سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1403/02/04
چ, 1395/02/15 - 08:55
وصیت‌نامه سردار شهید "محمد بروجردی":

مبارزه با جریان‌هایی که می‌خواهند انقلاب را به انحراف بکشند از مبارزه با صدام سخت‌تر است

"من با تمام وجود این اعتقاد را دارم که شناخت و مبارزه با جریان‌هایی که در به انحراف کشیدن انقلاب از خط اصیل و مکتبی آن تلاش دارند، به‌مراتب حساس‌تر و سخت‌تر از مبارزه با رژیم صدام و آمریکاست."

به گزارش کوله بار، شهید محمد بروجردی در حیات پربرکتش منشا بسیاری از خیرات بود و با تقدیر الهی پس از عمری کوتاه ولی سراسر مبارزه و تلاش و محرومیت، با قلبی آکنده از عشق به اسلام و محرومان به شهادت رسید و خصلت‌های بی‌شماری همچون ساده‌زیستی، تحمل مشکلات، آگاهی و بصیرت، عشق به امام و ولایت، صلابت و قاطعیت در مقابل ضدانقلاب و ستمگران را برای رهروانش به یادگار گذاشت.

 

محمد بروجردی اول خرداد 1362 در حالی که با عده‌ای دیگر از همرزمانش در مسیر جاده مهاباد - نقده حرکت می‌کردند بر اثر انفجار مین به آرزوی دیرینه‌اش رسید و به فوز عظیم شهادت نایل آمد.

 

در ادامه فرازهایی از وصیت‌نامه این شهید را می‌خوانید:

 

این وصیت نامه رادر حالی می‌نویسم که فردایش عازم سنندج هستم. با توجه به اینکه چندین بار در عملیات شرکت کرده و ضرورت نوشتن وصیت‌نامه را حس کرده بودم ولی هم فرصت نداشتم و هم اهمیت نمی‌دادم ولی نمی‌دانم چرا حس کردم که صرفا اگر ننویسم گناهی مرتکب شده‌ام. لذا بدین وسیله وصیت نامه خود را در مورد خانواده و برادران آشنا می‌نویسم.

 

با توجه به اینکه حدودا شش سال وارد مبارزات سیاسی و نظامی شده‌ام و به همین خاطر نسبت به خانواده‌ام رسیدگی نکرده‌ام بخصوص همسر و فرزندانم و از همین وضع همیشه احساس ناراحتی می‌کردم. هیچ وقت هم نتوانستم خود را قانع کنم که مسئولیت را رها کنم و بدین‌وسیله از همه آنها معذرت می‌خواهم و طلب بخشش دارم از حقی که به گردن من داشته‌اند و نتوانستم این حق را ادا ‌کنم ولی این اطمینان را به خانواده‌ام می‌دهم که هرگز از ذهن من خارج نشده‌اند و فکر نکنند که نسبت به ‌آنها بی‌تفاوت بوده‌ام ولی مسئولیتهایی سنگین‌تر بود. درخواستی که از همسرم دارم این است که فرزندام را خوب تربیت کند و آنها را نسبت به اسلام دلسوز بار آورد. اگر چه اموالی ندارم ولی آنچه هست فقط همسرم نسبت به مصرف کردن آ‌ن مسئولیت دارد.

 

درخواست دارم برادرانی اگر از من بد دیده‌اند درگذرند و یا اگر کسی را سراغ دارند که از من بد دیده به نزدش بروند و از او رضایت بگیرند. و دیگر اینکه مقاومت را فراموش نکنند که خداوند با صبر پیشه‌کنندگان است. در این شرایط تاریخی خداوند تبارک و تعالی بار سنگین انقلاب اسلامی را بر دوش ملت مسلمان ایران گذاشته است و ما را در آزمایشی عظیم قرارداده است. این را شهیدان بسیاری بخصوص در این چند سال اخیر به در و دیوار ایران نوشته‌اند و اگر مقاومت ما نباشد همان طور که امام فرمودند بیم آن می‌رود که زحمات شهداء به هدر رود و اگر چه آنها به سعادت رسیدند و این ما هستیم که آزمایش می‌شویم. دیگر اینکه با تجربه‌ای که ما از صدر اسلام داریم که به خاطر عدم آگاهی، مسلمین چطور از مسیر اسلام منحرف شده‌اند، این تجربه باید برای مسلمین درس عبرت باشد. با دقت کلمات این «روح خدا» را که خط او خط رسول خداست بخوانند. وجود امام امروز برای ما معیار است. راه او راه سعادت و انحراف از آن خسران دنیا و آخرت است.

 

من با تمام وجود این اعتقاد را دارم که شناخت و مبارزه با جریان‌هایی که در به انحراف کشیدن انقلاب از خط اصیل و مکتبی آن تلاش دارند، به مراتب حساس‌تر و سخت‌تر از مبارزه با رژیم صدام و آمریکاست و وصیتم به برادران این است که سعی کنند توده مردم که عاشق انقلاب هستند را از نظر اعتقادی و سیاسی آماده کنند که بتوانند نیروهای صادق انقلاب را شناسایی کنند و عناصری که جریانهای انحرافی دارند بشناسند که شناخت مردم در تداوم انقلاب حیاتی است.

 

/انتهای پیام

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.