سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/02/06
ش, 1395/04/12 - 19:55
عضو کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد

مجروح شدن زوار خانه خدا نمونه دیگری از بی‌تدبیری سعودی‌ها در مدیریت حج

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مجروح شدن 18 نفر از حجاج خانه خدا در اطراف مسجدالحرام به دلیل ازدحام جمعیت را نمونه دیگری از بی‌کفایتی سعودی‌ها در مدیریت حج دانست و تاکید کرد که سازمان همکاری کشورهای اسلامی باید طرح مشارکتی برای مدیرت حج ارائه دهند.
به گزارش کوله بار، علیرضا رحیمی با اشاره به مصدومیت 18 نفر از حجاج خانه خدا در اطراف مسجدالحرام به دلیل ازدحام جمعیت گفت: در حالی این حادثه رخ داد که فاجعه منا در سال گذشته آزمون عمومی و مشهودی از عملکرد عربستان در مدیریت حج بود و لازم است کشورهای اسلامی اجماعی برای همگرایی کل کشورهای اسلامی برای مدیریت حج داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی با توجه به ضعف و ناکارآمدی عربستان در مدیریت حج و برای تامین منافع مسلمانان و حجاج باید به موضوع مدیریت حج ورود پیدا کنند، افزود: با توجه به اینکه بعد از فاجعه منا عربستان با فرافکنی گزارش جامعی به کشورهای مسلمان به خصوص خانواده‌های قربانیان ارائه نکرد و کارهای حقوقی و قانونی‌اش را انجام نداد، سازمان همکاری کشورهای اسلامی باید با ورود به این موضوع از عربستان خواستار ارائه گزارش جامعی شود.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه سازمان همکاری کشورهای اسلامی باید طرح مشارکتی برای مدیریت حج در عربستان ارائه کنند، گفت: مدیریت زوار خانه خدا کار پیچیده‌ای نیست و می‌توان این کار را با درنظر گرفتن استاندارهای لازم گردشگری، بین‌المللی و هتلداری انجام داد از این رو کمترین توقع از عربستان این است که استاندارهای ایمنی را رعایت کند.
 
به گفته رحیمی حادثه سقوط جرثقیل، فاجعه منا و حادثه اخیر مجروح حجاج خانه خدا در اطراف مسجدالحرام آن هم به دلیل ازدحام جمعیت، نشان‌دهنده بی‌تدبیری، نادیده گرفتن مسائل ایمنی و سلامت جان حجاج است.
 
انتهای پیام/م
ایسنا

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.