سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
جمعه 1403/01/10
س, 1395/03/11 - 23:24
رئیس نظام وظیفه بروجرد مطرح کرد؛

مشارکت بالای جوانان بروجردی برای اعزام به خدمت سربازی

رئیس نظام وظیفه شهرستان بروجرد از مشارکت بالای جوانان بروجردی برای اعزام به خدمت نظام وظیفه خبر داد.
به گزارش کوله بار، سرگرد ایرج معظمی گودرزی اظهار داشت: طبق مصوبه سال ۹۴ هیئت دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی آن دسته از مشمولان غایب بالای هشت سال می توانند با پرداخت جریمه نقدی کارت پایان خدمت دریافت کنند.
 
وی اظهار داشت: این قانون در سال جاری نیز کماکان پابرجاست و پرداخت قسطی جریمه از مزایای مهم این قانون در سال ۹۵ به مشمولان غایب است.
 
رئیس نظام وظیفه بروجرد سابقه خدمت مقدس سربازی در ایران را بیش از ۹۰ سال برشمرد و افزود: این قانون به خاطر عمومیت شامل همه واجدین شرایط مرد در ایران است که با تایید و تصویب دولت با شرایط خاص و طبق برنامه ریزی به عمل آمده از سوی سازمان کل نیروهای مسلح در بعضی موارد می توانند از معافیت های خدمتی بهره مند شوند.
 
معظمی گودرزی خرید خدمت برای افراد را به ترتیب مدرک تحصیلی دانست و گفت: این قانون برای افراد زیر دیپلم ۵ میلیون و به موازات مقطع تحصیلی به مراتب افزایش می یابد و به ازای هر سال غیبت یک میلیون تومان جریمه در بر خواهد داشت.
 
وی همچنین از مشارکت بالای جوانان بروجردی برای اعزام به خدمت نظام وظیفه و گذراندن دوران سربازی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: قانون خدمت سربازی هم اکنون در ۶۵ کشور دنیا به صورت اجباری انجام می پذیرد و در کشور ما نیز این دوره از ضروریات است.
 
رئیس نظام وظیفه شهرستان بروجرد افزود: مهلت قانونی خدمت در ایران ۲۱ ماه بوده که مشمولان دارای قانون کسری بسیجی و کفالتی می توانند از کسرخدمت خود بهرمند شوند و تنها قانون دریافت پایان خدمت جز دوران ضرورت گرفتن معافیت کفایت و یا معافیت پزشکی طبق قانون تعریف شده در سازمان است.
 
معظمی گودرزی عدم حضور به موقع و معرفی افراد به نظام وظیفه در مهلت قانونی و نرفتن به سربازی را به منزله فرار از خدمت برشمرد و بیان داشت: طبق ماده ۶۳ قانون کار، به کارگیری مشمولان غایب در همه ادارات دولتی و شرکتهای خصوصی جرم محسوب می شود و از خدماتی چون اخذ گواهینامه رانندگی، صدور گذرنامه، استفاده از خدمات بیمه ای و تعویض شناسنامه و کارت ملی نیز محروم خواهند شد.
 
وی به هدیه داده شده از سوی مقام معظم رهبری به مشمولان دارای فرزند اشاره داشت و افزود: در این طرح همه سربازان متاهل دارای فرزند به اعزای همسر و فرزند سه ماه کسری خدمت دریافت خواهند کرد.
 
 
انتهای پیام/م
مهر

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.