سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/10
ش, 1396/01/26 - 15:47
مادر شهید مدافع حرم «امیر علی محمدیان» در گفتگو با کوله بار:

مخالف رفتنش به سوریه بودم اما به حضرت زینب(س) قسمم داد/موقع رفتن،شادی خاصی در نگاهش موج می زد

مادر این شهید مدافع حرم گفت: ابتدا با رفتن امیرعلی به سوریه مخالفت کردم اما بعد که به حضرت زینب (س)قسمم داد اجازه دادم که برود چرا که شور و عشق خاصی در چشمانش می دیدم.

به گزارش اختصاصی کوله بار، شهید امیرعلی محمدیان، متولد 30/9/1371 بود. او دی ماه سال ۹۴ پس از ماه ها تلاش و پیگیری بصورت داوطلبانه برای کمک به جبهه های دفاع از حریم اسلام عازم سوریه شد اما هیچگاه پیکر او پس از شهادت به کشور بازنگشت.این شهید بزرگوار از دوره نوجوانی در پایگاه بسیج و امورات فرهنگی به ویژه راهیان نور فعالیت می کر و دیپلم برق خودرو و مکانیک داشت. او 21 /10/94 در خان طومان، حلب در سوریه در اوج جوانی ، در 23سالگی زمانی که برای اولین بار در تاریخ 12/10/94 به سوریه اعزام شده بود به شهادت رسید و حتی  پیکرش هم برنگشت تامزارش تسلائی باشد برای خانواده اش. "نسیبه ابراهیمی" مادر این شهید گرانقدر، دو پسر دیگر دارد که یکی دانشجو است و دیگری کلاس هفتم درس می خواند. "امیرعلی" فرزند ارشد او بوده است و این روزها جایش در خانه بسیار خالی است و برای مادری که عمری به اندازه 23 سال جگر گوشه اش را مراقبت کرد و پرورش داد تا در نهایت سرباز و فدائی حضرت زینب(س)شود.در ادامه گفت و گو با مادر شهید گرانقدر "امیرعلی  محمدیان" می خوانید:

موافق رفتنش به سوریه و جنگ بودید؟

بله. البته اول مخالفت کردم اما بعد که به حضرت زینب (س)قسمم داد اجازه دادم که برود چرا که شور و عشق خاصی در چشمانش می دیدم و دوست نداشتم مانع کارش شوم.

 

از خلق و خوی شهید برایمان می گویید؟

به بزرگ ترها بسیار احترام می گذاشت و ادب را در هیچ شرایطی ترک نمی کرد، با بچه ها که بود بچه می شد و در مجموع خصوصیات اخلاقی جالبی داشت.

 

بعد از شهادت تا به حال به خوابتان آمده است؟

بله. یکبار دیدم جای خوبی نشسته بود، انگار که بهترین جای دنیا باشد، از بچگی شعله زرد خیلی دوست داشت و در خواب هم شعله زرد دستش بود و خیلی خوشحال بود و نشسته بود، نمی دانم کجا بود اما انگار از آنجا بهتر در دنیا وجود نداشت.

 

چطور به شهادت رسید؟

کم و بیش چیزهایی شنیده ایم از رفقایش. در خان طومان محاصره می شوند و امیرعلی هم پایش مجروح می شود و به بقیه می گوید شما بروید من هم می آیم. آنها هم برمی گردند و بعد از امیرعلی هیچ خبری نبود و بعد از چهارماه خبر شهادتش را دادند.

 

خبر شهادت را چطور شنیدید؟

18فروردین خبر شهادتش را از قرارگاه امام حسین(ع) همانجا که اعزام شده بود، به ما اعلام کردند.

 

تهمت هایی متوجه شهدای مدافع حرم است که می گویند برای حقوق های میلیونی به جنگ می روند پاسختان چیست به این تهمت ها؟

من هم شنیده ام و من هم گفتم اگر دوست دارند آنها هم اینکار را بکنند، می دانید چه می خواهم بگویم می خواهم بگویم اگر اینطور است این افراد هم بچه هایشان را برای جنگ بفرستند!می دانید وقتی بچه ات نباشد هر پولی بدهند به چه دردت می خورد و تازه پولی هم در کار نیست و اگر هم بود امیرعلی هیچ احتیاجی به این پول ها نداشت، اتفاقا وقتی گفت می خواهد برود گفتم امیرعلی حالا این مردم می گویند داری برای پول می روی و او هم گفت مردم بگویند تو که بچه ات را می شناسی و می دانی چنین چیزی نیست.امیرعلی به گفته کسی نرفت و با میل و اراده خودش و با کمال میل رفت و البته با خوشحالی زیاد هم رفت.

 

هیچ وقت راجع به اینکه برای چه می رود و هدف و آرمانش چیست با شما حرفی زد ؟

همیشه می گفت من فدائی حضرت زینب (س)هستم. باید فدائی اش شوم تا آن دنیا شرمنده حضرت عباس(ع)و امام حسین(ع)نشوم.می گفت نباید بگذاریم به حریم حضرت زینب (س) آسیبی وارد شود.

 

  خواسته ای از مسئولان دارید ؟

من فرزندم را فدای حضرت زینب (س)کردم و چیزی نمی خواهم از کسی.

 

کلامی با همسران و مادران مدافعان حرم دارید ؟

فقط برایشان طلب صبر می کنم و می گویم فقط دعا کنید اینها به پیروزی برسند.

 

به اعتقاد شما، سرانجام داعش چه خواهد شد؟

اسلام پیروز است و تفکیری ها و سلفی ها این را به خوبی می دانند اما با حمایت غرب، اسرائیل و آمریکا تلاش می کنند که به اسلام تیشه بزنند. همین حامیان داعش با تبلیغاتی که در سطح جهان کرده اند، وانمود می کنند که اسلام دین خشن است و قصد و هدفشان اسلام هراسی در سطح دنیاست، چرا که می دیدند روز به روز آمار مسلمانان در سطح جهان رو به افزایش است و خواستند با این سناریو طوری در دنیا وانمود کنند که اسلام به جان انسان ها ارزش قائل نیست در حالی که همه ما می دانیم که این توطئه آنهاست و اسلام دین رئوف و مهربانی و عدالت است و مطمئن باشید که نابودی داعش نزدیک است.

 

انتهای پیام/ک

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.