سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
پنجشنبه 1403/02/06
چ, 1395/12/25 - 21:57
استاندار سیستان و بلوچستان:

موزه آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس محلی جهت پژوهش و تفحص دانشجویان باشد

استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه امروز بیش از گذشته،فرهنگ، اخلاق و منش شهید مورد نیاز جامعه است گفت:برجسته کردن منش،رفتار و روحیات شهدا در دوران دفاع مقدس و چگونه زیستن با هم در مسیر دفاع به قیمت شهادت لازمه امروز جامعه ما بوده و بسیار ارزشمند است.
به گزارش کوله بار، علی اوسط هاشمی در این نشست که با حضور اعضا شورا  در سالن جلسات استانداری برگزارشد اظهار کرد:تکریم خانواده‌های شهدا نباید در یک لوح تقدیر یا سپاس خلاصه شود بلکه ارزش نهادن به آنانی که خود را وقف مردم و ملت کرده‌اند با ادامه دادن راهشان در جامعه نهادینه و جاودانه شود. موزه آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید محلی جهت پژوهش و تفحص دانشجویان باشد و این رویکرد در جامعه نهادینه شود.
 
وی با بیان اینکه ارزش و راه شهدا باید عمومیت پیدا کند،افزود:آسیب‌های موجود در جامعه حاصل رفتارهای غیراخلاقی و عدم تعامل در برخورد با انسانها بوده که مانع اوج گرفتن انسانیت می‌شود.
 
هاشمی با بیان اینکه امنیت و وحدت امروز حاصل هم زیستی شهدا تا مرز شهادتشان بر پایه باورها و اعتقاداتشان بوده است خاطرنشان کرد:اگر امنیت و وحدت ایران اسلامی اهمیت دارد باید به نوع زیستن شهدا بر اساس باورها و اعتقاداتشان در مسیر تکامل و پایداری جامعه توجه کرد.
 
وی برای ساخت مستند از زندگی شهدا همکاری نهادهای علمی را ضروری دانست و گفت:بایستی از ظرفیت پژوهشی و علمی همه نهادهای دانشگاهی و آموزش و پرورش برای به نمایش گذاشتن بزرگی و تقدس مقام شهدای استان استفاده کنیم تا بلکه بتوانیم دین خود را به شهدا ادا کنیم زیرا میراث گرانقدر این کشور همین آثار شهدا است.
 
استاندار سیستان و بلوچستان همکاری سازمان میراث فرهنگی،اسناد ملی،بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای ترویج فرهنگ شهید و شهادت مهم برشمرد و افزود: این سازمانها با همکاری یکدیگر برای تهیه مستند از شهدای برجسته  استان و احداث موزه برای نمایش آثار و نشر ارزش‌های شهدا تلاش کنند تا سیستان و بلوچستان را در سال 96 مقصد راهیان نور قرار دهد.
 
هاشمی نقش مردم سیستان و بلوچستان در دوران دفاع مقدس که سبب امنیت و پایداری استان شده تحسین کرد و اظهار کرد:باید این نقش‌ها را پررنگ کرده تا به سمت ملی و جهانی شدن گام برداریم.
 
 
 
انتهای پیام/م
ایسنا

 

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.