به صورت خودجوش و بدون امکانات به تفحص شهیدان می‌پردازد و بعد، رفته رفته سازوکار اداری برای آن ترتیب می‌دهند تا بتوان با امکانات بیشتری به تفحص شهیدان پرداخت. به این ترتیب، گروه تفحص لشگر 27 محمد رسول‌الله تشکیل می‌شود

 

این شهید بزرگوار سال 1379 در جریان تفحص شهدا با انفجار مین به شهادت نائل گردیده است.

 

انتهای پیام/م

 

 

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.