سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/02/06
د, 1396/01/07 - 13:03

مسئله یمن رسوایی حقوق بشری برای غربی­‌ها است

به اعتقاد کارشناس مسائل غرب آسیا، تشکیل دولت وحدت ملی، گرایش گسترده مردم به انصارالله، وحدت بین جبهه مقاومت و ارتش، پیشروی‌های یمنی‌ها و همچنین دستاوردهای موشکی و اراده آن‌ها برای تقویت توان دفاعی خود از مؤلفه‌های شکست سعودی در قبال یمن است.
به گزارش کوله بار، «قاسم غفوری»، تحلیلگر مسائل غرب آسیا در خصوص گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت مبنی بر اینکه بیش از نیمی از مردم انگلستان از جنگ عربستان علیه یمن بی‌اطلاع‌اند، با اشاره به اینکه مسئله یمن یک نوع رسوایی حقوق بشری برای غربی­ها است، بیان داشت: تحولات داخلی یمن و بازتاب‌های بین‌المللی آن از موضوعات مطرح در تحولات این کشور است. نکته قابل‌توجه نگاه افکار عمومی غرب یا همان ساختاری است که ادعای آزادی بیان و اطلاع از تمام تحولات جهان دارد.
 
وی با توجه به عدم اطلاع افکار عمومی انگلیس از تجاوز عربستان به یمن مطرح کرد: نشریات انگلیسی اعلام کرده‌اند که کمتر از 50 درصد مردم انگلیس از تحولات یمن اطلاع دارند. این مسئله نشان می‌دهد ادعایی که کشورهای غربی در مورد آزادی بیان دارند، در خود این کشورها رعایت نمی‌شود.
 
تحلیلگر مسائل غرب آسیا با تأکید بر بی‌تفاوتی غربی­ها به فجایع یمن یادآوری کرد: نهادهای بین‌المللی در طی دو سال گذشته بارها گزارش‌هایی را در رابطه با فاجعه انسانی در یمن و کشتارهای سعودی اعلام کرده‌اند و حتی سازمان ملل به این سمت حرکت کرده است که نام عربستان را در لیست سیاه کودک کشان قرار دهد؛ اما کشورهای غربی توجه چندانی به تحولات یمن ندارند. این مسئله در چند سال گذشته در مورد تحولات غزه و فلسطین نیز مشاهده شده است. فضایی که غربی­ها ایجاد کرده‌اند، نوعی بی‌تفاوتی در مردم ایجاد کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه آنچه امروز در غرب مشاهده می­شود، نمونه آشکار سانسور خبری و نوع پردازش خبری بر اساس منافع نظام سلطه و نظام سرمایه‌داری است، تأکید داشت: آن­ها تلاش دارند چنان به موضوع بپردازند که افکار عمومی یا به موضوع بی‌تفاوت شوند یا طوری که آن‌ها می‌خواهند به موضوع بپردازند. یکی از این موارد مسئله یمن است.
 
غفوری با بیان اینکه می‌توان گفت عدم اطلاع افکار عمومی از مسئله یمن یک نوع رسوایی حقوق بشری یا یک نوع رسوایی آزادی بیان برای کشورهای غربی است، اشاره داشت: کشورهای غربی به‌رغم اینکه تلاش کردند تا افکار عمومی را از مسئله یمن دور کنند و حمایت‌های جهانی از یمن کاهش پیدا کند، مشاهده می‌شود که رژیم سعودی در کنار حامیان غربی خود ازجمله انگلیس، فرانسه و آمریکا بعد از دو سال همچنان در مسئله یمن ناتوان است و نتوانسته اهداف خود را اجرایی کند. آن­ها بارها به شکست و ناتوانی در برابر اراده و مقاومت ملت یمن اذعان کرده‌اند.
 
وی با توجه به عدم موفقیت تجاوز یمن مطرح کرد: شاید کشورهای غربی در فضای افکار عمومی توانسته باشند تحولات یمن را مدیریت کنند و مانع آگاهی جهانی از حقایق این کشور شوند؛ اما در عرصه میدانی به‌رغم تمام تلاش خود برای توجیه کردن حملات خود به یمن در لوای مبارزه با القاعده نتوانسته‌اند به اهداف خود برای ایجاد دگرگونی در یمن و هدایت آن به سمت منافع خود دست یابند.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر دست برتر انصارالله در یمن گفت: تشکیل دولت وحدت ملی، گرایش گسترده مردم به انصارالله، وحدت بین جبهه مقاومت و ارتش، پیشروی­های یمنی‌ها و همچنین دستاوردهای موشکی و اراده آن‌ها برای تقویت توان دفاعی خود در فضایی که رژیم سعودی و هم‌پیمانان آن از تمام امکانات برای تجاوز به یمن استفاده می‌کنند، از مؤلفه‌های شکست سعودی در قبال جبهه مقاومت یمن است.
 
 
انتهای پیام/م
تسنیم

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.