سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/01/09
س, 1395/12/24 - 07:37
همسر شهید داریوش رضایی نژاد:

مادران می‌توانند نگاه توسعه گرایانه و حمایت از تولید ملی را در جامعه نهادینه کنند

همسر شهید رضایی نژاد گفت: جامعه امروز ما نیازمند نگاه توسعه گرایانه و حمایت از تولید ملی است و مادران می توانند این نگاه را در فرزندان، خانواده و سپس کل اجتماع، نهادینه کنند.

به گزارش کوله بار ، «شهره پیرانی» همسر شهید هسته ای دکتر رضایی نژاد، در مراسم بانوان دانش آموخته مکتب فاطمه (س) که در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد، گفت: عامل توسعه و پیشرفت کشورهای توسعه یافته، نگاه توسعه گرای مردم آن کشورها بوده است.

وی افزود: این نگاه باید در خانواده به عنوان کوچکترین و در عین حال مهمترین نهاد اجتماعی، گسترش پیدا کند.

شهره پیرانی اظهار داشت: خانواده، اساسی ترین نقش را در توسعه کشور ایفا می کند که در خانواده هم، مادران و زنان، مدیریت این نقش مهم را بر عهده دارند.

همسر شهید هسته ای داریوش رضایی نژاد در ادامه به دو نقش متفاوت زن در ساختن جامعه اشاره و بیان کرد: زن در نقش سنتی خود که تا حدودی برخاسته از فطرت او است و در واقع همسر و مادر بودن خود را نشان می دهد، بخشی از اقتصاد خانواده را نیز تامین می کند.

وی اضافه کرد: اما در نقش مدرن، که خانم ها تحصیل کرده و علاقه مند به ورود موثر در اجتماع هستند، دغدغه اقتصادی کمرنگ است.

پیرانی تصریح کرد: تقریبا تمام دولت هایی که در دوره مدرن ایران تا به امروز روی کار آمده اند، همه شعار توسعه سر داده اند و اگر ما می خواهیم یک جامعه سالم و توسعه گرا داشته باشیم، باید به نقش زنان و مادران خانواده به عنوان ایفا کنندگان مهمترین نقش در این فرآیند، توجه ویژه داشته باشیم.

همسر شهید رضایی نژاد خاطرنشان کرد: متاسفانه در جامعه ما، عموما یک نگاه منفی نسبت به نقش توسعه گرایانه زن وجود دارد که گاهی برخی فکر می کنند اگر مادران برخی کارها مانند زایمان طبیعی یا شیردهی را انجام ندهند، به روزتر و اصطلاحا باکلاس تر هستند؛ در صورتی که چنین نیست و اگر خود من به گذشته برگردم، زندگی عشایری را برمی گزینم.

وی تاکید کرد: جامعه امروز ما نیازمند نگاه توسعه گرایانه و حمایت از تولید ملی است و مادران می توانند این نگاه را در فرزندان، خانواده و سپس کل اجتماع، نهادینه کنند.

پیرانی در پایان خاطرنشان کرد: بر مبنای این نوع نگاه ما می توانیم شاهد رشد اقتصادی و پیشرفت همه جانبه کشور باشیم و این همان اتفاقی است که همسر من و امثال ایشان، تا آخرین قطره خون خود بر آن استوار ماندند و جان خود را فدا کردند.

انتهای پیام/

دفاع پرس

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.