سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.
سه شنبه 1403/02/04
چ, 1395/06/03 - 08:18

وداع با برادر پس از 30 سال

 به گزارش کوله بار، سیدمجتبی طباطبایی‌نسب در روایت خود از حضور خواهرِ یک شهید عراقی، بر مزار برادر شهیدش «شهید فالح حسین وادی العلی» در گلزار شهدای قم، پس از 30 سال، چنین می‌نویسد:به یادت آنچنان گریم که ماند ناقه در گل‌ها...مثل هفته‌های قبل برای تبرک و تیمّن با اعضای شورای حوزه بسیج شهید ابراهیمی ناحیه امام حسین(ع) در جوار مزار شهدا حضور یافته و تشکیل جلسه داده بودیم.حضور گروهی از خانم‌های عراقی نظرم را جلب کرد که با هم نوحه‌ای عربی زمزمه می‌کردند؛ خانم مسن و قد خمیده‌ای در بین آنان بود که تصاویر شهدا را یک به یک مرور کرده و به وی نشان م

 به گزارش کوله بار، سیدمجتبی طباطبایی‌نسب در روایت خود از حضور خواهرِ یک شهید عراقی، بر مزار برادر شهیدش «شهید فالح حسین وادی العلی» در گلزار شهدای قم، پس از 30 سال، چنین می‌نویسد:

به یادت آنچنان گریم که ماند ناقه در گل‌ها...

مثل هفته‌های قبل برای تبرک و تیمّن با اعضای شورای حوزه بسیج شهید ابراهیمی ناحیه امام حسین(ع) در جوار مزار شهدا حضور یافته و تشکیل جلسه داده بودیم.

حضور گروهی از خانم‌های عراقی نظرم را جلب کرد که با هم نوحه‌ای عربی زمزمه می‌کردند؛ خانم مسن و قد خمیده‌ای در بین آنان بود که تصاویر شهدا را یک به یک مرور کرده و به وی نشان می‌دادند؛ گویی دنبال آشنایی می‎گشتند.

از کنارشان گذشتم و مشغول برگزاری جلسه با دوستان خود شدم؛ که در این حال، صدای شیون و عزاداری و نوحه عربی فضای گلزار را گرفت؛ این صدا، سایه سنگینی شده بود بر جلسه ما!

طاقتمان طاق شد و در گوشه‌ای به نظاره ایستادیم، خانم مسن روی مزار شهیدی افتاده بود و با صدای حزینی مویه می‌کرد. جلو رفتم و با ادای احترام و سلام پرسیدم چه اتفاقی افتاده است. گفتند: این خانم «قسمه وادیالعلی» خواهر شهید «فالح حسین وادی العلی» است و امروز پس از 30 سال، قبر برادرش را پیدا کرده است.

حرف زدن برایم سخت شده بود، بغضم را فرو خوردم و به خواهر شهید اطمینان دادم که مزار برادرت غریب نمی‌ماند، ما زائران همیشگی اوییم.

درحالی‌که ناخودآگاه یاد حضور عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) بر سر مزار سیدالشهدا(ع) در روز اربعین افتاده بودم، با خود این شعر را زمزمه می‌کردم:

چه دشوار است پیمودن به هجران تو منزل‌ها به یادت آنچنان گریم که ماند ناقه در گل‌ها

گلزار شهدای قم علاوه بر شهدای لشکر 17، ارتش، ناجا، بمباران هوایی، شهدای مکه و...، معطر به حضور شهدای مقاومت اسلامی از فرانسه و دیگر کشورها و بخصوص شهدایی از سپاه بدر نیز هست؛ مجاهدانی که گروهی از آنها از عراق مهاجرت کرده و در کنار رزمندگان اسلام به جهاد و مبارزه بر علیه دشمن بعثی پرداختند.

گروهی دیگر از این شهدای بی‌نام و نشان اسرای جنگی بودند که در دوره اسارت جذب سپاه بدر و صفوف مجاهدان شدند. این عزیزان  مصادیق بارز صدور انقلاب اسلامی به خارج از مرزهای ایران اسلامی هستند. هرچند امروز شهدای والامقام مدافع حرم از کشور افغانستان و پاکستان و... نیز گواه بر این دستاورد بزرگ انقلاب مقدس خمینی کبیر(ره) هستند که نشان می‌دهد انقلاب عظیم اسلامی امروز به رهبری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی طلیعه دار عصر انتظار است.

راستی هر وقت به زیارت گلزار شهدای قم رفتید به شهدای مقاومت اسلامی از کشورهای دیگر و به‌خصوص این شهید عزیز در قطعه 11، ردیف 9، شماره 628 هم سری بزنید و گل فاتحه‌ای هدیه کنید.

سید مجتبی طباطبایی نسب فرزند شهید سیدحسن طباطبایی نسب

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

درباره متن فرمت

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس وب و ایمیل به صورت اتوماتیک لینک میشود .
سوال امنیتی
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.